Detectoarele de radar „sperie” Poliţia?
BUCURESTI - 13 iunie 2007
Comunicat tip General in Auto
Automobil Clubul Român, asociaţia automobiliştilor din România, organizaţie profesională neguvernamentală de profil, protestează în numele automobiliştilor săi faţă de intenţiile Inspectoratului General al Poliţiei şi ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative dezvăluite de mass media, cu privire la modificarea prevederilor legislaţiei rutiere. Actuala legislaţie rutieră are multe neajunsuri care au apărut în cele şase luni trecute de la aplicarea sa. Automobil Clubul Român a transmis Direcţiei Poliţiei Rutiere unele propuneri de modificare a actualei legislaţii rutiere şi aşteptam să ni se solicite participarea la întocmirea unor propuneri general acceptate.
Aflăm din presă că Inspectoratul General al Poliţiei a solicitat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative modificarea legislaţiei rutiere în special prin introducerea „poliţistului acoperit” în intersecţii şi interzicerea aparatelor de detectat radar.
Într-o desconsiderare totală a Societăţii Civile (asociaţii, sindicate, uniuni profesionale, etc) iată că Poliţia, după ce ne-a arătat poliţistul de „placaj sau carton” pe post de sperietoare, ne facilitează şi prezenţa „poliţistului acoperit”.
Asta da transparenţă!
Parlamentul, ca instituţie legiuitoare a democraţiei ne-a permis nouă, şoferilor, să putem folosi aparatele de detecţie a radarelor poliţiei în scop de prevenire şi responsabilizare în trafic, iar „dictatura” poliţiei doreşte la şase luni de la aplicarea legii să le interzică. Au scăzut „încasările” sau Poliţia a favorizat o perioadă de timp comercianţii de astfel de aparate, pentru ca acum odată cumpărate să le aruncăm?
Oare şoferul, cetăţeanul este protejat de autorităţi sau este la discreţia acestora?
Într-o cunoscută ţară europeană, în vizită la Poliţia Rutieră, în staţia de supraveghere video ultraperformantă a traficului s-a pus întrebarea dacă sistemul este folosit pentru sancţionarea celor care încalcă legislaţia (viteză excesivă, depăşiri neregulamentare, etc) pe post de spion.
Răspunsul a fost că acea instalaţie este folosită doar pentru fluenţa traficului şi nu pentru sancţionarea contravenţiilor.
Deci există „spioni” ultraperformanţi în alte ţări, dar cetăţeanul nu suportă agresiunea acestora.
Este adevărat că în România numărul accidentelor rutiere a crescut, dar sunt depistate adevăratele cauze? Oare dispariţia detectoarelor de radar şi apariţia “poliţistului sub acoperire” vor diminua numărul accidentelor? În nici un caz! Sunt mult mai multe cauze care conduc la aceste accidente între care pe un loc de frunte se află starea infrastructurii rutiere, a semnalizării şi chiar apariţia în circulaţia rutieră a “copiilor de bani gata”, care îşi permit adevărate curse auto iresponsabile atât pe străzi cât şi pe şosele.
Ne întrebăm retoric cum putea fi evitat accidentul grav din faţa unei şcoli din Bucureşti dacă nu era admisă folosirea detectorului de radar la moticicleta al cărui ac s-a oprit la 180 km/h?
Şi câte asemenea întrebări retorice pot fi?
În al doisprezecelea ceas solicităm Ministerului Internelor şi Reformei Administrative să consulte şi Societatea Civilă atunci când se pun la cale propuneri legislative care afectează peste jumătate din populaţia ţării.
Propunerile dictatoriale şi represive nu sunt atu-ul unei democraţii autentice.
Despre Autoturism
Centrul Media ACR
Pentru fotografii si alte detalii: www.acr.ro
media@acr.ro
acr@acr.ro
- AUTOTURISM
-
Pagina contact: Contact AUTOTURISM