ASTRA Asigurări felicită piloţii Blue Air

BUCURESTI - 12 noiembrie 2009

Comunicat tip General in Turism

La trei zile după ce o aeronavă Blue Air s-a întors la sol ca urmare a cedării unuia dintre motoare, atât compania Blue Air cât şi ASTRA Asigurări, confirmă faptul că acest incident nu a pus niciun moment în pericol siguranţa pasagerilor.

Compania de asigurări ASTRA, inspectorii tehnici Blue Air şi specialişti în domeniu au apreciat modul în care piloţii şi echipajul de cabină au făcut faţă evenimentului de luni seara.

Absenţa oricăror incidente producătoare de daune în cei 4 ani de contract cu ASTRA Asigurări ar putea ajuta compania Blue Air în stabilirea primei de asigurare pentru 2010. De asemenea, reprezentanţii ASTRA Asigurări declară că un astfel de eveniment nu face decât să ajute compania în renegocierea poliţei de asigurare, deoarece echipajul a demonstrat că poate gestiona un incident cu profesionalism şi în condiţii de maximă siguranţă:

„Întreg personalul Blue Air a gestionat impresionant acest incident, demonstrându-ne o dată în plus că sunt o echipă de profesionişti. Evitarea unei daune mai mari nu poate decât să influenţeze în mod pozitiv renegocierea poliţei de asigurare.”, declară Filip Stavrositu, Reinsurance and Aviation Manager la ASTRA ASIGURĂRI.

Gheorghe Răcaru, Director de Strategie al grupului de companii din care face parte Blue Air, infirmă zvonurile conform cărora motorul avionului ar fi explodat:

„Cedarea unui motor este un incident întâlnit în aviaţie, fără un risc real. Motorul nu a explodat şi nici nu a luat foc. Flăcările, deşi spectaculoase desigur pentru pasageri, au avut risc zero. De fapt ce s-a văzut a fost ultima tranşă de combustibil eliminată din motor după ce acesta a cedat. La fel puteţi vedea în cazul unui rateu de motocicletă.”, declară dl. Răcaru.

Capt Ion Plătică care se afla la comanda aeronavei confirmă faptul că nu a fost nicidecum vorba de o explozie, ci de un eveniment des întâlnit în transportul aerian. Ion Plătică este Line Training Captain, are 34 de ani de experienţă în aviaţie şi peste 12.300 ore de zbor:

„Am aplicat procedura normală, checklist-ul conform standardelor, ne-am făcut treaba. N-am avut niciun fel de incendiu, niciun fel de explozie... doar o cedare normală de motor cu eliberare de combustibil, care se întâmplă în aviaţie. Eu am avut trei incidente de acest tip de-a lungul carierei. De altfel, exersăm astfel de situaţii de câteva ori in cadrul fiecărei sesiuni standard de pregătire la simulator”, declară Ion Plătică.

Sesiunile de simulator ale piloţilor şi copiloţilor Blue Air se efectuează pe simulatoare din cadrul Lufthansa Flight Training Center.

Ion Ancuţa, Ing. Sef Întreţinere de Linie la Blue Air oferă lămuriri cu privire la incident:

„Un avion de acest tip poate zbura într-un singur motor (în funcţie de programul de întreţinere tehnică) până la 3 ore fără niciun fel de probleme. Aterizarea s-a făcut în condiţii de deplină siguranţă şi nici nu poate fi vorba că pasagerii ar fi fost vreo secundă în pericol. Aeronava, un Boeing 737-800 Next Generation, avea toate inspecţiile tehnice efectuate la zi.”, declară Ing Ancuţa.

Blue Air va putea oferi mai multe detalii despre cauzele incidentului abia după raportul de workshop – care va fi efectuat la o companie reparatoare de motoare – şi după investigaţia CFM International (producătorul motoarelor de acest tip).

Doris Klein, cu o experienţă de peste 20 de ani ca însoţitoare de bord la Midwest Airlines, se afla ca pasager în aeronava Boeing 737-800 NG în timpul zborului pe ruta Roma-Bucureşti din data de 9 noiembrie. Într-un e-mail trimis către echipajul Blue Air, dna Klein i-a felicitat pe aceştia pentru „modul deosebit de profesionist în care au acţionat pentru rezolvarea situaţiei”.


Blue Air asigură pasagerii că nu va face niciodată rabat de la normele agreate la nivel internaţional şi va pune în permanenţă pe primul loc siguranţa călătorilor.


Despre Blue Air

Blue Air, singura companie de smart flying cu capital 100% privat românesc. Compania este autorizată să efectueze zboruri regulate interne şi internaţionale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere şi transporturi cargo. Flota companiei este constituită în prezent din nouă aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, două aeronave seria 737 – 400, o aeronavă seria 737-500 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation, cu capacităţi între 126 şi 189 de locuri.

Compania a semnat în 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.

Pe parcursul anului 2008, peste 1.110.000 de pasageri au zburat cu Blue Air. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când peste 900.000 de călători au ales să zboare cu operatorul de transport aerian românesc, Blue Air înregistrează o creştere de peste 23%. Pentru acest an, Blue Air anticipează un total de 1.700.000
de călători. În ceea ce priveşte indicatorii economici, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de 124.130.000 de Euro în 2008 şi estimează 170 de milioane pentru 2009. Echipajele Blue Air sunt formate din piloţi experimentaţi (majoritatea având peste 15.000 de ore de zbor).

Performanţa Blue Air nu s-a reflectat doar in indicatorii financiari. Anul acesta, Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET) a acordat companiei Blue Air premiul Mărul de Aur, una dintre cele mai renumite distincţii în materie de turism. În fiecare an, FIJET oferă premiul Mărul de Aur acelor ţări, oraşe sau organizaţii care au avut o contribuţie marcantă la promovarea turismului şi a domeniilor conexe. Pentru România, celelalte două premii „Marul de Aur” s-au dus către Zona Ecoturistică Mărginimea Sibiului şi respectiv către Rezervaţia Biosferei Delta Dunării.

2008 a fost un an extrem de prolific pentru Blue Air, compania câştigând o serie de contracte extrem de importante. Cel mai important este contractul de concesiune, semnat pe o perioadă de 34 de ani, al aeroportului din Bacău, conform căruia compania va investi în total 45 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii, realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor în vederea asigurării spaţiilor de parcare şi operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum şi asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecări şi sosiri. Se adaugă şi contractul câştigat pentru construcţia unui nou terminal la aeroportul Băneasa din Bucureşti, cu o investiţie de aproximativ 10 milioane de euro, toate cumulând cu contractul semnat cu Poşta Română, prin care Blue Air a fost desemnat transportatorul oficial.

florentina.ivan@blue-air.ro
info@blue-air.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/blue-air/astra-asigurari-felicita-pilotii-blue-air