ZF și-a atins obiectivele legate de vânzări și profit pentru anul 2021

Timisoara - 17 martie 2022

Comunicat tip General in Auto, Afaceri, Finante / Contabilitate, Industrie, Tehnologie

• Compania a generat vânzări de 38.3 miliarde €, înregistrând astfel o creștere de 17.5% față de anul trecut
• Profitul operațional (EBIT) a crescut în 2021 la 1.9 miliarde € (față de 1.0 miliard € în 2020), marja de profit operational crescând la 5.0 procente (față de 3.2 procente în 2020)
• Grupul continuă procesul de reducere a gradului de îndatorare, consolidându-și astfel rata capitalului propriu
• La cererea sa, Președintele Comitetului Executiv nu își va reînnoi contractul care urmează să expire

Rezultate financiare ZF Group an fiscal 2021

Rezultate financiare ZF Group an fiscal 2021

 “În ciuda faptului că ne-am confruntat cu multe situații dificile pe parcursul anului trecut, nu am deviat de la traseul stabilit și am atins obiectivele pe care ni le-am propus”  

Wolf-Henning Scheider, CEO ZF Group

Friedrichshafen, Germania. Grupul de tehnologie ZF și-a atins obiectivele financiare stabilite pentru anul 2021, într-un context economic dificil, cu multe provocări. Cu un nivel al vânzărilor de 38.3 miliarde €, s-a înregistrat o creștere semnificativă, de 17.5 procente față de anul 2020, când vânzările au fost de 32.6 miliarde € și peste cele din 2019, de 36.5 miliarde €. Profitul operațional (EBIT) pe anul 2021 a fost de 1.9 miliarde €, mai mare decât în  anul 2020 (1.0 miliard €), în timp ce marja de profit a crescut și ea la 5.0 procente, față de 3.2 procente în anul precedent. În același timp, ZF și-a urmat direcția strategică, focusându-se pe viitorul mobilității și a încheiat un număr important de contracte cu clienti noi în cele trei domenii cheie în care activează: mobilitate electrică, sisteme autonome de conducere și dezvoltarea de software.

"În ciuda faptului că ne-am confruntat cu multe situații dificile pe parcursul anului trecut, nu am deviat de la traseul stabilit și am atins obiectivele pe care ni le-am propus” a declarat Wolf-Henning Scheider, CEO (Director General Executiv) al ZF în cadrul evenimentului susținut cu ocazia prezentării rezultatelor financiare Grupului. „Devotamentul, hotărârea și spiritul de echipă al angajaților noștri au jucat un rol decisiv în depășirea cu succes a provocărilor din aceste vremuri extraordinare. Ne-am adaptat la noua normalitate și am devenit mai agili, mai flexibili și mai pricepuți din punct de vedere al tehnologiei digitale. A doua jumătate a anului a fost foarte solicitantă, fiind imperios necesar să actionăm cu maximă flexibilitate în ceea ce privește gestionarea producției și a materiilor prime, datorită întreruperilor survenite în lanțul global de aprovizionare și a modificărilor de ultim moment intervenite în comenzile clienților. Toate acestea, în contextul pandemiei încă în desfășurare.”

Scheider a subliniat faptul că ZF a atins în 2021 obiective importante din punct de vedere strategic și a pus bazele dezvoltării pentru viitor. Ca și exemple, acesta a menționat demararea cu succes, la începutul anului, a activității diviziei Electrified Powertrain Technology (Grupuri motopropulsoare electrice), integrarea achiziției Wabco în noua divizie Commercial Vehicle Solutions (Soluții pentru vehicule comerciale) și cooperarea cu Microsoft, în vederea creării ZF Cloud-ului. Acest ultim proiect are ca obiectiv digitalizarea rețelei și asigurarea accesului la toate datele și procesele corporației din orice parte a lumii. De asemenea, ZF a continuat să-și reorganizeze portofoliul de produse, care vor deservi noilor vehicule electrice ale viitorului și conduse integral cu ajutorul software. Grupul a semnat deja contracte importante pentru aceste soluții cu producători de autoturisme și vehicule comerciale din întreaga lume, punând astfel bazele unei dezvoltări viitoare solide.

Cifre cheie pentru 2021: Obiective atinse

ZF a realizat vânzări totale în valoare de 38.3 miliarde € pentru întregul an (32.6 miliarde € în 2020), înregistrând o creștere de 17.5 procente comparativ cu anul anterior. Profitul operațional (EBIT) a fost de 1,910 milioane € (1,047 milioane € în 2020), în timp ce marja de profit operațional (EBIT) a crescut la 5.0 procente (3.2 procente în 2020). Fluxul de numerar disponibil ajustat pentru activitățile din sectorul de fuziuni și achiziții (M&A) a rămas la valoarea de 991 milioane € (994 milioane € în 2020). „Într-un mediu volatil, ce a fost caracterizat de multă prudență în ceea ce privește profitul și de revizuirea frecventă a previziunilor, am reușit să ne îndeplinim cu succes obiectivele stabilite la mijlocul perioadei de previziune” a declarat Dr. Konstantin Sauer, CFO (Director Financiar) al grupului ZF. „Acest lucru înseamnă nu doar că am reușit să facem investiții substanțiale dar, în același timp, am reușit să reducem obligațiile financiare ale companiei și să consolidăm rata  capitalului propriu.” Creanțele brute au scăzut pe parcursul anului cu 752 milioane €, ajungând la 12.5 miliarde €. La finalul anului 2021, rata  capitalului propriu era de 19 procente (12.1 procente în 2020).

ZF și-a intensificat activitatea de cercetare și dezvoltare (R&D). Anul trecut, procentul pentru R&D a fost de 8 la sută (7.7 procente în 2020), ceea ce reprezintă echivalentul unui buget de cheltuieli de 3.1 miliarde € (2.5 miliarde € în 2020), fiind cel mai mare din istoria ZF. Investițiile în imobilizări corporale (proprietăți, fabrici, echipamente) s-au ridicat la 1.6 miliarde € (1.4 miliarde € în 2020), reprezentând o rată de investiții de 4.2 procente (4.4 procente în 2020).

Sustenabilitate: pe drumul spre neutralitate climatică până în 2040

ZF face eforturi pentru a deveni o companie neutră din punct de vedere climatic până în 2040. Pentru a reuși acest lucru, compania acționează în mai multe direcții. De exemplu, prin intermediul contractelor de furnizare încheiate în 2021 cu producătorii de energie solară și eoliană, fabricile ZF din Germania vor primi anual până la 210 gigawați/ oră de electricitate verde în perioada 2022 - 2025. Volumele contractate, care sunt echivalentul consumului de energie realizat de 72,000 de locuințe, vor reduce emisiile de CO2 cu 80,000 tone anual. „Ne îndreptăm atenția spre soluții permanente și asigurăm contractele, prin intermediul cărora, vom contribui direct și vizibil la eforturile de protecție a mediului”, a adăugat CEO-ul Scheider.

În cadrul strategiei sale de sustenabilitate, ZF a fost primul furnizor din industria automotive din Germania care a emis, pentru prima dată în 2021, două obligațiuni verzi cu o valoare totală de 1 miliard €. Această acțiune a fost realizată conform Cadrului de Finanțare Verde, document ce conține descrierea structurilor și a criteriilor de finanțare sustenabilă. Veniturile generate de obligațiuni sunt direcționate către divizia Wind Power (Energie Eoliană) și mobilitate electrică. „Obligațiunile verzi ne permit să ne extindem cercul de investitori și să armonizăm sursele de finanțare cu obiectivele noastre de sustenabilitate și cu strategia noastră, ce ține de “Următoarea Generație a Mobilității”, a spus CFO Sauer.

Resurse umane: schimbarea adusă prin recalificăre și perfecționarea angajaților

Schimbările au continuat și în structura de resurse umane a Grupului ZF. În 2021, ZF a creat aproximativ 3600 de noi locuri de muncă în întreaga lume, în special în domeniul mobilității electrice, sistemelor autonome de condus și dezvoltării de software. De asemenea, compania și-a extins opțiunile în ceea ce privește instruirea și calificarea continuă. Acestea opțiuni includ „E-Cademy”, o inițiativă de instruire mai vastă, în domeniul mobilității electrice. Scopul E-Cademy este să le ofere angajaților susținerea de care au nevoie pe parcursul tranziției tehnologice. Printre altele, le va permite să obțină calificări specifice pentru locurile de muncă nou-apărute în cadrul Grupului ZF. Până în prezent, 13,000 de angajați au participat deja la diferite programe de instruire. A doua etapă a programului de calificare va începe la mijlocul acestui an. „E-Cademy le oferă angajaților ZF șansa de a modela viitorul mobilității aici, cu noi, chiar dacă aceasta înseamnă să înceapă o carieră într-un domeniu nou”, a declarat Scheider, CEO

Cu scopul de a pregăti locațiile ZF din Germania pentru viitor și pentru a putea satisface nevoile mereu în schimbare ale industriei, semnarea primelor așa numite „contracte țintă” a avut loc anul trecut. Acestea au fost elaborate în cadrul „Contractului colectiv de tranformare” (Tarifvertrag Transformation) semnat cu reprezentanții angajaților în iulie 2020. La finalul anului, în decembrie 2021, ZF avea 157,549 de angajați în întreaga lume (153,522 în 2020).

Perspective reținute: 2022 este în continuare un an cu provocări

Contextul mediului de afaceri rămâne încă plin de provocări și volatil, cu toate că în anul 2021 piața a cunoscut o dezvoltare pozitivă. Chiar dacă previziunile pentru a doua jumătate a anului 2022 arată o îmbunătățire în ceea ce privește piața de aprovizionare cu semiconductori, pandemia Covid-19 încă de actualitate, criza de materii prime și creșterea inflației ne înfățișează acest an ca fiind unul dificil. Războiul din Ucraina și impactul său global și negativ intensifică această situație. Întreruperile suferite în lanțurile de aprovizionare atât ale producătorilor de vehicule de pasageri, cât și al celor comerciale, a provocat deja primele opriri ale producției. Deși ZF nu este afectată semnificativ în prezent de aceste întreruperi cauzate de război, au fost solicitări mai puține către ZF din partea clienților afectați de aceste opriri ale producției. În prezent, nu putem estima care vor fi efectele acestor factori în anul financiar 2022 și cum va fi afectată economia globală și dezvoltarea industriei de viitoarea escaladare a situației din Ucraina.

Din aceste motive acest an vine cu perspective reținute: ZF anticipează o creștere moderată a vânzărilor grupului la un volum de peste 40 miliarde € în 2022. ZF preconizează că marja profitului EBIT se va încadra între 4.5 și 5.5 procente, iar fluxul de numerar disponibil va fi între 1.0 și 1.5 miliarde €.

La cererea sa, Președintele Comitetului Executiv nu își va reînnoi contractul, care urmează să expire în ianuarie 2023.

Wolf-Henning Scheider a informat Consiliul de Supraveghere, la ultima sa reuniune, că nu dorește să-și prelungească contractul, care expiră în ianuarie 2023. În vârstă de 60 de ani și după mai bine de trei decenii în industria auto, acesta a decis să-și încheie activitatea în industrie la sfârșitul anului, pentru a se dedica altor provocări. „Wolf-Henning Scheider a contribuit decisiv în ultimii patru ani la dezvoltarea ZF, care a devenit un furnizor - lider de sisteme electronice și mecatronice de ultimă generație în domeniile sale de activitate”, declară președintele Consiliului de Supraveghere, dr. Heinrich Hiesinger.

Cifre cheie dintr-o privire

 

2021

2020

Vânzări

38.3 miliarde €

32.6 miliarde €

Angajați la nivel global

157,549

153,522

EBIT (ajustat)

1,910 milioane €

1,047 milioane €

Marjă EBIT (ajustată)

5.0 %

3.2 %

Profit sau pierdere netă după impozitare

783 milioane €

–741 milioane €

Cheltuieli R&D

3.1 miliarde €

2.5 miliarde €

Investiții în imobilizări corporale

1.6 miliarde €

1.4 miliarde €

Rata capitalului propriu

18.6 %

12.1 %

Flux de numerar disponibil (ajustat)

991 milioane €

994 milioane €

Vânzări Europa

17.3 miliarde €

14.8 miliarde €

– dintre care în Germania

7.4 miliarde €

6.4 miliarde €

Vânzări America de Nord

10.2 miliarde €

8.6 miliarde €

– dintre care în SUA

8.9 miliarde €

7.3 miliarde €

Vânzări America de Sud

1.1 miliarde €

752 milioane €

Vânzări Asia-Pacific și India

9.4 miliarde €

8.1 miliarde €

– dintre care în China

7.0 miliarde €

6.4 miliarde €

Vânzări Africa

373 milioane €

315 milioane €

Despre ZF

ZF este o companie de tehnologie la nivel global, care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, care fac posibilă generația următoare a mobilității. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice privind controlul mișcării vehiculelor, a siguranței integrate, a conducerii automate și a mobilității electrice, ZF oferă soluții complete în materie de produse și software atît pentru producătorii de vehicule consacrați, cât și pentru furnizorii de servicii de transport și mobilitate în curs de dezvoltare. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Cu produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la creșterea mobilității în siguranță.

Cu aproximativ 157,500 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări în valoare de 38.3 miliarde € în anul fiscal 2021. Compania își desfășoară activitatea în 188 unități de producție din 31 de țări.

În România, ZF are peste 5,000 de angajați în 5 locații (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre ele se numără și ZF Tech Center din Timișoara, unde lucrează aproximativ 150 de ingineri, iar numărul lor este în continuă creștere. ZF Tech Center din Timișoara va deveni un hub major în activitatea de cercetare și dezvoltare la nivel global al ZF Group.

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați: www.zf.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/atu-advertising1/zf-si-a-atins-obiectivele-legate-de-vanzari-si-profit-pentru-anul-2021