Se întâmplă ceva în Cluj şi în mijlocul verii!

Cluj-Napoca - 13 iulie 2009

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

În 16 iulie, clujenii sunt invitaţi să descopere farmecul oraşului prin activităţi interactive şi neconvenţionale, în cadrul proiectului „Clujul are farmec, puls şi identitate”. Cu sloganul Salutări de la Cluj, organizatorii proiectului, Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură, în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca, îi indeamnă pe toţi cei care îndrăgesc oraşul să participe la activităţile proiectului.„Clujul are farmec – puls şi identitate” este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN) şi sprijinit de Netmatch şi Agressione.

Evenimentul va debuta cu o dezbatere sub formă de masă rotundă pe tema identităţii oraşului. După ora 14, cultura şi arta „vor ieşi în stradă” cu muzică, fotografii, momente de teatru tip performance, street-art şi animaţii stradale cu trupe de catalige şi spectacole improvizate de pantomimă, care vor acoperi traseul Piaţa Avram Iancu – Bulevardul Eroilor – Palatul Bánffy – Piaţa Muzeului. Seara se va încheia cu o serie de proiecţii de imagini care „surprind” viaţa Clujului.
Personajul principal este publicul clujean, invitat să se implice activ şi afectiv în manifestările proiectului: să se alature proiectului prin acţiuni artistice, să iasă pe străzile din centru, să-şi exploreze oraşul, să-i descopere comorile, elemente de patrimoniu cu istoria şi legendele fiecăruia, să se bucure de Cluj! Mai mult, clujenii vor fi provocaţi să îşi exprime aprecierea faţă de propriul oraş prin implicarea în acţiuni instantanee de flash-mob cu panouri care formează un puzzle reprezentând obiective culturale din Cluj. Informaţiile despre istoria şi farmecul obiectivelor culturale vor fi resuscitate sub forma unor fişe şi cărţi poştale împărţite publicului şi panouri mobile. Detalii despre proiect se găsesc pe www.clujularefarmec.ro şi pe www.performanta-cultura.ro.
Acţiunile din 16 iulie sunt o primă etapă dintr-un program mai amplu pe care Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură intenţionează să le desfăşoare pe tema identităţii Clujului. „Ne bucurăm să putem lansa acţiunile «Clujul are farmec», după aproape doi ani de pregătiri. Deşi începem printr-un proiect cu buget foarte mic, graţie finanţării primite de la AFCN, suntem încrezători că publicul va recepta foarte bine iniţiativa noastră şi va participa activ la manifestări. Abordarea este una neconvenţională, care să stârnească interesul şi implicarea clujenilor faţă de propriul oraş. Abordarea noastră funcţionează pe multiple niveluri: atât atragerea publicului larg, implicarea autorităţilor, cât şi a actorilor locali şi regionali care determină conturarea identităţii oraşului. Una dintre realizările proiectului este promovarea obiectivelor Clujului pe unul dintre cele mai mari portaluri internaţionale independente în domeniul turismului – Zoover. Prezent în SUA şi în 15 ţări europene, cu aproximativ 300.000 de vizitatori unici pe zi, promovează oraşele şi regiunile din diferite ţări, prin prezentarea informaţiilor sub formă de texte, poze şi formate video. «Intrarea» Clujului pe Zoover a devenit posibilă prin Netmatch, companie din domeniul IT care implementează şi administrează acest portal multinaţional cu specialişti din Cluj-Napoca. Acum este în lucru implementarea portalului şi pentru alte limbi europene, inclusiv limba română. Adaugând punctele de interes din Cluj pe acest portal, vom facilita tuturor celor ce folosesc portalul şi intenţionează să viziteze Clujul informaţii utile despre cultura oraşului şi principalele puncte de interes”, punctează Adina Paşca – preşedinte APC.

Despre Asociatia pentru Performanta si Cultura

Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură este ONG care are ca scop să contribuie la deschiderea culturală, respectiv la promovarea, încurajarea şi stimularea performanţei. APC realizează proiecte structurate de responsabilitate socială şi îşi propune să funcţioneze ca pârghie între diferiţi actori ai comunităţii pentru a realiza modificări socio-culturale pe termen mediu şi lung.
Centrul de Informare Turistică din cadrul Primăriei Cluj-Napoca are experienţă relevantă în promovarea municipiului Cluj-Napoca şi a obiectivelor culturale şi turistice ale acestuia. Realizează şi distribuie pliante, broşuri, minicarduri, hărţi şi ghiduri turistice, în limba română şi în alte limbi de circulaţie internaţională.
AFCN sprijină proiectele culturale din arii tematice precum: activităţi muzeale, arte vizuale şi arhitectură, cultură scrisă, educaţie culturală, intervenţie culturală, teatru, dans, muzică, patrimoniu cultural naţional, patrimoniu imaterial, management cultural şi formare profesională. AFCN este un finanţator public care organizează consultări cu operatorii culturali şi cu reprezentanţii Ministerului Culturii şi Cultelor din România, pentru stabilirea unei strategii de finanţare a culturii.
Sponsorii proiectului „Clujul are farmec, puls şi identitate” sunt NetMatch şi Agressione.
Netmatch este firmă romano – olandeza, lider pe piaţa Europeană de soluţii software în industria turismului, cu sedii în Olanda şi România (Cluj-Napoca). Este “Microsoft Gold Partner”.

Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură, Dona Săsărman, Asistent Proiect
e-mail: asociatie@performanta-cultura.ro, tel: 0264-450129, 0733-117755.

asociatie@performanta-cultura.ro