Top 50 cele mai inovatoare branduri, in perceptia consumatorilor romani

BUCURESTI - 19 noiembrie 2013

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Media / Publicitate, Retail, Internet

Live site

Biz si Ipsos Research au lansat “Top 50 cele mai inovatoare branduri, in perceptia consumatorilor romani”. Potrivit acestui studiu, brandurile aflate in fruntea clasamentului sunt Google, Microsoft, Sony, BMW, Nokia, Yahoo, Samsung, Mercedes, Nike si LG.

Top 50 cele mai inovatoare branduri, in perceptia consumatorilor romani

Cele mai inovatoare branduri pentru consumatorii romani” este un studiu pe care am dorit sa-l realizam cu doi ani in urma. Complexitatea acestei cercetari a determinat atat incantarea, cat si retragerea mai multor companii din proiect, dar a pregatit temeinic terenul pentru un studiu complet, bazat pe cercetare si informatii noi, si, mai ales pe aportul specialistilor care au participat la studiu”, declara Marta Usurelu, redactor sef al revistei Biz.

Marcile inovatoare sunt in principal percepute drept creative (74%), eficiente (67%) si confortabile (50%). Insa nu este vorba de creativitate de dragul creativitatii, ci de creativitate intr-o puternica legatura cu eficienta.

“Desi inovatia pare sa fie pe buzele tuturor, definitia ei nu este aceeasi pentru toata lumea. Pentru unii, inovatie inseamna tehnologie, pentru altii – insight, iar pentru altii – inventarea unor lucruri care fac viata mai buna. De la inovatia de dragul descoperirii la inovatie care schimba viata celorlalti pot exista o multitudine de nuante. Una dintre cele mai bune definitii este aceea ca inovatia inseamna  sa privesti aceleasi lucruri cu alti ochi. Inseamna, ca Arhimede, sa strigi „Evrika!” atunci cand descoperi lucruri care erau dintotdeauna acolo, insa care dintr-odata se leaga in alt fel si compun lucruri noi”, declara Alina Stepan, Managing Director, Ipsos Research.

In demersul de a afla nu doar ce inseamna inovatia dar mai ales cum o recunoastem, Ipsos Research a pornit de la definirea unui program complex de cercetare calitativa care a ajutat la intelegerea dimensiunilor inovatiei precum si la idenificarea diferentelor intre cum definesc expertii inovatia si cum este in final perceputa de catre consumatori.

Studiul a fost realizat in perioada septembrie – octombrie 2013.

In etapa cantitativa, metoda de culegere a datelor a constat in intervievare online pe baza panelului Ipsos Romania.  Studiul este reprezentativ pentru populatia urbana a Romaniei, femei si barbati cu varste cuprinse intre 18-45 ani.

Baza totala de respondenti a fost de1200 de persoane. Eroarea totala de esantionare este de ±2,8% pentru un interval de incredere de 95%. Chestionarul a avut o lungime medie de 30 minute.

Prezentarea rezultatelor studiului si a suplimentului editorial au avut loc vineri, 15 noiembrie, la Zilele Biz. Clasamentul complet, rezultatele studiului si detaliile de ordin metodologic sunt disponibile in suplimentul editorial “50 branduri inovatoare pentru romani” si in revista Biz nr. 257, disponibil pe piata la sfarsitul lunii noiembrie.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/biz-age/top-50-cele-mai-inovatoare-branduri-in-perceptia-consumatorilor-romani