Ce branduri ii fascineaza pe romani in 2013?

BUCURESTI - 23 iulie 2013

Comunicat tip General in Auto, Afaceri, Media / Publicitate, Retail, Internet

Live site

Pentru al treilea an consecutiv, Biz si Unlock Market Research prezinta Top 50 branduri fascinante. In fruntea clasamentului de anul acesta se afla, in premiera, Porsche, dupa ce in 2012 si 2011, topul a fost condus tot un brand auto de lux, Ferrari, pozitionat acum pe locul 2, urmat de Heineken, Stella Artois, Burberry, Rom, Lamborghini, Calvin Klein, Jack Daniel’s si Hugo Boss.

Clasamentul integral a fost publicat in revista Biz nr. 252 (22 iulie – 1 septembrie 2013), disponibila spre vanzare in toata retaua Inmedio si online, pe www.revistabiz.ro.

Brandurile aflate anul acesta in Top 10 confirma apetenta romanilor pentru componenta aspirationala a fascinatiei, dar si aprecierea pentru inovatie si curaj. Iar prezenta unui brand romanesc intre primele zece demonstreaza ca putem lupta de la egal la egal cu marcile globale.

Este important sa nu confundam fascinatia pentru un brand cu dragostea sau atasamentul fata de acesta. Desi ambele sunt emotii bazate pe anumite criterii, iubirea este o emotie interioara individului, iar fascinatia este exterioara, fiind generata de catre brand. Brandul este cel care fascineaza si consumatorul constata si simte aceasta emotie. Fascinatia apartine marcii, este o proprietate, o aura a sa, care cuprinde si invaluie consumatorii", precizeaza Alexandra Cojocaru, Senior Client Service la Unlock Market Research, compania care a realizat, pentru al treilea an consecutiv, Topul Biz al brandurilor fascinante.

Unlock Market Research a identificat setul de criterii si valori ale unei marci care o fac pe aceasta sa genereze fascinatie in randul consumatorilor romani. Astfel, fascinatia unui brand vine in proportie de 27% din responsabilitate, provocarea contribuie cu 21%, originalitatea – cu 20%, puterea brandului – 16%, libertatea – 12% si carisma – 4%. Astfel, un brand fascinant nu este doar unul carismatic, care iese in evidenta, ci este responsabil, consecvent in ceea ce face, are grija de consumatori, insa in acelasi timp te surprinde si te incita.

Topul din acest an ne prezinta in general marci premium si de lux de masini sau haine, dar si bauturi alcoolice sau produse alimentare. Fascinatia are o latura aspirationala puternica, romanii fiind fascinati de marci precum Porsche, Ferrari sau Burberry si Hugo Boss.

Brandurile puternice, axate pe statut si renume, capteaza si emotiile romanilor. Totusi, fascinatia are si o latura comuna, familiara, dar a "familiarului iesit din comun", cum este cazul Rom, o marca cunoscuta, accesibila si consumata de multi, care este, insa, diferita in categoria din care face parte.

Topul Brandurilor Fascinante editia 2013 a fost realizat in luna iunie, pe un esantion reprezentativ la nivel urban, de 600 de respondenti cu varste intre 18 si 55 ani, prin metoda intervievarii telefonice (chestionare CATI). Respondentii au evaluat brandurile din patru categorii de produse (dintr-un maxim posibil de opt categorii), prin raportare la o baterie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie. In urma acestei evaluari, pentru fiecare brand am calculat un indice al fascinatiei, iar rezultatele au fost centralizate intr-un top al celor mai fascinante 50 de branduri.