Campanii de advertoriale SEO sau comunicate de presa? Ce metoda este mai eficienta pentru promovarea online?

BUCURESTI - 15 aprilie 2025

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri


Daca intrebi un antreprenor daca isi doreste sa ajunga la un numar cat mai mare de clienti an de an, cu siguranta ca vei primi un raspuns afirmativ. Este firesc acest lucru si fiecare business isi propune pe de-o parte sa isi fidelizeze clientii care deja au apelat la produsele sau la serviciile acestora, iar pe de alta parte sa atraga noi grupuri tinta de clienti. Insa pentru acest lucru este nevoie o vizibilitate cat mai mare.

publicitate online

publicitate online

In consecinta orice business trebuie sa apeleze la metodele de promovare existente, iar in ultimul timp tot mai mult accentul se pune pe metodele de publicitate online. Daca acum ceva timp promovarea online se rezuma foarte mult la bannere pozitionate pe diferite pagini web, astazi se pare ca printre cele mai eficiente metode de promovare se regasesc campaniile de advertoriale SEO si comunicatele de presa.

Advertorialele SEO in promovarea afacerilor

Obiectivul principal al unui advertorial este acela de a vinde un produs, insa nu prin a face reclama directa si „gratuita”, fara niciun fundament, unui produs sau serviciu. Advertorialul este un material text redactat prin punctarea avantajelor si a beneficiilor pe care un anumit produs sau un serviciu le aduce potentialilor clienti.

Cu alte cuvinte cei care citesc un advertorial SEO vor gasi solutii pentru rezolvarea diferitelor nevoi si a diferitelor probleme din viata de zi cu zi. Conceptul se bazeaza pe faptul ca prin folosirea cuvintelor cheie potrivite in cadrul textului cititorii vor ajunge sa se informeze din materialul regasit in astfel de advertoriale SEO. Iar aici se regasesc si link-uri inserate in text pentru a redirectiona cititorii catre website-ul promovat, acest lucru contribuind la cresterea traficului pe website.

Continutul regasit in fiecare advertorial trebuie sa fie unic, sa fie de calitate foarte buna si sa ofere informatii utile, actuale si valoroase pentru cititori. In acest mod advertorialele contribuie la o mai buna vizibilitate in mediul online a unui brand si implicit la cresterea sanselor de a atrage mai multi clienti.

Comunicate de presa pentru vizibilitatea afacerii

La fel ca si advertorialele SEO, si comunicatele de presa pornesc de la respectarea cerintelor privind optimizarea pentru motoarele de cautare si de la un continut de calitate superioara. De asemenea si in cadrul unui comunicat de presa se insereaza cel mai adesea un link catre afacerea promovata.

Deosebirea intre advertoriale SEO si comunicate de presa este data de scopul si de abordarea in cazul celor din urma. Astfel, pentru un comunicat de presa obiectivul este acela de a atrage atentia publicului general despre un anumit brand, produs sau serviciu, fara nicio intentie de a vinde ceva in urma mesajului din cadrul comunicatului de presa.

Comunicatul de presa aduce informatia catre cititori sub forma unei stiri, sub forma unei noutati, un comunicat de presa fiind publicat cu ceva timp inainte de a lansa un produs sau inainte de a intra pe o piata noua, spre deosebire de advertorial care poate fi publicat oricand si care are ca si obiectiv vanzarea unui produs sau serviciu.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/blogulspada/campanii-de-advertoriale-seo-sau-comunicate-de-presa-ce-metoda-este-mai-eficienta-pentru-promovarea-online