DUPĂ SUCCESUL LINIEI VERZI 0800 8 200 200, TELEFONUL COPILULUI ÎŞI EXTINDE ACTIVITATEA ŞI PE INTERNET

BUCURESTI - 20 octombrie 2006

Comunicat tip General in Social

Telefonul Copilului îşi extinde de astăzi activitatea şi pe Internet, ca urmare a creşterii numărului de apeluri primite atât din partea părinţilor, cât şi din partea copiilor. În perioada 21.11.2001 – 30.09.2006, s-au înregistrat 1.425.620 apeluri la Linia Verde, oferită gratuit de Romtelecom, iar acest număr a crescut în mod considerabil în ultimul timp.

DUPĂ SUCCESUL LINIEI VERZI 0800 8 200 200, TELEFONUL COPILULUI ÎŞI EXTINDE ACTIVITATEA ŞI PE INTERNET

Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului lansează o nouă campanie de informare, la nivel naţional, prin care promovează în şcoli şi licee Telefonul Copilului 0800 8 200 200, precum şi noul portal www.telefonulcopilului.ro. Această campanie vine ca o urmare firească a creşterii numărului de apeluri şi a cazurilor de încălcare a drepturilor copiilor, dar şi ca urmare a accentuării gradului de complexitate a problemelor semnalate de părinţi prin intermediul Telefonului Copilului.

“Acestea sunt noi veşti bune pentru România şi sunt onorată să pot sprijini Telefonul Copilului. O societate care investeşte cu responsabilitate în siguranţa şi bună-starea copiilor, investeşte de fapt în viitorul său. Ca parte din procesul său de aderare la Uniunea Europeană, încununat de succes, România a făcut eforturi majore pentru a se adapta la normele sociale europene, care conferă fiecărui individ în parte un set de instrumente prin intermediul cărora să se poată bucura de toate drepturile sale. Extinderea activităţilor Telefonului Copilului subliniază faptul că atât parinţii, cât şi copiii din România îşi cunosc drepturile şi se asigură că acestea le sunt respectate.” – a declarat Excelenţa Sa, Baroana Nicholson de Winterbourne, Membră a Parlamentului European, Membră de Onoare a Asociaţiei Linia Verde pentru Protecţia Copilului şi co-Preşedinte al Children's High Level Group - CHLG, prezentă la Bucureşti, cu ocazia acestui eveniment.

“Alături de mass-media, Telefonul Copilului funcţionează ca un instrument independent, care susţine drepturile copiilor. Sunt fericită că sunt membru fondator al acestei fundaţii. În activitatea mea de journalist, am avut nenumărate ocazii să observ cât de vulnerabili sunt copiii şi să constat cât de puţin se face încă pentru ca drepturile lor să fie respectate aşa cum se cuvine” – a declarat Cristina Liberis, jurnalist în cadrul Televiziunii Române, membru fondator al Asociaţiei.

“Romtelecom va continua parteneriatul cu Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, pe care l-a început în anul 2001. Suntem conştienţi de importanţa deosebită pe care o are acest serviciu în procesul de sprijinire a tuturor copiilor din România şi considerăm că acest proiect poate fi luat drept exemplu pentru felul în care orice companie românească ar trebui să se implice în identificarea de soluţii pentru rezolvarea unor probleme sociale. Avem încredere că noul portal pe care îl lansează astăzi Asociaţia, va contribui la succesul pe care l-a avut până acum linia verde gratuită pusă la dispoziţie de Romtelecom, crescând astfel şansele ca tot mai mulţi oameni să obţină consilierea potrivită pentru problemele cu care se confruntă şi sprijinul de care au nevoie.” – a declarat Cristina Popescu, Director Relaţii Publice Romtelecom.




DESPRE ASOCIATIA LINIA VERDE PENTRU PROTECTIA COPILULUI



Telefonul Copilului 0800 8 200 200, infiintat cu sprijinul Romtelecom, este singurul serviciu din Romania care ofera consiliere profesionista copiilor si parintilor aflati in dificultate.

Copiii care apeleaza la Telefonul Copilului 0800 8 200 200 pot semnala probleme personale si legate de familie, comportamente anormale ale profesorilor si colegilor de scoala sau, in cazurile cele mai grave, abuzuri fizice si sexuale. Parintii, in schimb, pot afla despre formele legale de sprijin pentru familiile aflate in dificultate, drepturile care li se cuvin ca parinti sau viitori parinti, institutiile abilitate carora se pot adresa, solutiile alternative la institutionalizare si pot semnala cazuri de violenta in familie.

Portalul www.telefonulcopilului.ro reprezinta o extindere a conceptului lansat de Telefonul Copilului 0800 8 200 200 si este sponsorizat de Grupul la Nivel Înalt pentru Copii (Children's High Level Group). Acesta ofera servicii de consiliere online si aduce fata in fata persoanele – parinti sau copii – confruntate cu probleme de natura similara. Astfel, beneficiarii serviciilor Asociatiei Linia Verde pentru Protectia Copilului pot nu doar sa comunice online cu consilierii specializati, dar au oportunitatea de a-si impartasi propriile experiente si de a se indruma reciproc catre solutii a caror eficienta este deja verificata personal.

Pentru informatii detaliate legate de Telefonul Copilului 0800 8 200 200 si Asociatia Linia Verde pentru Protectia Copilului sau pentru a semnala cazuri ce tin de competenta acestei organizatii, va rugam sa sunati la numarul de telefon 0800 8 200 200 sau sa scrieti la adresa telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro.


Despre Asociatia Telefonul Copilului

Activitatea Asociatiei Linia Verde pentru Protectia Copilului a inceput in anul 2001, odata cu lansarea campaniei sociale “Casa de copii nu e acasa”, finantata prin programul PHARE. Telefonul Copilului 0800 8 200 200 a fost infiintat ca simplu instrument de monitorizare a acestei campanii. Insa numarul foarte mare de apeluri si cazuistica extrem de diversa a condus la transformarea liniei telefonice speciale in serviciu permanent. Astazi, Telefonul Copilului 0800 8 200 200 se bucura de aprecierea si sprijinul unor personalitati importante ale societatii civile romanesti.
Persoana de contact: Catalina Florea - Director Executiv
021 - 212 33 44
telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro
www.telefonulcopilului.ro
telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-telefonul-copilului/dupa-succesul-liniei-verzi-0800-8-200-200-telefonul-copilului-isi-extinde-activitatea-si-pe-internet