Obiceiuri de renovare la români

BUCURESTI - 4 octombrie 2011

Comunicat tip General in Afaceri, Constructii, Retail

„Măsoară de zece ori şi taie o dată!” şi „Citeste bine instrucţiunile!”, cele două sfaturi ale experţilor în bricolaj, dar şi ale bancherilor

Întreprindere internaţională de familie

bauMax este o întreprindere de familie activă la nivel internaţional, ale cărei baze au fost puse cu 35 de ani în urmă în Austria. În prezent, bauMax se numără ca lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est printre cei mai mari operatori de magazine cu articole de construcţii, amenajări şi grădinărit din Europa. Aproximativ 50 milioane de clienţi sunt serviţi anual în toate magazinele. Cu 10.700 angajaţi, grupul bauMax a obţinut o cifră de afaceri totală de 1,5 miliarde EUR în anul 2010.

bauMax România se bucură de 1.200 de angajaţi, iar în anul 2010 a reuşit să ajungă la o cifră de afaceri de 150 milioane de EUR.

153 magazine în 9 ţări

bauMax operează 153 de magazine în nouă ţări, din care 67 în Austria, 24 în Cehia, 15 în Slovacia, 15 în Ungaria, 3 în Slovenia, 7 în Croaţia, 14 în România, 5 în Bulgaria şi 3 în Turcia.

bauMax în Europa Centrală şi de Sud-Est

Gradul de cunoaştere a bauMax în Europa Centrală şi de Sud-Est este mai mare de 90%. Formula de succes constă în adaptarea exactă la cerinţele populaţiei din fiecare ţară. Astfel, odată cu startul în România, bauMax a dezvoltat conceptul „Întotdeauna preţuri mici!”, care, treptat, a fost preluat de toate ţările bauMax. Prin conceptul „Întotdeauna preţuri mici!”, bauMax oferă clienţilor săi cel mai bun sortiment în cantităţi mari şi servicii corespunzătoare la cel mai bun preţ garantat.

În anul 2010, cifra de afaceri a crescut în spaţiul Europei Centrale şi de Est cu +9% la valoarea de 860 milioane EUR.

bauMax – o companie responsabilă social

Una dintre tradiţiile bauMax constă în obţinerea de succese nu numai pe plan economic, ci şi pe plan social şi ecologic. Această tradiţie, consfinţită de orientarea generală a întreprinderii, este transpusă de mulţi ani în activitatea zilnică a întreprinderii şi implică următoarele accente:

- măsuri de economisire a energiei: De mulţi ani, bauMax este activă în domeniul economisirii de energie. Măsurile individuale se întind de la introducerea de concepte de iluminare eficientă în toate magazinele bauMax până la surse alternative de energie în noile locaţii.

- măsuri de promovare a angajaţilor: Deviza bauMax este: „Construim viitorul cu angajaţi dedicaţi“. De aceea angajaţilor li se oferă posibilităţi individuale de perfecţionare şi şanse de a face o carieră internaţională.

- promovarea artei contemporane: în cadrul Muzeului Essl şi al Premiului Essl pentru Artă

- angajament social: Programul Uman bauMax şi Premiul Social Essl

Anul 2011 - perspective

Contextele economice diferite din ţările în care bauMax îşi desfaşoară activitatea au influenţat şi în anul 2011 bunul mers al lucrurilor în companie. bauMax şi-a adaptat activitatea la noile condiţii, mizând pe trei puncte forte: cel mai bun preţ, cel mai bun sortiment şi cele mai bune servicii. Principiul după care ne ghidăm este următorul: clientul stă în centrul tuturor activităţilor noastre; scopul nostru fiind de a răspunde nevoilor în continuă creştere ale clienţilor, atât ale celor profesionişti, cât şi ale celor cărora le face plăcere să meşterească.

În momentul de faţă piaţa este în stagnare, aflându-se la un nivel de saturaţie, iar pentru noii veniţi s-ar putea să fie cam tîrziu. Există posibilitatea să rămână în picioare doar cei mai importanţi jucători de pe piaţa de bricolaj. Pentru următorii 2-3 ani putem îndrăzni a ne referi la o dezvoltare pozitivă, chiar dacă în 2012 România depinde foarte strâns de contextul economic european. În România încă se mai construieşte, oamenii încă işi mai construiesc case, nu cu acelaşi ritm alert, dar totuşi încă există loc. Pe lângă construcţii, şi-au făcut loc incredibil de repede amenajările. În momentul de faţă există destule firme care au ca prim obiectiv – amenajările interioare.

După mai bine un an de zile de la majorarea TVA-ului, piaţa si-a găsit un echilibru relativ, dar contextul economic rămâne totuşi sub semnul provocării.

În ceea ce priveşte bauMax România, evoluţia companiei este de neclintit şi rămâne la planul iniţial de noi deschideri de magazine în anul ce urmează. Întâi este prevăzut Cluj II şi apoi Oradea. La proiectul Cluj II lucrările au început încă din mijlocul lunii mai 2011 şi spre sfârşitul anului ne pregătim de amenajarea magazinului, calculând cu o deschidere în primul semestru din 2012 – cum am anunţat în decursul anului.

Conform studiilor IMAS, notorietatea astistată în oraşele în care există un magazin bauMax a crescut de la 49% în ianuarie 2010 la 77% în ianuarie 2011. Punctul nostru forte sunt materialele de construcţii, iar diferenţierea puternică conform studiului mai sus menţionat, se referă la raportul calitate-preţ unde fiecare client ştie ca la bauMax este cel mai bun. Un procent de 83% dintre clienţii magazinelor de bricolaj sunt de această părere.

De asemenea clienţii noştri ştiu ca deţinem o politică constantă de preţuri pe care se pot baza – 86% dintre aceştia menţionează acest lucru.

Un scurt clasament în ce ar dori românii să investească în următoarele 6 luni: 17% dintre români preferă vopselele lavabile de interior; 15% dintre ei preferă materialele de construcţii; şi 13% dintre români doresc să se orinteze către plante şi flori de exterior, în timp ce cele de interior se clasifică la 12%. (sursa IMAS)

În momentul de faţă, românii în general ar apela la un meseriaş când vine vorba de materiale de construcţii (s-a înregistrat si o creştere cu 17% faţă de anul 2010, de la 41% la 58%), în schimb clienţii magazinelor de bricolaj ar dori să lucreze singuri şi astfel situaţia este exact inversă. Cât despre uşi şi ferestre, şi aceştia din urmă ar apela la un meseriaş.

Aşa cum am mai spus, având în vedere contextul economic precar, ne dorim şi lucrăm totuşi la păstrarea planului impus pe 2011, chiar dacă este o adevărată provocare. Cât despre vânzările bauMax Romania în primul semestru, acestea au avut o creştere uşoară faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă, ne aşteptăm ca rezultatele de final de an să fie la fel de bune, mai ales că la mijlocul anului am avut onoarea să-l prezentam pe meşterul bauMax atât clienţilor cât şi angajaţilor nostri. bauMax a sosit în luna mai 2011 în România, cu vorbe înţelepte şi haioase, cu o voce marcantă, prezentându-se ca un simbol al acestei companii. Meşterul bauMax este noul ambasador al mărcilor şi întruchipează valorile şi principiile acestei firme de familie, etalandu-şi în permanenţă binecunoscutul slogan: „Ascultă-l pe bauMax!”

***

Din ce în ce mai mult, pentru finanţarea lucrărilor, românii apelează la o perioadă iniţială de economisire, urmată de accesarea unui credit în scop locativ. Conform unui studiu IRSOP, 45% dintre clienţii băncilor pentru locuinţe vor sa folosească finanţarea pentru reparaţii locative. În plus, cca. 80% dintre românii au planuri de îmbunătățire a locuințelor în următorii 5 ani, mai ales de renovare (peste 40%) și reparații majore (peste 30%).   

La nivelul întregului sistem de economisire-creditare din România, 74% din creditele fără ipoteca au fost folosite de către clienți pentru proiecte de renovare a locuinței (modernizare, amenajări și reparații).  

Unul dintre cele mai importante avantaje ale sistemului de economisire-creditare este reprezentat faptul ca produsele de finantare sunt in lei.

„În cei 3 ani de activitate, clienţii BCR Banca pentru Locuinţe au apreciat pozitiv dorinţa noastră de a le oferi produse şi servicii potrivite nevoilor lor individuale. Tocmai pentru a veni în sprijinul planurilor lor pe termen mai lung, am dezvoltat un nou produs, care să păstreze caracteristicile principale ale sistemului de economisire-creditare, dar să ofere un grad mai mare de flexibilitate şi posibilitatea de a obţine un credit locativ pe o perioadă mai lungă, de până la 10 ani.

Noul produs Locuinta Avantaj pe care l-am lansat in aceasta saptamana oferă opţiuni flexibile pentru faza de economisire, astfel încât clienţii noştri vor putea să economisească fie în rate lunare regulate, dar şi prin mai multe plăţi neregulate, în funcţie de disponibilităţile lor băneşti. Cu acest produs, venim în întâmpinarea clienţilor care doresc un credit ipotecar pentru locuinţă şi dispun de avansul necesar, astfel facilitându-le accesul la un creditul locativ în lei, cu dobândă mică de 5% pe an şi fixă pe toată durata contractului de credit“ a declarat Alexandru Ciobanu, Presedinte BCR Banca pentru Locuinte.

George Ionescu are un apartament de 2 camere, de 60 mp și vrea să îl renoveze în totalitate: să schimbe gresie, faianță, obiecte sanitare, calorifere, centrală termică, să pună parchet. O asemenea lucrare poate ajunge la un cost total cam de 8000 de euro, incluzând și mână de lucru. Pentru a beneficia de această sumă, mai repede, George, își face un contract de economisire-creditare Locuința Avantaj pe o perioadă de 14 ani  la BCR BpL și cu un avans de 8750 lei, alege un credit anticipat tip punte, cu dobândă de 9% pe an. Astfel, primește imediat 35.000 lei pentru proiectul său de renovare. Pentru acest credit plătește în primii  4 ani ai contractului o rată lunară de 280 lei și continuă economisirea cu 204 lei pe lună, urmând că la repartizarea contractului, creditul să se transforme în credit locativ cu dobândă fixă de 5% pe an, pentru care va plăti în următorii 10 ani ai contractului o rată de doar 198 lei pe luna

Contractele de economisire-creditare pentru domeniul locativ pot fi încheiate cu BCR BpL direct în sucursalele şi agenţiile Băncii Comerciale Romane (BCR), precum şi prin reţeaua de distribuţie proprie a BCR BpL, respectiv prin forţa directă de vânzare şi prin partenerii BCR BpL

Noul produs de economisire-creditare al BCR BpL are o dobândă fixa de 5% pe an pentru creditul locativ acordat in lei, şi dobânzi de 7% si 9% pe an pentru creditele tip punte, intermediar şi, respectiv, anticipat. Toate dobânzile practicate de BCR Banca pentru Locuinţe sunt fixe pe toată durata contractului de credit, care, în cazul noului produs, poate ajunge până la 120 de luni.

Avantajele importante pentru clienţii BCR BpL în etapa de creditare sunt este sunt comisionul zero la acordarea creditului (comisionul de analiză dosar credit) si comisionul lunar de administrare de doar 0,05% din valoarea soldului.  

Creditele acordate de BCR Banca pentru Locuinţe pentru domeniul locativ au ca destinaţii posibile: modernizarea, extinderea, cumpărarea unei locuinţe, a unei case sau a unui teren, refinanţarea unor credite pentru domeniul locativ sau crearea unui avans pentru alte credite pentru domeniul locativ.

***

Pentru informaţii suplimentare:

BCR Banca pentru Locuinţe

Tel: +40 21 312.00.05, Fax: +40 21 312.00.06

Iulia Cristica, e-mail: iulia.cristica@bcrlocuinte.ro

 

bauMax Romania

Julia Anca Besnea

julia-anca_besnea@baumax.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/baumax-romania-srl/obiceiuri-de-renovare-la-romani