Marina Oţelea (Asociaţia Casiopeea): "Angajaţii şi conducerea Renault România au contribuit hotărâtor la îmbunătăţirea vieţii a 950 de femei cu cancer de sân"

BUCURESTI - 6 februarie 2014

Comunicat tip General in ONG, Sanatate, Social, CSR

Live site

Unul dintre proiectele pe care Dacia și Renault România le susțin consecvent este Crosul și marșul roz al Asociației Casiopeea. Evenimentul sportiv este organizat în scopuri caritabile, în fiecare toamnă, la București, iar constructorul auto local a reușit să își mobilizeze cu succes angajații.

Marina Oțelea (Asociația Casiopeea)

Marina Oțelea (Asociația Casiopeea)

Pentru a afla mai multe despre inițiativele Asociației Casiopeea, daciagroup.com a realizat un interviu cu președintele organizației, Marina Oțelea. Medic de formație, ea a lucrat efectiv la patul bolnavului timp de 10 ani în Spitalul Colentina și apoi în sistemul medical privat, unde a îndeplinit diverse funcții, ajungând până la poziția de Director General al Medicover. După această etapă profesională, din 2010, preocupările Marinei s-au îndreptat către sectorul asociativ și cel de formare medicală a medicilor. Este în prezent cadru didactic asociat al Universității de Medicină și Farmacie "Carol Davila" -€“ catedra de fiziopatologie și al Universității Politehnice București, unde predă cursul de genomică. Este membru fondator al Asociației Casiopeea și, în prezent, președinte al asociației.

1. Cum a fost 2013 pentru Asociația Casiopeea?
Am început anul 2013 cu dorința de a continua cele două mari evenimente de strângere de fonduri pentru femeile cu cancer la sân, crosurile din Brașov și din București. Am avut două zile cu soare blând și multe chipuri zâmbitoare, atât sub Tâmpa pe 18 mai, cât și în Parcul Tineretului, în 28 septembrie.
A fost și anul în care inițiatoarea asociației, dna Nathalie David, s-a reîntors în Franța și a predat ștafeta echipei actuale. Cred că am reușit să facem această tranziție în spiritul care guvernează asociația și care este cel al generozității, curajului și prieteniei. În acest fel am reușit să ne îndeplinim obiectivele pe anul acesta, să reunim din nou în jurul cauzei noastre peste 4.000 de persoane și să donăm 400 de proteze mamare.

2. Ce rezultate au avut, în total, cursele organizate de la înființarea asociației până acum?
Au fost 4 curse în București și 2 la Brașov. La aceste curse au participat peste 10.000 de persoane, de toate vârstele, de la bebeluși care au fost aduși în cărucior de părinții lor la Marșul Familiei, până la persoane în vârstă care încă mai aleargă sau care numai au parcurs traseul de marș pentru o femeie cu cancer la sân.
Pentru că taxa de participare variază în funcție de vârstă, aproximam că, în general, 17 persoane contribuie la achiziționarea unei proteze mamare, ca și cum acest grup a€“ care se reunește virtual, doar prin contribuția lor a€“ aleargă sau merge pentru o femeie în suferință.
Am donat până acum 950 de proteze mamare, adică 950 de doamne au reușit să se privească în oglindă cu mai multă încredere.

3. Care este reacția beneficiarelor de proteze?
Cum spuneam în răspunsul la întrebarea precedentă, asociația dorește să redea încrederea femeilor cu cancer la sân; în primul rând să le arate că sunt susținute, că sunt mulți cărora le păsa de ceea ce li se întâmplă. La ceremonia în care le înmânam protezele se proiectează întotdeauna filmul crosului pentru a le arăta concret cine a alergat sau a mers pentru ele, de unde vin banii pentru donație.
În al doilea rând, asociația dorește ca ele să pășească cu mai multă încredere prin încercarea vieții prin care trec acum.
Dumneavoastră, ce vă spuneți când vă priviți în oglindă, zilnic? Poate că vreți să fiți mai frumoasă, mai suplă sau mai elegant îmbrăcată. Dar cum ar fi dacă ați dori doar să fiți întreagă? Aceasta e reacția beneficiarelor noastre când facem măsuratorile: "în sfârșit sunt eu insami". O redescoperire a unei identități; este ceea ce facem împreună pentru ele, iar în felul această le putem insufla încrederea că viață se întoarce spre un făgaș de normalitate.

4. Ce planuri aveți pentru 2014?
Asociația s-a concentrat până în prezent în jurul satisfacerii acestei nevoi (regăsirea identității) pentru un număr cât mai mare de beneficiare. Evident că primul nostru scop este să continuăm această activitate și deci să realizăm cel puțin cele două crosuri Casiopeea tradiționale. Dacă vom mai reuși încă unul, în alt oraș, ar fi minunat, dar deocamdată al treilea cros e în categoria "€œar fi bine" și nu în categoria "€œtrebuie". 
Vrem însă să facem mai multe activități de susținere a acestor paciente: un grup de suport, un program mai susținut de kinetoterapie (programul a început de anul trecut, dar vrem să lărgim numărul de beneficiare), un program de art terapie și lecții de inițiere în utilizarea calculatorului.

5. Care sunt principalii voștri parteneri/susținători? Care sunt motivele pentru care vă susțin cauza?
Acest proiect a fost realizat de începutul lui cu sprijinul primăriilor locale, al Camerei de Comerț Franceze în România și al Comitetului Olimpic și Sportiv Român. Sponsorii noștri principali sunt Veolia - Apa Nova, GDF Suez, Decathlon, GSK, Orange, Lafarge, Eurocopter, Pentalog, Ubisoft, Banca Italo-Română și, evident, Renault. Implicarea acestor companii nu este doar una strict financiară, cum poate că este cazul altor sponsorizări, ci și una efectivă de mobilizare a angajaților pentru această cauza și cred că acesta este lucrul esențial pe care îl fac sponsorii noștri: să ducă mesajul de generozitate și de susținere a luptei împotriva cancerului la sân în companii.
Renault este, din această perspectivă, un partener privilegiat pentru că e compania care a reușit în ultimii ani să strângă în jurul cauzei noastre cei mai mulți salariați. În numele beneficiarelor noastre și al echipei Casiopeea, doresc să mulțumesc din suflet pentru acest lucru atât conducerii companiei, cât și angajaților care au participat la eveniment. Au contribuit în mod hotărâtor la buna finalizare a demersurilor noastre și la îmbunătățirea vieții a 950 de femei cu cancer la sân și merită toate felicitările pentru aceasta.

6. Ce alte proiecte mai derulează Asociația și care sunt rezultatele acestor acțiuni?
În paralel cu desfășurarea curselor și donația de proteze mamare se desfășoară de fapt și al doilea mare proiect al asociației, susținut de clinica Anima în București și de clinica Hiperdia în Brașov: depistarea prococe a cancerului la sân. Fiecare participant la cros primește un voucher gratuit pentru efectuarea unei ecografii mamare într-o clinică privată. În acest fel atingem și obiectivul de conștientizare asupra acestei probleme și pe cel de prevenție. Deși nu toate voucherele au fost onorate, este cea mai mare acțiune de depistare gratuită realizată în România.
Pe lângă aceste acțiuni principale, Casiopeea este alături și de copiii internați în Institutul Oncologic București pentru care organizează evenimente care să le facă zilele mai senine: ateliere de gătit împreună cu ei, cadouri de Crăciun, chiar mici spectacole, cum a fost cel din luna decembrie 2013 în care un magician francez i-a încântat cu demonstrațiile lui și i-a făcut să uite, măcar într-o dimineață din acest an, că sunt internați într-un spital și că mai au de trecut prin multe momente de suferință.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/automobile-dacia/marina-otelea-asociatia-casiopeea-angajatii-si-conducerea-renault-romania-au-contribuit-hotarator-la-imbunatatirea-vietii-a-950-de-femei-cu-cancer-de-san