Creșterea capitalului social al platformelor iGaming prin parteneriate cu influenceri în 2024

BUCURESTI - 13 februarie 2024

Comunicat tip Produse / Servicii in Media / Publicitate

Conceptul de influencing își are rădăcinile adânc înfipte în istoria omenirii, primele mențiuni datând din 1760, atunci când Josiah Westwood a creat un set de cești pentru regina Marii Britancii, Charlotte de Mecklenburg-Strelitz. În anii ´20, Coco Chanel a lansat faimoasa „little black dress”, iar în 1984, Michael Jordan și Nike au semnat un parteneriat care i-a adus celebrului baschetbalist peste 70 de milioane de dolari doar în primul an de la lansare.

platformel iGaming

platformel iGaming

Promovarea cu ajutorul influencerilor este folosită într-un număr mare de domenii, inclusiv pe platformele Online casino. În 2024, la nivel global, există în jur de 37.8 milioane de influenceri pe principalele platforme de social media (YouTube, Tik Tok și Instagram). Valoarea acestei piețe a fost de 21.2 miliarde de dolari în 2023, iar până în 2030 va ajunge la un prag de 199.6 miliarde de dolari.

Sunt necesari influencerii pentru promovarea platformelor cu jocuri online de noroc?

Cotată la 702 miliarde de dolari în 2023, cu 1.6 miliarde de jucători și peste 4.2 miliarde de persoane care joacă ocazional, sectorul jocurilor de noroc se clasează printre primele cincizeci de industrii ale lumii. Companiile care activează în acest domeniu se promovează folosind diverse strategii de marketing, de la publicitatea TV și outdoor până la cea realizată în mediul digital.

De asemenea, politica de bonusuri și campaniile promoționale reprezintă o altă modalitate de promovare a operatorilor de cazino. Până în 2027, sectorul digital al jocurilor de noroc va ajunge la un nivel de profit estimat la 127 miliarde de dolari, numărul noilor afaceri din acest domeniu crescând săptămânal la nivel global.

Prin urmare, operatorii de casino care activează în spațiul virtual au nevoie de modalități de promovare cât mai diverse și solide pentru a ajunge în topul căutărilor. Iar parteneriatele cu influencerii creează premise puternice pentru atragerea unui număr mai mare de noi membri. Furnizorii de servicii de cazinou le oferă acestora un cont pe platforma lor, iar aceștia le arată urmaritorilor care este potențialul cazinoului digital.

Sunt preferați acei influenceri care au un număr mare de urmăritori și care prezintă un potențial ridicat de atragere a jucătorilor. Cu toate acestea, cele mai bune parteneriate cu influencerii sunt cele care implică atragerea publicului țintă. De exemplu, un influencer care activează în zona esports oferă un potențial mai mare de direcționare a publicului sau către operatorul de jocuri de noroc față de unul care activează în altă nișă, chiar dacă are un număr mai mare de urmăritori.

Cum ajută un influencer la promovarea unui site cu jocuri de noroc în mediul spațial?

Piața jocurilor iGaming se confruntă cu o serie de mituri și neadevăruri, pe care unii jucători continuă să le perpetueze. De aceea, pe lângă atragerea de noi membri, rolul influencerilor implică și prezentarea în mod corect a platformei promovate. De exemplu, influencerul va prezenta informații despre:

* Legalitatea operatorului și corectitudinea jocurilor de noroc.

* Elucidarea miturilor legate de jocurile bazate pe hazard și modul în care funcționează RNG-ul pe platformele digitale de casino.

* Promoțiile și bonusurile lansate de operator.

* Campaniile promoționale personalizate pentru urmăritorii influencerului.

* Jocul responsabil.

Influencerul va realiza sesiuni demonstrative de joc, prezentând atât interfața de comandă, cât și modul în care decurge înregistrarea sau revendicarea bonusurilor. În epoca digitală, peste 88% dintre cei care activează în spațiul virtual își bazează alegerile pe recomandări. De aceea, influencerii joacă un rol esențial în generarea de clienți noi pentru operatorii din domeniul jocurilor de noroc.

Cum poate fi profitabilă pentru un operator iGaming o colaborare cu un influencer?

Principalul element al colaborării este reprezentat de identificarea în mod corect a influencerului potrivit pentru platforma cu jocuri de noroc. Acesta trebuie selectat în funcție de platforma pe care activează (You Tube, Instagram, Tik Tok, etc), de numărul de urmăritori, dar mai ales de potențialul de transformare a urmaritorilor în clienți ai operatorului de casino.

Totodată, trebuie verificat numărul real de urmăritori, de conturi active și de procentajul între conturile reale și cele cumpărate. Un alt element important este reprezentat și de comunitatea construită în jurul influencerului, de reputația acestuia în raport cu alți influenceri. Trebuie ținut cont și de regiunile din care provin urmăritorii influencerului, pentru că în anumite jurisdicții, jocurile de noroc sunt interzise și jucătorii nu au dreptul să joace la cazino.

În plus trebuie evaluată și perspectiva de viitor a colaborării, pentru că sunt de preferat parteneriatele pe termen lung. De asemenea, nivelul de implicare al influencerului contează foarte mult în procesul de evaluare, pentru că acesta va reprezenta imaginea operatorului. În mediul online, este de preferat metoda asocierii cu un influencer față de colaborarea cu oameni de sport și celebrități din lumea divertismentului.

Acest lucru se datorează faptului că influncerii se bucură de o reputație solidă pe o anumită nișă, ceea ce crește potențialul de atragere a urmaritorilor față de simpatia generală de care se bucură o celebritate. Prin urmare, din punct de vedere al creșterii profitului operatorului de casino, colaborarea cu influnceri este mult mai avantajoasă.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/bloomberg-it/cresterea-capitalului-social-al-platformelor-igaming-prin-parteneriate-cu-influenceri-in-2024