5 ani de cer senin cu Blue Air

BUCURESTI - 14 decembrie 2009

Comunicat tip General in Turism


Anul acesta, pe 13 decembrie, Blue Air a împlinit 5 ani de la primul zbor. Compania de smart flying Blue Air, ce are capital 100% românesc a luat fiinţă în anul 2004, având ca şi ideal dorinţa de a oferi românilor o alternativă sigură, ieftină şi rapidă de transport.

În 2004, compania a început să opereze zboruri către Europa, cu 7 piloţi şi o aeronavă. Cinci ani mai târziu, compania aeriană românească se poate mândri cu o flotă puternică formată din nouă aeronave Boeing Next Generation şi peste 800 de angajaţi, Blue Air devenind astfel un jucator important pe piaţa de aviaţie din Europa.


„Cu semne ale integrării în Uniunea Europeană tot mai clare, deschiderea unei companii aeriene low cost se anunţa a fi un succes. Desigur, m-a atras Blue Air ca şi oportunitate de business: era un segment deloc explorat pe piaţa din România. De asemenea, am fost încurajaţi şi de succesul acestui sector pe piaţa globală de transport aerian. Dar mai mult decât motivaţia raţională, trebuie să admit că ataşamentul faţă de aviaţie m-a determinat să accept această provocare.”, declară Gheorghe Răcaru, director general al Blue Air în perioada decembrie 2004 – aprilie 2009.


Pe lângă interesul pentru zbor, Blue Air este şi un pionier în ceea ce înseamnă dezvoltarea de infrastructură. Cel mai important succes în acest domeniu este contractul de concesiune, semnat pe o perioadă de 34 de ani, cu aeroportul din Bacău. Compania va investi în total 45 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii, realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor în vederea asigurării spaţiilor de parcare şi operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum şi asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecări şi sosiri.

La acestea se adaugă şi contractul câştigat pentru construcţia unui nou terminal la aeroportul Băneasa din Bucureşti, cu o investiţie de aproximativ 10 milioane de euro. Nu în ultimul rând, Blue Air a fost desemnat transportatorul oficial Poştei Române pentru o perioadă de 3,5 ani.


FLOTA BLUE AIR: DE LA O AERONAVĂ LA NOUĂ
Începând în 2004 cu o aeronavă, flota Blue Air a ajuns în prezent la nouă avioane Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, două aeronave seria 737 – 400, o aeronavă seria 737-500 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation, cu capacităţi între 126 şi 189 de locuri. Compania a semnat în 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air. Familia de avioane 737 New Generation este astăzi cea mai avansată din punct de vedere tehnologic din clasa ei. Succesul de piaţă al seriei 737 NG este confirmat de investitorii financiari din domeniul aviatic, care au catalogat în mod constant seria ca fiind preferată datorită potenţialului de desfacere foarte larg, eficenţei superioare şi costurilor de operare reduse pentru clasa de avioane din care face parte. Seria 737 se bucură de asemenea de un succes neegalat pe piaţă, 6.000 de aeronave fiind comercializate până în prezent.

2008 a marcat deschiderea unui amplu proces de reînnoire a flotei pentru Blue Air. Prin achiziţionarea celor mai recente modele de aeronave Boeing, compania doreşte să eficientizeze transportul, să pună la dispoziţia pasagerilor săi un spaţiu mai larg, evitând astfel aglomerarea pe anumite zboruri şi nu în ultimul rând să reducă emisiile de noxe, noile aeronave fiind mult mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.


DESTINAŢII BLUE AIR: DUPĂ DOAR CINCI ANI, AERONAVELE BLUE AIR SURVOLEAZĂ ÎNTREGUL CONTINENT EUROPEAN
Blue Air a început acum 4 ani cu doar 3 destinaţii. În prezent, aeronavele companiei decolează către 24 de oraşe – 50 de rute din 11 ţări europene.

„Am dorit să fim tot timpul deschizători de drumuri. De aceea, mai întâi ne-am asumat rolul de educator al pieţei din România, apoi am acoperit zonele de interes pentru populaţie. După accea am ales destinaţii care nu mai fuseseră abordate de niciun operator din România. Mai întâi, Lisabona – o capitală foarte mediatizată în spaţiul turistic – s-a dovedit a fi o destinaţie de vacanţă foarte populară în rândul pasagerilor Blue Air. De asemenea, Blue Air oferă singurul zbor direct către Nisa, una dintre cele mai iubite oraşe Europene. Aruncând o privire în spate la istoricul Blue Air putem spune ca am avut o dezvoltare sănătoasă, bazată pe o strategie consitentă, care ne-a adus poziţia de lider al pieţei”, declară Adrian Ionaşcu, director general al Blue Air.

Pentru anul 2010, principalele eforturi ale companiei se vor orienta către deschiderea de noi destinaţii şi consolidarea celor deja existente.


Pentru mai multe informaţii, vă rugăm contactaţi:


Irina Stanescu – Pleon Graffiti E-mail: irina.stanescu@pleon.ro; tel: +40 728 557 092

Florentina Ivan – Blue Air E-mail: florentina.ivan@blue-air.ro ; tel: +40 741 111 740


Despre Blue Air

Despre Blue Air

Blue Air, singura companie de smart flying cu capital 100% privat românesc. Compania este autorizată să efectueze zboruri regulate interne şi internaţionale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere şi transporturi cargo. Flota companiei este constituită în prezent din nouă aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, două aeronave seria 737 – 400, o aeronavă seria 737-500 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation, cu capacităţi între 126 şi 189 de locuri.

Compania a semnat în 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.

Pe parcursul anului 2008, peste 1.110.000 de pasageri au zburat cu Blue Air. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când peste 900.000 de călători au ales să zboare cu operatorul de transport aerian românesc, Blue Air înregistrează o creştere de peste 23%. Pentru acest an, Blue Air anticipează un total de 1.700.000
de călători. În ceea ce priveşte indicatorii economici, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de 124.130.000 de Euro în 2008 şi estimează 170 de milioane pentru 2009. Echipajele Blue Air sunt formate din piloţi experimentaţi (majoritatea având peste 15.000 de ore de zbor).

Performanţa Blue Air nu s-a reflectat doar in indicatorii financiari. Anul acesta, Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET) a acordat companiei Blue Air premiul Mărul de Aur, una dintre cele mai renumite distincţii în materie de turism. În fiecare an,

FIJET oferă premiul Mărul de Aur acelor ţări, oraşe sau organizaţii care au avut o contribuţie marcantă la promovarea turismului şi a domeniilor conexe. Pentru România, celelalte două premii „Marul de Aur” s-au dus către Zona Ecoturistică Mărginimea Sibiului şi respectiv către Rezervaţia Biosferei Delta Dunării.

2008 a fost un an extrem de prolific pentru Blue Air, compania câştigând o serie de contracte extrem de importante. Cel mai important este contractul de concesiune, semnat pe o perioadă de 34 de ani, al aeroportului din Bacău, conform căruia compania va investi în total 45 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii, realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor în vederea asigurării spaţiilor de parcare şi operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum şi asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecări şi sosiri. Se adaugă şi contractul câştigat pentru construcţia unui nou terminal la aeroportul Băneasa din Bucureşti, cu o investiţie de aproximativ 10 milioane de euro, toate cumulând cu contractul semnat cu Poşta Română, prin care Blue Air a fost desemnat transportatorul oficial.


florentina.ivan@blue-air.ro
info@blue-air.ro