Lansare vanzarianvelopeiarna.ro

BUCURESTI - 29 octombrie 2012

Comunicat tip General in Auto, Afaceri, Logistica/Transport

De curand am lansat webshopul vanzarianvelopeiarna.ro creat in ideea de a veni in sprijinul consumatorului final.

Vanzarianvelopeiarna.ro este un magazin online de anvelope dezvoltat si imbunatatit din dorinta de a  le oferi utilizatorilor online o experienta rapida si placuta.

Va prezentam mai jos, cateva sfaturi pentru condusul pe zapada:

Stii ce trebuie sa faci cu masina pe zapada, iarna?

Cei mai multi dintre noi credem ca stim ce trebuie sa facem cand mergem cu masina pe zapada iarna. Dar sunteti siguri ca stiti si aplicati cele mai importante reguli la sofatul pe timp de iarna?

1. Anvelope iarna si lanturi de iarna - Poate vi se pare usor sa conduceti masina pe zapada atunci cand il vedeti pe Alain Prost la volanul masinii de curse Dacia Duster Ice, in Trofeul Andros. insa, in realitatea de zi cu zi, regulile sunt cu totul altele.Trebuie folosite anvelope de iarna , precum si lanturi antiderapante cand conditiile o cer.Nici nu ar trebui sa iesiti cu masina pe drumurile inzapezite daca nu aveti anvelope de iarna corespunzatoare si lanturi auto in portbagaj (sau alte accesorii antiderapante). Despre cei care circula cu anvelope de vara iarna nu mai amintim cat de iresponsabili sunt.Cauciucurile de iarna au o compozitie care le permite o rezistenta mai buna la temperaturile joase, precum si un desen al benzii de rulare care asigura o aderenta mai buna ( vezi aici mai multe detalii despre anvelopele de iarna). Nu inseamna ca veti avea masina dotata cu senile, dar, in mod clar, anvelope de iarna sunt mult mai bune iarna decat cele de vara. Sunt mai bune si decat pneurile intermediare, de vara/iarna.Nu va ganditi ca veti face o mica economie daca luati doar doua anvelope de iarna, pentru rotile motoare. De exemplu, daca doar rotile fata sunt echipate cu penuri de iarna, iar cele din spate cu unele neadaptate sezonului, se pot produce derapaje in foarte multe situatii (mai ales in viraje, dar si la franarile bruste), care ulterior se soldeaza cu niste cheltuieli mult mai mari in service.Folclorul mai spune ca e bine sa dezumfli putin cauciucurile iarna – fals. Pneurile de iarna sunt concepute sa ruleze la o anumita presiune nominala, recomandata de constructor. Dezumflarea lor poate duce la pierderea presiunii, deteriorarea pneului si chiar la pierderea controlului masinii. Anvelopele de iarna au, insa, si ele limitele lor. in caz de zapada abundenta sau zapada inghetata, este necesara montarea lanturilor de iarna. Acestea se monteaza pe rotile puntii motoare (daca aveti tractiune 4×4, este necesara montarea lanturilor de zapada pe toate cele patru roti) si pot fi folosite la viteze mult mai mici – in general, intre 50 si 80 km/h, in functie de specificatii.Atentie, nu rulati pe asfalt uscat cu lanturile de iarna montate pe pneuri. Pe langa faptul ca zgomotele la rulare cresc mult, iar directia nu va mai fi la fel de usor de manevrat, mult mai important este ca se deterioreaza atat lanturile, cat, mai ales, cauciucurile. Deci este preferabil sa pierdeti putin timp pentru demontarea/montarea lanturilor, in functie de imprejurari.in cazul in care trebuie sa montati lanturi antiderapante cand sunteti pe drum, asigurati-va ca va opriti cat mai departe de carosabil, iar pe autostrada nu faceti aceasta operatiune pe banda de urgenta, ci doar in parcari. Exista intotdeauna un risc major sa fiti observat prea tarziu sau sa fiti implicat intr-un accident provocat de cineva care nu e la fel de prevazator si atent iarna.

2. Trebuie sa avem o vizibilitate buna - De multe ori, iarna, pare comic atunci cand vedem masini circuland cu 10 cm de zapada pe ele, soferul uitandu-se printr-un “hublou” prin pabriz, in rest geamurile fiind acoperite cu zapada sau gheata. insa o vizibilitatea proasta este mai mult decat periculoasa.Este necesara curatarea masinii astfel incat sa obtinem o vizibilitate cat mai buna.inainte de a pleca, trebuie curatate geamurile de zapada si gheata, dar si oglinzile retrovizoare. Atentie, racletele ieftine pot produce zgarieturi pe parbriz, deci e de preferat folosirea unui spray anti-inghet pentru geamuri si o racleta cu un plastic mai moale. Daca aveti posibilitatea, e bine sa acoperiti parbrizul si luneta cu o husa, in cazul in care nu aveti un garaj. Atentie la stergatoare – deteriorati cauciucul daca dati jos gheata de pe ele cu racleta.Poate fi o mare problema accesul in masina daca in incuietori a intrat apa si a inghetat, deci e bine sa folositi un spray anti-inghet si in acest caz – lucru valabil la masinile fara telecomanda. in rest, cea mai intalnita problema este “nu pot deschide usa!”.Acest fenomen este cauzat de inghetarea apei infiltrate intre rama usii si caroserie – nu trageti foarte tare, riscati sa stricati manerele, incercati mai bine sa curatati gheata din santuri si sa trageti usor de marginile portierei, daca aceasta se intredeschide. Puteti incerca si alte portiere, daca nu se ‘deschide cea a soferului, ceea ce va presupune ulterior si abilitati de contorsionist pentru a ajunge la volan…

3. E bine sa spalam masina des - Multi considera ca arunca banii pe fereastra daca merg la spalatorie iarna. Fals. Nu e un moft care tine de aspectul masinii, ci un lucru care previne coroziunea tablei si deteriorarea vopselei.Este recomandata spalarea masinii o data pe saptamana, mai ales in conditii de iarna grea.Zapada pusa pe masina antreneaza si diverse particule de praf, care devin abrazive, mai ales daca se folosesc raclete dure, de exemplu. in zgarieturile fine de pe caroserie intra apa si praf, iar inghetul face zgarieturile zgarieturile de suprafata sa devina adevarate puncte de formare a ruginii.in general, caroseriile galvanizate nu au astfel de probleme, dar, in functie de modalitatea de deszapezire, exista intotdeauna riscuri. Spalarea la intervale regulate a caroseriei masinii scade riscul ca murdaria sa afecteze caroseria, geamurile sau blocurile optice. Nu este recomandabil ca iarna sa spalati masina la instalatii automate cu perii dure, chiar daca acest lucru inseamna o economie de timp.Sa nu uitam ca iarna se foloseste material anti-derapant pe drumuri – in general sare. Sarea este foarte coroziva si, daca nu este indepartata cat mai repede, poate afecta serios tabla masinii. Acest lucru este valabil mai mult in partea de sub masina, foarte expusa, dar si elementele suspensiei sau discurile si etrierele de frana pot avea de suferit. Prin urmare, la spalatorie cereti o atentie mai mare la curatarea masinii pe dedesubt. Spalarea cauciucurilor, indeosebi a canalelor de pe banda de rulare, nu este o prostie. in santuri se acumuleaza diverse particule de praf, sare, pamant, care, daca se tot aduna in timp, afecteaza performantele de aderenta ale cauciucului, dar pot produce si deteriorarea acestuia.

4. Pornirea si plecarea cu masina - Cand intri in masina iarna, constati, de cele mai multe ori, ca inauntru e la fel de frig ca afara, iar volanul este foarte rece. Multi prefera sa dea drumul la motor si la instalatia de incalzire cateva minute, inainte de a pleca.Este mai bine sa plecati cat mai repede dupa pornirea motorului.in cazul in care tineti motorul deschis la ralanti si porniti instalatia de incalzire, acesta va consuma mai mult, deci va emite mai multe particule nocive in atmosfera. Daca va puneti in miscare cat mai repede dupa pornirea motorului, regimul termic va creste mai repede, catalizatorul va ajunge mai repede la temperatura nominala, iar emisiile si consumul vor fi mai reduse.Daca nu sunteti chiar ecologisti, atunci poate va pasa de buzunar: la ralanti, motorul se incalzeste mai greu, deci uzura componentelor este mai mare, mai ales in conditii de temperatura scazuta. in plus, sistemul electric este suprasolicitat de instalatia de incalzire daca masina nu este in mers, deci probabilitatea unor probleme electrice creste.Pe zapada, se porneste usor, nu se bruscheaza masinaMajoritatea covarsitoare a masinilor de la noi sunt dotate cu ambreiaj mecanic si cutii de viteze manuale. Prin urmare, este necesara o dozare mai atenta atat a pedalei de accelerare, cat si a celei de ambreiaj.in primul rand, trebuie sa va asigurati ca rotile sunt drepte, axial pe directia masinii. E adevarat ca acest lucru e mai greu cand masinile sunt parcate una dupa alta, dar astfel se evita probleme la diferential sau planetare.Motorul trebuie turat putin, in general pe la 2.000-2.500 rpm – nivelul turatiei depinde si de tipul motorului, pe benzina sau diesel. Daca, in conditii normale, folosim treapta intai pentru plecarea de pe loc, iarna, pe zapada, este de preferat utilizarea treptei a doua. Acest lucru, insa, necesita o minima acomodare si experienta, de multe ori motorul oprindu-se (caleaza) daca nu se dozeaza corect pedala de ambreiaj.Din pacate, nu exista niste reguli universal valabile pentru toate masinile la pornirea de pe loc pe zapada, insa cel mai important este sa nu se bruscheze pedalele, mai ales cea de ambreiaj. Daca ambreiajul este lasat prea repede, in treapta intai, exista riscul ca rotile sa patineze. Cand realizati ca rotile incep sa patineze, trebuie lasata putin pedala de acceleratie, pana cand isi recapata aderenta, avand totodata grija sa nu calati motorul.Nu are rost sa incercati sa iesiti cu masina dintr-un loc inzapezit fara a da zapada la o parte. Prin urmare, e bine sa aveti o lopatica de zapada si sa nu faceti nazuri la putina munca fizica. De bun simt este sa nu aruncam zapada pe masina vecinului de parcare sau la rotile acestuia…Atentie la masinile echipate cu sistem anti-derapaj ASR. in multe cazuri, acesta trebuie decuplat pentru a putea porni de pe carosabil alunecos sau acoperit cu zapada – asta deoarece sistemul comanda franarea rotilor si “taie” acceleratia daca sesizeaza tendinta de derapare a rotilor.in cazul cutiilor automate, daca aveti, pe langa P, R, N, D si posibilitatea de a alege treapta a 2-a sau a 3-a, puneti levierul in aceasta pozitie, pentru a putea porni lin si fara a derapa de pe loc.

5. Rularea pe timp de iarna - Zapada este foarte inselatoare si poate ascunde gheata, asa incat principala “arma” pe timp de iarna este conducerea foarte preventiva si renuntarea la vitezomanie.Circulati cu viteza redusa si fiti foarte atenti la trafic.E recomandabil ca, pe drumurile inzapezite, sa circulati mai incet decat va impun limitele de viteza legale. Astfel, puteti fi mai atenti la trafic si puteti reactiona mai devreme in caz de necesitate.Este indicat sa incercati permanent sa intuiti ce se poate intampla in fata, nu doar cu masina din fata voastra, deci iarna atentia distributiva trebuie sa fie la cote mai mari. Prin urmare, renuntati la lucrurile care va distrag atentia in timp ce conduceti (telefoane, discutii cu pasagerii, concentrarea prea mult pe sistemele audio sau de climatizare).Pe langa viteza redusa, este necesar sa lasati o distanta foarte mare fata de masina din fata. in trafic urban, este recomandabil sa se renunte la stilul “bara la bara” din restul anotimpurilor, deoarece un mic accident blocheaza apoi circulatia pentru foarte multa vreme si toata lumea are de pierdut.Nu trebuie uitat de schimbarea lina a treptelor de viteza: bruscarea ambreiajului poate duce la pierderea pentru moment a aderentei si chiar a directiei. La retrogradare trebuie, de asemenea, atentie sa nu bruscati ambreiajul.Ar fi bine sa acordati atentie si zonelor pe unde circulati si sa incercati sa anticipati pentru ce ar putea ascunde zapada – cel mai periculos lucru este poleiul sau gheata. Trecerea peste poduri sau prin tunele trebuie sa se realizeze cu viteza mai redusa, iar portiunile umbrite din paduri este mai probabil sa ascunda gheata sub zapada.Atentie si in conditiile de drumuri pe care s-a turnat material antiderapant. Exista multe sanse ca, la fel pe asflatul cu criblura, sa va sara in parbriz o bucata de sare sau de gheata de la ceilalti participanti la trafic. Nu e deloc penibil sa mergi cu viteza cat mai redusa in astfel de portiuni, cu mana pe parbriz, pentru a opune rezistenta in cazul vreunui impact cu o pietricica.