ACER – LIDER PE PIATA NOTEBOOK-URILOR DIN ROMANIA

BUCURESTI - 9 martie 2006

Comunicat tip General in IT&C


Bucuresti, – ACER, unul dintre primii cinci producatori pe plan mondial al PC-urilor de marca urca vertiginos pe primele locuri in piata IT din Romania. Rezultatele financiare din 2005, prezentate in cadrul conferintei de presa, confirma povestea de succes inceputa acum 30 de ani in Taiwan.

ACER – LIDER PE PIATA NOTEBOOK-URILOR DIN ROMANIA


Pe piata notebook-urilor EMEA (Europa, Africa si Orientul Mijlociu), ACER se claseaza pe primul loc cu o cota de piata de 19.3% in 2005. In Romania, ACER a evoluat spectaculos de pe locul 7 la sectiunea notebook-uri cu o cota de piata de 5,4% in 2004, pe locul 1 in al treilea trimestru al anului 2005, detinand o cota de piata de 23,4%. In segmentul LCD de marca ACER detinea o cota de piata de 3.5% la finele anului 2005 si se afla pe pozitia a 7-a.

In 2006, ACER tinteste sa mentina locul 1 in segmentul notebook-urilor, locul 3 in segmentul LCD si sa intre intre primii 10 pe segmentul PC-urilor.
In acest sens, ACER s-a decis sa aplice o strategie bazata pe:
1. Vanzari numai prin modelul de distributie indirecta (distribuitori, dealeri, etc);
2. Maximizarea profitabilitatii dealerilor;
3. Stabilitate pe termen lung.

Pentru a-si atinge obiectivele ACER intentioneaza sa se foloseasca de o combinatie strategica si echilibrata a celor patru “P”:
•produse de inalta clasa din punct de vedere tehnologic si calitativ, create pentru a fi cele mai fiabile solutii IT;
•preturi competitive, rezultate in urma capacitatii de dezvoltare proprii si a inaltei experiente in productie; costuri scazute pe plan European si local generate de o productivitate ridicata;
•prezenta pe piata printr-un canal de distributie specializat pe IT care sa ofere servicii de calitate catre client;
•promovare prin activitati de PR, publicitate, construirea imaginii marcii ACER si sprijin intens acordat canalului de distributie (newsletter, POSM, etc.).

ACER recunoaste importanta canalelor de distributie pentru a ridica cota de piata si pentru a aduce produse si servicii de valoare clientilor sai. De altfel, compania ACER a creat si o retea de servicii “e-caring” bazata pe principiul infrastructurii globale si al grijii fata de clienti la nivel local.

Totodata, in acest an, ACER Inc. aniverseaza 30 de ani de calitate si succes.
“ACER urca triumfator pe piata mondiala a PC-urilor datorita noului model de business indirect si mai presus, datorita angajamentului sau de a dezvolta produse si servicii orientate catre client”, a declarat J.T. WANG, Chairman si Directorul Executiv al ACER Inc.

ACER continua inovatia si crearea de noi concepte de produse PC in numele motto-ului sau: “ACER Da Putere Oamenilor”.


Despre BABEL COMMUNICATIONS

INFORMATII SUPLIMENTARE
ACER a fost fondat in 1976 de catre Stan Shih – “Trecand de la o companie producatoare la una furnizoare de servicii, ACER este mai presus de toate o companie dedicata umanizarii tehnologiei si imbunatatirii calitatii vietii oamenilor”. Revista Time remarca in iulie 2005: 'Povestea ACER ne inspira … punctele forte ale companiei sunt flexibilitatea si dorinta acerba de a se opune judecatii conventionale.'
Business-ul companiei ACER se bazeaza pe:
1. produse IT
2. servicii IT
3. model de business indirect
In 2002, ACER a introdus o platforma tehnologica puternica: integrarea produselor hardware si software IT, precum si a serviciilor desemnate sa furnizeze clientilor solutii end-to-end si easy-to-use.

1. Cele mai importante produse IT sunt: Travel Mate notebook-uri; Ferrari notebook-uri si monitoare LCD hi-end; sistemele si laptop-urile Aspire; PC-urile comerciale Veriton; Acer Power Desktop PC-uri; solutii de stocare si servere Altos; monitoare LCD si alte periferice.
2. Serviciile IT – ACER MegaMicro e-Enabling Services formeaza o metoda unica de a face afaceri ce includ hardware, software si retele de comunicare.
3. Modelul de business este cel mai important in vederea construirii cotei de piata. Un portofoliu cu cat mai multe categorii de produse a devenit o parte esentiala pentru un model de business profitabil.

Considerand ca sportul da putere, energie si inspira oamenii, ACER sponsorizeaza diverse actiuni sportive (sponsor al Ferrari Formula 1 Racing Team; sponsor al Taiwan Golf Tour; sponsor al Cupei Mondiale feminine de Golf din Africa de Sud).

Inovatia si tehnologia de varf sunt caracteristicile de baza ale universului IT si al Formulei 1. In acest sens, in 2006, ACER isi reafirma implicarea in Formula 1 devenind Sponsor al Scuderia Ferrari. Gianfranco Lanci, Presedintele ACER Inc. remarca: 'Am luat decizia de a innoi si consolida parteneriatul cu Scuderia Ferrari constienti fiind de faptul ca o mai mare expunere a marcii ACER va contribui la consolidarea pozitiei de leader la nivel mondial”.

# # #

Ioana Cioca/ Babel Communications
ioana.cioca@babel.ro
www.acer.ro
ioana.cioca@babel.ro