Exclusiv, Revista Brutarul: Presedintele ROMPAN, Aurel Popescu, despre codul de bune practici in comert!
Odorheiu Secuiesc - 17 iulie 2008
Comunicat tip General in Industrie
După mai multe runde de negocieri între reprezentanţii marilor lanţuri comerciale şi cei ai furnizorilor de produse agroalimentare, s-a ajuns la un numitor comun privind eficientizarea colaborării dintre cele două părţi. Rezultatele obţinute s-au concretizat prin semnarea unui cod de bune practici comerciale, un document pe baza căruia furnizorii obţin mai multe drepturi, dar şi obligaţii în raport cu hypermarketurile. Într-un interviu acordat exclusiv revistei Brutarul, preşedintele Rompan, domnul Aurel Popescu ne-a explicat ce beneficii le revin producătorilor din morărit-panificaţie prin semnarea acestui act. www.brutarul.ro
Codul de Bune Practici pentru comerţul cu produse agroalimentare a fost semnat la începutul lunii iulie, şi a intrat în vigoare după avizarea favorabilă a acestuia de către Consiliul Concurenţei.
Conform acordului, negocierea preţurilor între furnizori şi comercianţi va permite practicarea unor preţuri diferite de la un magazin la altul, ceea ce va asigura o concurenţă loială în sector. Din punct de vedere economic, semnarea acestui cod este un adevărat câştig pentru un mediu concurenţial sănătos, mai ales că ţara noastră este printre primele care reuşeşte să ajungă la semnarea acestui acord.
„Eu în primul rând aş vrea să precizez faptul că suntem al treilea stat din Uniunea Europeană care elaborează un asemenea cod. În al doilea rând cred că e o realizare deosebită, atât pentru industria noastră, cât şi pentru consumatori, dar mai ales pentru magazinele de proximitate” - explică domnul Aurel Popescu.
Relansare pentru magazinele de proximitate
Principala nemulţumire a furnizorilor înaintea semnării acestui document a fost includerea unor taxe (de raft, de capăt de raft, de promoţie, de aranjament, etc.) în preţul de achiziţie pentru prezenţa în supermarketuri, precum şi obligativitatea acestora de a vinde altor magazine la preţuri mai mari.
„Până acum noi eram obligaţi să nu vindem magazinelor de proximitate la un preţ egal cu preţul lor (n.r. – al hypermarketurilor). Trebuia să vindem la un preţ mai mare decât preţul la care vindem lor. Acum, prin acest cod e stipulat că putem să vindem la aceleaşi preţuri.”
Eliminarea acestor bariere va lăsa concurenţa să îşi spună cuvântul şi vor avea de câştigat cel mai mult micile magazine specializate de panificaţie, care, deşi nu vor primi discounturi de volum la fel de mari precum hypermarketurile, îşi vor permite să vândă la preţuri mai mici, pentru că nu vor aplica taxele specifice marilor lanţuri comerciale.
Pentru articolul integral si pentru a vizualiza intreaga revista in format digital e-paper, vizitati site-ul www.brutarul.ro
Despre Boro Info SRL
BORO-INFO SRL are o experienta de peste 8 ani in editarea revistelor de specialitate de nisa, tip business-to-business.
Activitatea principala a societatii consta in editarea publicatiilor GASTROMEDIA si BRUTARUL, surse de informatii utile in mediile de afaceri carora le sunt dedicate, si anume sectorul HoReCa, respectiv industria de morarit-panificatie.
Ca preocupari complementare, compania se implica intens in promovarea tendintelor din cele doua sectoare, participand activ la conferinte, simpozioane, targuri si expozitii dedicate.
Odorheiu Secuiesc
Str. Izvorului, Nr. 13A
Jud. Harghita
marketing@brutarul.ro
- BORO INFO SRL
-
Pagina contact: Contact BORO - INFO S.R.L.