ZF devine un furnizor complet pentru piața sistemelor autonome de transport public

Timisoara - 18 octombrie 2021

Comunicat tip Produse / Servicii in Administratie Publica, Auto, Logistica/Transport

• Toate serviciile dintr-o singură sursă: ZF oferă planificarea proiectelor, implementarea, operarea și întreținerea/ service-ul sistemelor autonome de transport de călători.
• Soluție atractivă de la ZF, disponibilă imediat pentru orașe și operațiuni de mobilitate urbană
• Pârghie puternică pentru o mobilitate eficientă și durabilă în orașe și zonele periurbane

sistem ZF autonom de transport public

sistem ZF autonom de transport public

  „Soluția noastră este disponibilă imediat și poate contribui rapid la reducerea emisiilor legate de traficul local” 

Torsten Gollewski, șeful sistemelor de mobilitate autonomă la ZF.

Hamburg. ZF își extinde gama de produse pentru sisteme autonome și electrice de transport în comun. Cu efect imediat, Grupul oferă nu numai vehiculele de transport în comun, ci și toate serviciile suplimentare necesare pentru planificarea, implementarea, operarea, întreținerea și repararea sistemelor autonome de transport de călători. Oferta ZF se adresează orașelor și operatorilor de mobilitate urbană, pentru a accelera extinderea acestei opțiuni importante de mobilitate. Sistemele de transport în comun ZF pot rezolva deja multe probleme acute de trafic astăzi, deoarece reduc timpul de călătorie al oamenilor între două destinații, numărul de autoturisme, precum și emisiile cauzate de traficul din metropole. În plus, sistemele autonome de transport în comun facilitează conectarea zonelor periurbane sau rurale la centrele urbane.

Potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), traficul urban este responsabil pentru aproximativ 40% din emisiile dăunătoare climatului, emisii cauzate de transportul global de călători. Cu toate acestea, atât numărul locuitorilor orașului, cât și nevoile lor de mobilitate vor crește semnificativ în următoarele decenii. În plus față de electrificarea accelerată a traficului urban, sunt necesare concepte inteligente de mobilitate, astfel încât orașele să poată contribui la îndeplinirea obiectivelor climatice și să ofere locuitorilor lor un loc atractiv în care să trăiască.

O soluție o reprezintă sistemele autonome de transport călători. În perioada premergătoare Congresului Mondial ITS (11-15 octombrie la Hamburg), ZF a demonstrat cum această soluție devine mult mai accesibilă și mai atractivă pentru municipalități: pe lângă tracțiunea pur electrică de la baterie, conducerea în mod autonom a vehiculelor de transport public (pe care Grupul le are în portofoliu de la achiziționarea companiei 2getthere în 2019), ZF oferă acum și toate serviciile necesare pentru planificarea, implementarea, operarea, întreținerea și repararea unui sistem de transport public autonom.

În prezent, municipalitățile și operatorii de mobilitate urbană au nevoie de multe cunoștințe și resurse pentru a înființa sisteme autonome de transport de călători. În acest sens, ZF sprijină cu cunoștințele sale despre proiect și rețeaua proprie. „Soluția noastră este disponibilă imediat și poate contribui rapid la reducerea emisiilor legate de traficul local”, explică Torsten Gollewski, șeful sistemelor de mobilitate autonomă la ZF.

 

Pachet complet fără griji pentru orașe și călători

Ofertele ZF sunt foarte cuprinzătoare: grupul de tehnologie furnizează sistemele de transport public, oferă suport în crearea itinerariului, urmărește instalarea și punerea în funcțiune a sistemelor, asigură service-ul și, dacă este necesar, repararea acestora. ZF oferă, de asemenea, consiliere cu privire la software-ul de gestionare a flotei sau soluții de conectivitate care asigură conexiunea la infrastructura de trafic - cum ar fi semafoarele și indicatoarele de viteză - precum și comunicarea cu pasagerii, prin intermediul aplicațiilor.

„Actuala generație de mijloace de transport public este concepută pentru a funcționa pe benzi separate, din punct de vedere structural. Pentru multe orașe, punerea în practic a acestei soluții înseamnă deja o decongestionare a traficului aglomerat ”, spune Gollewski. „Traseele pot fi proiectate în așa fel încât să completeze optim sistemul de transport public existent.” Metropole sau orașe mijlocii își pot îmbunătăți în mod semnificativ conexiunea cu zonele periurbane din apropiere. Liniile ferate abandonate pot fi transformate în rute de transport public autonome - la costuri semnificativ mai mici decât ar presupune construirea și activarea vehiculelor feroviare electrice.

Sistemele de transport public autonome pe benzi separate sunt, de asemenea, deosebit de avantajoase pentru pasageri, deoarece nu există întârzieri cauzate de blocajele de trafic - spre deosebire de conducerea cu taxiuri robo, care se deplasează pe drumurile aglomerate, în același timp cu ceilalți participanți la trafic. Datorită frecvenței ridicate și punctualității autovehivulelor de transport public autonome, mulți pasageri ajung la destinație rapid și confortabil. Acest lucru reduce densitatea traficului în interiorul orașelor și oferă o alternativă foarte convenabilă pentru modurile de transport actuale.

 

Rețea puternică

Cu următoarea generație de mijloace de transport public autonome, ZF poate acoperi aplicațiile următoare - cum ar fi funcționarea autonomă a mijlocului de transport public pe benzi special destinate, dar și ca participant obișnuit la traficul general al orașului.

Cu DB Regio, ZF a câștigat un partener care completează preocupările și planurile  companiilor de transport municipal sau ale asociațiilor regionale de transport, cu mijloace de transport public autonome. "Cu ZF, DB Regio Bus are un partener tehnologic puternic alături de el, pentru a consolida transportul public cu autobuze de transport electrice, autonome și flexibile. Urmărim un obiectiv comun: să ușurăm drumurile din metropole, orașe și comunități și să realizam local un transport public fără emisii ", spune Frank Klingenhöfer, membru al Consiliului de Administrație al DB Regio Bus.

Alte parteneriate, de exemplu pentru leasing și finanțarea parcurilor de vehicule, vor fi anunțate în curând.

Cu această nouă ofertă, ZF își sporește și mai mult poziția mondială de lider în tehnologia mobilității. De exemplu, datorită organizării sale aftermarket, cu peste 10.000 de ateliere de service în 115 țări, ZF poate oferi și întreținere și service pentru mijloace de transport public autonome practic oriunde în lume. ZF se bazează și pe rețeaua de parteneri de dezvoltare a companiei-mamă. De exemplu, compania lucrează îndeaproape cu Oxbotica. ZF deține o cotă de cinci la sută la startup-ul britanic de înaltă tehnologie. Oxbotica furnizează software-ul pentru funcții de conducere autonomă, care poate fi integrat în supercomputerul ZF ProAI și rulează și în sistemele de transport public autonome.

 

Contact presă:

Jennifer Kallweit, Automated Driving, New Mobility Solutions, Vehicle Motion Control and Active Safety Systems, telefon: +49 7541 77-969441, email: jennifer.kallweit@zf.com

Andreas Veil, Head of External Communications, telefon: +49 7541 77-7925, email: andreas.veil@zf.com

 

 

Despre ZF

ZF este o companie globală, de tehnologie, care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, asigurând următoarea generație de mobilitate. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice privind controlul mișcării vehiculelor, a siguranței integrate, a conducerii automate și a mobilității electrice, ZF oferă soluții complete de produse și software atît pentru producătorii de vehicule consacrați cât și pentru furnizorii de servicii de transport și mobilitate, recent stabiliți. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Cu produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la intensificarea mobilității în siguranță.

 În anul fiscal 2020, ZF a raportat vânzări de €32.6 miliarde. Compania are un număr de peste 150,000 salariați în aproximativ 270 locații din 42 de țări.

În România, ZF are peste 5,000 de angajați în 5 locații (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre ele se numără și ZF Tech Center din Timișoara, unde lucrează aproximativ 150 de ingineri, iar numărul lor este în continuă creștere. ZF Tech Center din Timișoara va deveni un hub major în activitatea de cercetare și dezvoltare la nivel global al ZF Group .

 

Pentru mai multe informații pentru presă și fotografii, vă rugăm vizitați: www.zf.com