Ce inseamna social media management?

BUCURESTI - 5 iunie 2014

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C

Nu mai exista nici un argument valid pentru a ignora importanta social media pentru orice tip de afacere, afla cum trebuie facut managementul social media.

Asa cum vom prezenta si in articol, instrumentul ”social media” faciliteaza contactul cu oamenii si potentialii clienti ai unei companii, iar interactiunea si colaborarea dintre acestia devine mult mai usor de gestionat. Dar pe masura ce locatiile unde se foloseste social media incep sa devina populate, creste si numarul conversatiilor si interactiunilor, si managementul acestora devine o operatiune greoaie, consumatoare de timp si resurse.

Solutiile pentru social media management pot ajuta la organizarea eficienta si supravegherea interactiunilor online, alaturi de alte operatiuni de marketing ce pot aparea in cadrul unui business de dimensiuni mici. Aceste solutii sunt menite sa optimizeze si sa formeze o oarecare rutina atunci cand trebuie sa fie gestionat contul de Twitter, Facebook, blogul business-ului si alte comunitati online.

In plus implementarea unei astfel de solutii ajuta la monitorizarea reactiilor pe care publicul tinta le are la diverse actiuni pe social media, o mai buna oportunitate de a implementa informatiile si problemele culese din feedback. Este posibila si integrarea activitatiilor de social media cu celelalte activitati uzuale de marketing.

De ce are un impact atat de mare social media management?

Stim cu totii cat de importanta este o recomandare pozitiva “din vorba in vorba” pentru business, iar social media nu difera cu mult de acest lucru. Chiar daca nu exista o strategie pentru social media foarte bine conturata, feedback-ul, fie ca este pozitiv si mai ales cand este negativ, trebuie sa fie monitorizat si luat in calcul.

Consultanta pentru strategia de promovare prin social media – ce specialist alegi?

Este foarte greu sa alegi dintr-o multitudine de oferte care sunt astazi disponibile pe piata de IT si dezvoltare web, unele oferind servicii complete, altele poate doar servicii de administrare pagina Facebook pentru clientii care au deja implementat un sistem de management social media si vor sa externalizeze acest serviciu.

Care sunt lucrurile care merita atentie atunci cand se alege o firma de consultanta si servicii web ? Unul din lucrurile care merita atentie sporita este portofoliul respectivei agentii. Proiectele pe care le-au finalizat si cele de care se ocupa in mod constant pot oferi o imagine foarte clara si realista a capacitatii specialistilor din respectiva companie. De asemenea, poate ajuta si la formarea unei opinii legate de stilul de munca al agentiei – se potriveste cu eventualele cerinte ale clientului, cu strategia lui de vanzari sau de marketing, au mai avut proiecte similare, si daca da, care a fost rezultatul final?

Raspunsul la toate aceste intrebari poate fi un factor in decizia de a colabora cu o agentie de advertising sau o agentie de web design, insa nu este singurul. Specialistul care se va ocupa de un anumit client trebuie sa ii poata intelege dorintele si viziunea, sa stabileasca foarte clar rezultatele dorite si metodele de cuantificare a acestora si sa ofere sfaturi si consultanta de calitate atunci cand trebuie adaptate si implementate anumite solutii special pentru respectivul proiect.

Cu alte cuvinte, relatia dintre client si specialist trebuie sa fie una de incredere, in care clientul sa isi poata exprima dorintele stiind ca specialistul va tine cont de ele, iar atunci cand specialistul ii prezinta alternative care nu respecta planului initial, dar sunt mai potrivite, clientul sa fie incredintat ca face alegerea buna. Pentru toate aceastea, o comunicare buna si o viziune bine pusa la punct pentru proiect sunt cele mai importante lucruri.

Despre Atelier WEB

Atelier Web este o agentie de web design din Bucuresti infiintata in 2012. Echipa Atelier Web este formata din specialisti capabili sa acopere absolut orice serviciu de dezvoltare sau promovare online de la dezvoltare de site-uri si aplicatii la promovare pe retelele de socializare sau creare de continut optimizat pentru motoarele de cautare.