Business Superbrands a omagiat excelenţa în branding în România

BUCURESTI - 28 aprilie 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

30 de companii de elită cu realizări excepţionale au primit trofeele 2008 la Gala Superbrands, evenimentul de business al anului.

În premieră 3 companii din Republica Moldova intră în atenţia Superbrands.

Ediţia a doua a Programului Superbrands România a ajuns la final o dată cu lansarea celui de-al doilea volum al cărţii Business Superbrands pentru România şi cu acordarea trofeelor 2008 Business Superbrands. Ceremonia dedicată recunoaşterii performanţei excepţionale în branding a avut loc în cadrul Galei Superbrands, desfăşurată aseară la Hotelul Marriott din Bucureşti. Au participat reprezentanţi la nivel înalt ai mediului de afaceri, companii şi organizaţii reprezentative, membrii ai Consiliului de Onoare Business Superbrands, presa de specialitate, alţi invitaţi speciali.

Evenimentul a fost deschis de către Cătălina Stan - Managing Director al Superbrands România şi preşedinte al agenţiei de comunicare strategică BDR Associates. Invitaţi de onoare au fost Anne Marie Martin, CEO al British Romanian Chamber of Commerce, desemnată şi Maestru de Ceremonii, precum şi Rhett Lego, Director de Operaţiuni pentru Europa al Organizaţiei Superbrands şi respectiv Anca Harasim, Director Executiv al Camerei de Comerţ Americane în România care au decernat trofeele Business Superbrands.

Companiile onorate la Gala Business Superbrands au fost: Germanos Telecom România, Ziarul Financiar, Arctic, Zentiva, Băneasa Shopping City, Sensiblu, BCR, Rompetrol, Braiconf, Raiffeisen Bank, BRD Groupe Societe Generale, Procter&Gamble Marketing România, British American Tobacco, Orange România, Business Magazin, Nielsen Compay, Coca Cola HBC România, Napolact, DHL International România, Microsoft România, Domo, Medicover, Mediafax, ING România şi JW Mariott Bucharest.

“În contextul unui an foarte greu pentru România în ansamblu şi în condiţii de dificultate economică accentuată, performanţa excepţională a companiilor care au intrat în Programul Business Superbrands constituie cel mai viu argument că în momente
de impas economic, valorile răzbesc. Tot respectul pentru cei ce au ales să îşi consolideze reputaţia în vremuri dificile şi să ne fie un excelent exemplu, tuturor”, a declarat Cătălina Stan, CEO şi preşedinte al agenţiei de comunicare strategică BDR Associates, care administrează programul Superbrands în România.

Continuând tradiţia, Gala Superbrands a onorat simbolic, în finalul ceremoniei de acordare a trofeelor, o valoroasă şi respectată personalitate a României, care, prin actul artistic şi prin discurs, promovează valori esenţiale şi aduce un remarcabil capital de imagine ţării şi reputaţiei românilor. Personalitatea omagiată de către Superbrands în acest an este maestrul Dan Puric.

Personalităţile cărora li s-au atribuit simbolic trofee Superbrands în ediţiile trecute au fost Raed Arafat, creatorul SMURD - Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din România, Ion Caramitru, iniţiatorul Galei UNITER şi respectiv Bogdan Baltazar, o emblemă a comunităţii financiare şi de afaceri din România.

Volumul Business Superbrands, lansat aseară, include branduri de top, din domenii şi industrii reprezentative pentru piaţa românească, precum şi două secţiuni în premieră absolută pentru România.

Prima categorie, branduri din pieţe vecine, cu potenţial pentru dezvoltarea viitoare a culturii de branding este reprezentată prin 3 branduri consacrate în Republica Moldova:
Agroindbank, Purcari şi respectiv firma de avocatura Ţurcan şi Ţurcan, companii ce şi-au creat o reputaţie solidă în ţara vecină.

A doua premieră o constituie categoria, Brands to Watch care atestă debutul remarcabil al unor branduri precum Radisson SAS şi RBS, intrate recent în România, evoluţia lor ulterioară pe piaţă urmând să fie în atenţia Programului business Superbrands.

Volumul Business Superbrands 2008-2009, distribuit prin reţeaua de birouri Superbrands în 82 ţări de pe toate continentele, constituie, prin brandurile puternice intrate în program, un excepţional instrument de promovare a potenţialului pieţei româneşti, şi un purtător de imagine pentru România.


Despre Programul Business Superbrands 2008/2009
Cercetarea de piaţă aferentă rezultatelor comunicate în cadrul acestei ediţii a Programului Superbrands şi procesarea datelor au fost derulate printr-un parteneriat devenit tradiţional alături de compania Nielsen România. Pentru descoperirea modelelor de branding exemplar pe piaţa românească, pe baza metodologiei internaţionale Superbrands, a fost propusă o listă preliminară de 928 de branduri, structurată pe 34 de categorii de activitate, incluzând atât companii româneşti cât şi internaţionale. Cei 21 de membri ai Consiliului Business Superbrands 2008, experţi în management, marketing şi comunicare, au evaluat brandurile pe criterii de Reputaţie şi prestigiu, Încredere, Calitate şi Diferenţiere pe piaţă. La finalul procesului de evaluare, 30% dintre acestea au devenit eligibile pentru statutul de Business Superbrand în România, apoi au fost supuse unui proces de cercetare în profunzime efectuat de Nielsen România.
Mai multe informaţii despre programul Business Superbrands sunt disponibile pe www.superbrandsromania.com

Despre BDR Associates

Despre Superbrands
Organizaţia Superbrands este forul internaţional independent în domeniul brandingului, care operează în peste 82 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de 15 ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate şi prin publicarea volumelor Superbrands, specializate pe categorii. Intrată şi în România în 2005, prin agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates, organizaţia dezvoltă programe consacrate pieţei româneşti şi culturii de branding locale. Primele două programe derulate până acum, Consumer Superbrands 2006 şi, respectiv, Business Superbrands în 2007, au oferit peste 100 de modele de succes atins prin branding şi comunicare.
Organizaţia Internaţională Superbrands a fost fondată în 1995 în Marea Britanie şi are filiale în 82 ţări ale lumii. În prezent, Organizaţia lucrează cu peste 2400 branduri din diverse sectoare de activitate din întreaga lume. Statutul de Superbrand a devenit un punct de referinţă pentru succesul unui brand, iar organizaţia este recunoscută mondial ca o autoritate independentă în branding.

Despre BDR Associates:
Agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates este asociatul exclusiv al companiei Hill & Knowlton în România. Fondată în 1995, BDR Associates oferă asistenţă profesionistă în domeniul comunicării strategice şi al relaţiilor publice pentru mai bine de 400 de clienţi, dintre care 100 sunt importante companii naţionale sau multinaţionale, instiţutii oficiale, organisme internaţionale, asociaţii sau agenţii non-guvernamentale din România sau Republica Moldova. Lista de clienţi a BDR Associates include nume prestigioase ca Radisson SAS, Camera de Comerţ Britanică-Română, Monsanto, Pirelli, Procter&Gamble, Teraplast, Geox. BDR este prima agenţie românească de profil care şi-a deschis o reprezentanţă în străinatate, în Republica Moldova, în anul 2002. De asemenea, BDR este prima agenţie autohtonă de PR care a câştigat, în 2006, premiul de înaltă reputaţie Sabre for Best Practice in Central-Eastern Europe. În 2003, BDR Associates a semnat un contract de parteneriat cu Hill & Knowlton, alăturându-se astfel reţelei internaţionale a grupului WPP. BDR Associates este partenerul desemnat de către Organizaţia Internaţională Superbrands pentru implementarea programelor Superbrands în România şi pentru publicarea cărţilor Superbrands. Compania a dezvoltat, de asemenea, proiecte de comunicare şi pe alte pieţe ca Serbia sau Azerbaidjan. BDR a asistat recent Oficiul Naţional de Turism din Croaţia în vederea promovării în România a valorilor sale de patrimoniu.

Despre Nielsen:
Compania Nielsen este lider mondial în cercetările de marketing, măsurarea audienţei şi furnizarea de produse şi servicii media. Prin faptul că oferă o asociere unică de informaţii de marketing, instrumente analitice de ultimă generaţie şi soluţii integrate de marketing, Nielsen le furnizează clienţilor o imagine completă a pieţii şi a consumatorilor. Brandurile care fac parte din portofoliul Grupului de Companii Nielsen sunt următoarele: ACNielsen, Nielsen Media Research, Billboard, The Hollywood Reporter, Adweek.

Petruta Petcu
petruta.petcu@bdr.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/bdr-associates/business-superbrands-a-omagiat-excelenta-in-branding-in-romania