Mari reduceri de preturi ?!?Bluf sau realitate?

BUCURESTI - 5 noiembrie 2004

Comunicat tip General in Social

Dacă vizităm centrul oraşului si nu numai, vom observa că toate vitrinele ne transmit un mesaj cat se poate de clar – Cumpăraţi! este vremea chilipirurilor! Conform acestor afişe puteţi să achiziţionaţi un produs la numai jumătate de preţ sau chiar mai puţin.Asociatia pentru Protectia Consumatorilor va informeaza cum se fac reducerile de sezon si cum sa va feriti de falsele reduceri

Mari reduceri de preturi ?!?Bluf sau realitate?

Reduceri de preţuri de 50%, 75% sau 0% ?
Conform Legii 650/2002 pentru aprobarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor pe piaţă, orice agent economic care doreşte să practice vânzările cu preţ redus trebuie să informeze consumatorii cu privire la acest lucru prin respectarea unor reguli Centrul de Consultanta si Informare a Consumatorilor din cadrul APC Romania va amintesc aceste reguli:
- anunţarea reducerilor de preţ trebuie să facă referire la preţul practicat anterior cu 30 de zile cu alte cuvinte un produs care a costat 500.000 lei va fi redus de la această sumă
- menţionarea noului preţ lângă preţul anterior barat
- menţionarea preţ nou alături de preţ vechi
- menţionarea procentului de reducere cu indicarea noului preţ lângă cel vechi
- menţionarea unui procent unic de reducere a produselor din acel magazin sau dintr-un sector al magazinului – 50% de exemplu pentru orice produs

Oricare dintre aceste metode o găsiţi induce întrebarea firească a unui consumator – oare preţul este întradevăr redus ? Întrebare firească atunci când vezi un produs redus de la fantastica sumă de 1500000 lei la 250.000 lei – iar calitatea produsului lasă de dorit
CCICB ne ajuta sa descoperim cum putem detecta astfel de cazuri si sa evitam a ne lăsa păcăliţi de anunţuri sezoniere :
- calitatea unui produs dă preţul acestuia, deci nu va aşteptaţi la chilipiruri şi fii obiectivi
- verificaţi eticheta produsului pentru a vedea din ce material este si vã veţi da seama daca preţul este real sau umfla şi apoi redus numai pentru a vă da senzaţia că faceţi o afacere bună
- dacã observaţi douã preţuri lipite unul peste celălalt adică o reetichetare, este semn că preţul este cel vechi si există posibilitatea ca preţul reetichetat să nu fi fost cel practicat de comerciant înainte de sezonul reducerilor
- dacã reducerea este făcutã în procente trebuie sã găsiţi si preţul exact al momentului
- nu uitaţi bonul de casã pentru orice problemã apărutã aveţi 30 de zile la dispoziţie pentru a vã adresa vânzătorului sau organelor abilitate

Despre Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania

Pentru orice alte întrebări şi răspunsuri, sau pentru obţinerea studiului, contactaţi departamentul de PR la numerele de telefon: 021.315.71.49 sau e-mail: ccib@apc-romania.ro, www.apc-romania.ro


021.315.71.49
0722.653.210
relatiipublice@apc-romania.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-pentru-protectia-consumatorilor-din-romania/mari-reduceri-de-preturi-bluf-sau-realitate