ZF, pioniera frânei electrice de parcare, atinge și depășește pragul de 200 de milioane de unități produse

Timisoara - 25 mai 2022

Comunicat tip Produse / Servicii in Arta & Entertainment, Industrie, Tehnologie

• ZF este pionieră a tehnologiei frânei electrice de parcare ( Electric Park Brake , EPB) și de asemenea prima companie din lume care produce 200 de milioane de unități
• ZF este lider mondial în domeniul sistemelor de frână de parcare și a produs peste 500 de milioane de unități de frână de parcare integrate
• Tehnologia EPB a dat startul tendinței de electrificare a sistemelor de frânare și este o precursoare a sistemelor de frânare electrică completă

Frâna electrică de parcare oferă eficiență, funcționalitate, siguranță, confort și practicitate îmbunătățite.

Frâna electrică de parcare oferă eficiență, funcționalitate, siguranță, confort și practicitate îmbunătățite.

 EPB este o demonstrație a efortului nostru neobosit spre inovare. ZF era deja lider pe piața sistemelor de frânare principale încă de la începutul anilor 2000, dar a dorit să transforme funcția de frânare de serviciu complet mecanică în ceva mai mult. Astăzi, această tehnologie este implementată pe multe dintre cele mai apreciate vehicule din lume, de la autoturisme mici, la camionete pick-up mai mari și autoutilitare sportive. 

Manfred Meyer, vice-președinte senior, Siguranță activă la ZF

Koblenz, Germania. ZF, lider mondial în domeniul sistemelor de frânare principale, a produs unitatea de EPB cu numărul 200 de milioane. Devine astfel prima companie din lume care atinge acest reper. După ce a inventat sistemul de frânare EPB motor pe etrier în urmă cu peste 20 de ani, ZF a adus astăzi tehnologia EPB la cea de-a șasea generație a sa. Este întruchiparea absolută a unui sistem mecanic inteligent. Grupul a produs, de asemenea, peste 500 de milioane de unități de frână de parcare integrată ( Integrated Park Brake , IPB), fiind primul care le-a lansat pe piață. IPB încorporează un mecanism de frână de parcare integrată completă pe etrierul spate și a pregătit terenul pentru lansarea tehnologiei EPB.

EPB se remarcă prin capacitatea sa de a oferi avantaje, printre care un consum de carburant mai redus, datorită reducerii greutății sistemului de frânare. Este un exemplu excelent de electrificare a sistemelor mecanice, permițând integrare și funcții avansate când este asociat cu alte sisteme ale vehiculului; a fost un prim pas important către electrificarea sistemelor de frânare. De asemenea, această tehnologie contribuie la creșterea siguranței conducătorului auto, permițând opriri de urgență care folosesc sistemul anti-blocare pe două roți, precum și sporirea relaxarii si confortului conducătorului auto, deoarece sistemul se activează prin simpla atingere a unui buton.

Pe lângă faptul că oferă funționalitate frânei de parcare, EPB este o parte complet integrată a sistemului de frânare. Printre caracteristici se numară: acționare dinamică, senzor de avertizare uzură, plăcuțe de frână. De asemenea, oferă o deteriorare mai redusă a sistemelor mecanice.

Manfred Meyer, vice-președinte senior pe Siguranță activă la ZF, a remarcat: „EPB este o poveste de succes formidabilă, și astăzi vrem să recunoaștem meritele inginerilor, proiectanților și angajaților implicați în producerea acestei tehnologii în fabricile din întreaga lume: Europa, Americi și Asia. EPB este o demonstrație a efortului nostru neobosit spre inovare. ZF era deja lider pe piața sistemelor de frânare principale încă de la începutul anilor 2000, dar a dorit să transforme funcția de frânare de serviciu complet mecanică în ceva mai mult. Astăzi, această tehnologie este implementată pe multe dintre cele mai apreciate vehicule din lume, de la autoturisme mici, la camionete pick-up mai mari și autoutilitare sportive.”

ZF oferă o gamă largă de soluții de frână de parcare, de la frâna de parcare integrată, până la sistemele EPB complete, incluzând EPB standard, EPBi, care elimină necesitatea unei unități electronice de control (Electronic Control Unit, ECU) separate, deoarece aceasta este integrată în sistemul de control electronic al stabilității și EPB pentru axurile față, care este mai potrivit pentru vehiculele mai mici.

„Odată cu progresul către niveluri tot mai ridicate de siguranță avansată, conducere automatizată și electrificare a vehiculelor, sistemele de frânare vor juca un rol fundamental pentru asigurarea conformității cu regulamentele, introducerea unor funcții noi și recuperarea energiei de frânare regenerativă. Toate acestea necesită niveluri mai ridicate de integrare cu celelalte sisteme de la bordul vehiculului și un grad mai ridicat de control al vehiculului, iar sistemele ca frâna electrică de parcare și sistemele de control al frânării integrate oferite de ZF vor avea o aplicabilitate mai amplă ca niciodată,” a încheiat Meyer.

Despre ZF

ZF este o companie de tehnologie la nivel global, care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, care fac posibilă generația următoare a mobilității. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice privind controlul mișcării vehiculelor, a siguranței integrate, a conducerii automate și a mobilității electrice, ZF oferă soluții complete în materie de produse și software atît pentru producătorii de vehicule consacrați, cât și pentru furnizorii de servicii de transport și mobilitate în curs de dezvoltare. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Cu produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la creșterea mobilității în siguranță.

 Cu aproximativ 157,500 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări în valoare de 38.3 miliarde € în anul fiscal 2021. Compania își desfășoară activitatea în 188 unități de producție din 31 de țări.

 În România, ZF are peste 5,000 de angajați în 5 locații (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre ele se numără și ZF R&D Tech Center din Timișoara, unde lucrează aproximativ 200 de ingineri, iar numărul lor este în continuă creștere. ZF R&D Tech Center din Timișoara va deveni un hub major în activitatea de cercetare și dezvoltare la nivel global al ZF Group .

 

Pentru mai multe informații vă rugăm vizitați: www.zf.com/romania