Pentru al doilea an consecutiv, Borsec este cel mai puternic brand romanesc

BUCURESTI - 8 septembrie 2011

Comunicat tip General in Afaceri, Banci / Asigurari, Monden / Lifestyle, Media / Publicitate, Internet

Borsec, Poiana, Kandia, Gerovital, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar si Timisoreana sunt marcile care conduc in clasamentul celor mai puternice 50 branduri romanesti in 2011, conform studiului lansat astazi de catre revista Biz si Unlock Market Research in cadrul conferintei BrandRo.

Pentru al doilea an consecutiv, Borsec este cel mai puternic brand romanesc

Cinci dintre marcile aflate in primele 10 locuri in 2010 se afla si acum in aceeasi prima liga: Borsec, Poiana, Dorna, BCR , Dacia si Timisoreana. Meritul lor e acela de a nu fi oprit motoarele chiar daca au ajuns la plafonul de siguranta si de a-si calcula pasii in asa fel incat, in conditii de instabilitate economica, sa nu se abata de la valorile lor.

Pentru brandurile de media, anul acesta a fost realizat un clasament dedicat. Pro TV este liderul pe acest segment, cu un index foarte mare in ierarhia generala, fiind urmat de Antena 1, Radio Zu, TVR 1, Prima TV, Kiss FM, Radio 21, Libertatea, Adevarul si Europa FM, ultimele doua fiind nou intrate in clasament.

Dinamica pietei romanesti face ca, de la an la an, in topul celor mai puternice branduri sa avem modificari substantiale si noi intrari in top, ceea ce ne arata ca brandurile romanesti depun constant eforturi pentru a se impune in mintea si in inima consumatorilor”, declara Marta Usurelu, redactor-sef Biz.

Studiul Unlock Market Research a avut ca scop masurarea “puterii” marcilor romanesti al doilea an consecutiv, nu din perspectiva financiara, corporatista ci din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori.

As dori ca la aceasta a doua ediție a topului sa fac un indemn la incredere in propriile forte, chiar daca mediul in care actionam ni se pare deseori neprietenos. Pentru ca daca unii dintre noi reusesc, chiar daca aceia sunt putini, inseamna ca se poate. Mai greu, cu mai mult efort, cu extrem de multa disciplina uneori sinonima cu incapatanare, dar se poate”, declara Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a doua editie a cartii “Top 50 cele mai puternice branduri romanesti”.

Despre BrandRo

BrandRo, primul eveniment Biz din aceasta toamna, a strans laolalta peste 100 de specialisti in branding, manageri si antreprenori, profesionisti din domeniul marketingului si al publicitatii, lideri de opinie si reprezentanti media. Intre speakerii evenimentului s-au numarat: Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research, Anca Rarau, Director Marketing & Comunicare, Banca Transilvania, Catalin Dobre, Group Creative Director, McCann Ericson, Lorand Szarvadi, Cofondator Domo, Maria Apostol, PR and Corporate Affairs Director, ProTV.

BrandRo este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor romanesti in lupta lor de diferentiere fata de marile branduri internationale precum si dezbaterilor despre provocarile si oportunitatile pe care momentul actual si contextul global le prezinta. Mai multe informatii despre eveniment se gasesc pe www.bizforum.ro/brandro2

***

Despre Unlock Market Research

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati in sociologie, statistica-matematica si marketing.

Serviciile Unlock Market Research includ designul si desfasurarea de studii de cercetare calitative si cantitative pentru obiective specifice strategice de brand si categorie: pozitionare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivationala, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performantei ambalajelor sau produselor, precum si ateliere explorative pentru generarea de insight-uri, pozitionare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare.

Incepand cu 2011, Unlock opereaza prin parteneri in Europa Centrala si de Est, oferind clientilor sai suport regional.

Unlock a fost si prima companie de cercetare cu capital 100% romanesc care a participat ca expozant la cel mai mare targ de cercetare de piata si marketing din Europa – Insight Show, in 2011 (Londra).