Ce faci cand ai probleme cu convertizorul de cuplu?

BUCURESTI - 6 decembrie 2021

Comunicat tip Produse / Servicii in Auto, Afaceri, Logistica/Transport

Cu toate ca atunci cand vorbim despre cutiile automate de viteze avem in vedere modele foarte fiabile, trebuie spus ca odata cu trecerea timpului si cu rularea cutiei de viteze se pot ivi probleme si semne de uzura. Dintre problemele cele mai frecvente care pot sa apara in cazul cutiei automate de viteze putem aminti defectiunile la convertizorul de cuplu.

reparatii cutii automate

reparatii cutii automate

Convertizorul este practic ambreiajul autoturismelor care functioneaza pe baza transmisiei automate. Spre deosebire de ambreiajul clasic, convertizorul utilizeaza lichidul pentru a transmite putere autoturismului. Astfel motorul nu mai caleaza, iar schimbarea vitezelor se face instantaneu si mult mai lin. Una dintre cutiile automate de viteze care poate prezenta diferite semnale ale unui convertizor defect este cea avand dublu ambreiaj sau cutia de viteze Direct Shift Gearbox (DSG).

Din fericire aceste probleme ale convertizorului pot fi rezolvate intr-un timp scurt atunci cand apelezi la un service autorizat si specializat in reparatii pentru cutiile automate de viteze. Un astfel de service pune la dispozitie servicii complete pentru reconditionarea convertizorului si pentru schimb ulei cutie automata DSG.

Tot ceea ce trebuie sa faci daca ai probleme cu convertizorul de cuplu al autoturismului tau pe cutie automata DSG este sa gasesti un service auto specializat pe reparatii pentru acest tip de cutii automate.Semnalmentele care indica defectiuni la convertizorul de cuplu pot fi foarte diverse.

Printre cele mai des intalnite regasim alunecarea in timpul accelerarii, instabilitatea relantiului, relantiul saritor sau prea ridicat ori prea scazut, accelerarea prea aspra, dar si situatia in care autoturismul refuza sa se miste in tractiune.

Alte simptome care iti poate indica un convertizor de cuplu defect este supraincalzirea transmisiei, la fel cum sunt si eventualele zgomote ciudate provenite de la transmisie. Cu toate ca trebuie mentionat faptul ca aceste zgomote nu sunt neaparat cauzate de defectiunea convertizorului.

Pentru a avea certitudinea ca intr-adevar convertizorul de cuplu are ceva defectiuni, se recomanda sa apelezi la un service auto specializat in reparatii cutii automate de viteze. In cadrul unui astfel de service vei putea beneficia de toate serviciile pentru identificarea exacta a problemei si pentru gasirea celor mai eficiente solutii pentru ca autoturismul sa ruleze din nou fara probleme.

Odata ce te adresezi unui astfel de service auto vei beneficia de servicii de diagnoza pentru ca ulterior sa fie elaborat un raport in baza diagnozei efectuate de mecanici specializati.

In functie de defectiunea identificata in cazul cutiei automate de tip DSG, se va trece la reconditionarea anumitor piese sau la inlocuirea acestora cu unele noi. Daca intr-adevar este identificata o defectiune la convertizorul de cuplu, atunci se va proceda la operatiunile specifice reconditionarii acestei componente a cutiei automate de viteze.

Printre operatiunile specifice regasim demontarea cutiei de viteze si a convertizorului de cuplu, demontarea baii de ulei, schimb ulei cutie automata DSG, inlocuirea sub presiune a cantitatii de ulei din cutia de viteze si din cadrul conductelor, montarea convertizorului de cuplu si a cutiei de viteze, dar si testarea in timp real a parametrilor cutiei de viteze in timp ce aceasta functioneaza. Pentru probleme la convertizorul de cuplu, apeleaza intotdeauna la un service auto specializat in cutii automate.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/bloomberg-it/ce-faci-cand-ai-probleme-cu-convertizorul-de-cuplu