Autoritatile locale din Moldova si agentii economici au identificat impreuna solutii la problemele cetatenilor in evenimentul BTL Design pe 29 aprilie
BUCURESTI - 30 aprilie 2010
Comunicat tip General in Administratie Publica
BTL Design, impreuna cu Federatia Autoritatilor Locale din Romania, Asociatia Municipiilor din Romania si Asociatia Oraselor din Romania au organizat la Bacau, pe 29 aprilie, la hotel Decebal, un simpozion de Administraţie Publică Locală, cu titlul Soluţii pentru administratiile locale in contextul crizei economice. La acesta au participat primarii si presedintii de Consilii Judetene din toate judetele Moldovei: : Suceva, Botosani, Iasi, Neamt, Bacau, Galati, Vrancea, Vaslui.
Peste 80 de reprezentanti ai autoritatilor locale din Moldova au participat la seminar, aratandu-si interesul pentru discutiile cu reprezentantii firmelor private, care le pot oferi solutii pentru rezolvarea nevoilor cetatenilor.
In acest simpozion au fost implicate in calitate de parteneri mai multe companii: Partener Oficial al simpozionului Asociatia Romana pentru Reciclare – RoRec, CIROM - Patronatul din Industria Cimentului si Altor Produse Minerale pentru Constructii din Romania si Ecologic 3R, ca parteneri principali, iar Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri si Eco Rom Ambalaje ca parteneri de eveniment.
Orice primar de comuna sau oras se confrunta cu nevoi ale comunitatii pe care o conduce. Trebuie sa se gandeasca la imbunatatirea vietii cotidiene a locuitorilor din comuna sau orasul pe care il administreaza. Unele nevoi pot fi rezolvate prin mijloace proprii, prin fondurile de finantare ale comunei respective. Pentru altele, insa, care sunt proiecte mai mari, de infrastructura, ce necesita fonduri importante, rezolvarea nu poate fi gasita decat cu ajutorul companiilor private, prin asocierea dintre entitatile publice si societati, prin parteneriat public-privat. Depozitele ecologice de deseuri sunt un exemplu in aceasta privinta, unde se poate pune in functiune un parteneriat public privat.
„Parteneriatele public-privat” sunt forme de cooperare între autorităţile publice şi sectorul privat pentru finanţarea, concepţia, construcţia, renovarea, gestionarea sau întreţinerea infrastructurilor sau pentru furnizarea de servicii care în mod tradiţional ar fi fost acoperite de sectorul public. La nivelul UE, PPP-urile sunt folosite mai ales în sectorul transporturilor (drumuri şi şine ferate), în domeniul clădirilor şi instituţiilor publice (şcoli, spitale, închisori) şi în sectorul de mediu (tratarea apei, gestionarea deşeurilor), dar nu numai.
In cadrul Simpozionului de Administraţie Publică Locală, destinata autoritatilor locale din zona Moldovei, pe 29 aprilie, organizat de BTL Design, impreuna cu Federatia Autoritatilor Locale din Romania, Asociatia Oraselor din Romania si Asociatia Municipiilor din Romania, s-au discutat aceste oportunitati, iar companiile private au intrat in dialog direct cu administratia locala pentru a oferi solutii.
Deschiderea oficiala a avut ca tema “Impactul crizei economice asupra proiectelor derulate de catre autoritatile locale”, si i-a reunit pe Teodor Dumitru Banciu – Preşedinte, Asociaţia Oraşelor din România, Vasile Cozan – Vicepreşedinte Asociaţia Comunelor din România, Romeo Stavarache – Primar, Primaria Municipiului Bacau, Ionel Palăr– Vicepreşedinte, Comisia pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic, Vasile Gherasim - Comisia pentru Administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic, Iulian Ionel Movilă – Director General, Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului, Titi Secară – Director Coordonator Adjunct Comisariat Judetean Bacau.,Garda Nationala de Mediu si Florin Popa, Manager Centre de Colectare la Asociatia Romana pentru Reciclare RoRec.
In deschidere, acestia au abordat subiecte care privesc direct reprezentantii autoritatilor locale din zona. Teodor Dumitru Banciu, presedintele Asociatiei Oraselor din Romania, a lansat un apel pentru colaborarea dintre autoritatile locale si guvern, pentru a reusi sa se promoveze legi care sa usureze munca administratiilor locale: „As dori sa ne unim fortele pentru a promova initiative legislative care sa ne ajute pe toti, dincolo de culoarea politica. Toti suntem administratori de comunitati locale si avem nevoie de infrastructura, si de baze pentru a rezolva nevoile cetatenilor.”
Romeo Stavache, primarul municipiului Bacau, prezent la eveniment, a tinut sa sublinieze eforturile pe care primaria le face pentru a folosi parghiile parteneriatului public privat: „Suntem adepti ai parteneriatului public privat si ne dorim sa realizam contracte de acest fel pentru a ameliora viata cotidiana a locuitorilor orasului. Ne bucuram ca participam la acest eveniment pentru a lua contact direct cu propunerile companiilor care doresc sa se implice in proiecte de parteneriat public privat”
Companiile prezente şi reprezentanţi ai Ministerului de Finanţe, Ministerului Mediului si Padurilor şi de la Ministerul Administratiei si Internelor au participat la acest simpozion pentru a explica reprezentanţilor autorităţilor locale cum pot să-şi rezolve problemele mai eficient în condiţii de criză.
Prima plenara, “Solutii pentru managementul deseurilor. Solutii de finantare. Depozitare versus Incinerare“, a fost moderata de Teodor Dumitru Banciu, Preşedinte la Asociaţia Oraşelor din România. Iulian Ionel Movilă, director general la Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului, a vorbit despre “Conformarea depozitelor de deşeuri la standardele europene”.
In continuare, Florin Popa, Manager Centre de Colectare la Asociatia Romana pentru Reciclare RoRec, a prezentat “Centrele de colectare DEEE – soluţii de management al deşeurilor la standarde europene ».
Asociatia RoRec propune primariilor un parteneriat pentru deschiderea centrelor de colectare DEEE, care reprezinta un serviciu public la nivel european oferit comunitatilor din Romania. Parteneriatul intre Primarie si RoRec presupune faptul ca primaria trebuie să îşi dea acordul pentru infiintarea acestui centru şi pune la dispoziţie un amplasament. Iar acest centru din momentul lansarii sale devine o platforma de comunicare intre autoritati si comunitate, pe probleme de mediu.
Andreea Calev-Idriceanu, manager de comunicare RoRec a subliniat ca este de ajuns un spatiu de 300 de metri patrati pentru construirea unui centru de colectare DEEE, nu neaparat spatii mai mari.
«O preocupare fundamentală şi constantă a Asociaţiei Române pentru Reciclare o reprezinta informarea consumatorilor asupra efectelor nocive pe care deşeurile de echipamente electrice şi electronice le au asupra mediului, dar şi responsabilizarea publicului în direcţia utilizării raţionale a resurselor, DEEE-urile fiind o sursă de materii prime secundare. Iar noi realizam campanii de informare, constientizare si implicare a cetatenilor din comunitatile respective, avand ca obiectiv stimularea fluxului de DEEE si introducerea acestora intr-un sistem de gestionare conform standardelor de mediu », a explicat Florin Popa, manager de proiect centre de colectare în cadrul Asociaţiei Române pentru Reciclare RoRec.
Andreea Calev Idriceanu a prezentat campanile de comunicare ale RoRec, subliniind ca “Noi nu dorim sa transformam copiii in gunoieri, si punandu-I sa stranga deseurile altora. Dorim sa ii educam in spiritul pastrarii mediului.”
Doru Iorga , Director General la Ecologic 3R, a vorbit apoi despre “Campanii unitare şi eficiente de informare şi conştientizare la nivel naţional promovate de Ecologic 3 R”. Trebuie trezita constiinta cetateanului cu privire la aceste probleme.
Gabriela Niculae– Şef Departament Protecţia mediului, Carpatcement Holding, a prezentat primarilor aflati in sala de conferinta, “Co-procesarea deşeurilor în industria cimentului, o soluţie pentru gestionarea deşeurilor’.
Plenara unu s-a terminat cu interventia lui Titi Secară – Director Coordonator Adjunct Comisariat Judetean Bacau, Garda Nationala de Mediu, care a vorbit despre “Situaţia gestiunii deşeurilor în judeţul Bacău”
Sesiunea doi a avut ca tema „Solutii pentru eficientizarea activitatii administratiilor publice locale. Parteneriatul Public Privat – cadru general” a fost moderata de Ion Radu – General Manager, BTL Design.
Alin Mihai, Consilier la Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat, Ministerul Finanţelor Publice, a explicat participantilor la eveniment “Forme ale parteneriatului public-privat”.
In incheierea plenarei, Daniel Isachi, Director la Sucursala Iasi – FNGCIMM, a detaliat “Rolul FNGCIMM SA IFN în garantarea IMM-urilor”.
“Prezenta mare a autoritatilor locale din Moldova la acest eveniment demonstreaza ca este un moment optim pentru initierea unor parteneriate intre autoritatile publice si mediul privat. Temele puse in discutie au suscitat un mare interes, si speram ca in toamna sa revenim cu un nou program de evenimente, pe alte teme sugerate de cei prezenti in sala, care au reiesit din aceste discutii, fiind identificate ca si teme de mare interes.” a declarat Ion Radu – general manager BTL Design.
Aceasta conferinta a fost a doua editie, regionala, a seminarului pentru administratia locala, organizat de BTL Design. Prima s-a desfasurat la Cluj, pe 18 martie, si a reunit reprezentantii autoritatilor locale din Transilvania, cu judetele: Cluj, Bihor, Arad, Alba, Hunedoara, Sibiu, Brasov, Mures, Bistrita Nasaud, Maramures, Satu Mare si Salaj.
Urmatoarele editii ale simpozionului pentru administratia locala vor fi Muntenia-Dobrogea, Oltenia-Banat.
Partenerii media ai evenimentului sunt Obiectiv de Suceava, Monitorul de Vrancea, Marketwatch, www.ghidulbacaului.ro, www.administratie.ro, www.startups.ro, Centrul de presa, www.news20.ro, www.stiripescurt.ro, www.ziaresireviste.ro, www.newsiasi.ro, www.ziare.ro, www.mondonews.ro.
Pentru orice alte informatii, va stau la dispozitie: Gabriela Malcinschi, la telefon 0724229024, sau prin e-mail: gabriela.malcinschi@btlmediacom.ro
Despre BTL Design
Despre BTL Design
Din 2003 BTL Design este specializat in promovarea B2B si este unul dintre marii organizatori de evenimente de afaceri din tara. Are deasemenea o oferta variata de servicii: publicitate “below the line”, publicitate neconventionala, realizare de strategii complexe de comunicare si relatii publice, oferirea de suport logistic pentru organizarea unor intalniri societatea civila – administratie publica (factori politici, sociali, mediu de afaceri), organizarea unor evenimente speciale (conferinte, mese rotunde, workshop-uri), elaborarea mapelor de presa, concepere conferinte, seminarii, gestionarea relatiilor cu mass-media (interviuri, realizarea de poze, articole). Aria de activitate a societatii se extinde in functie de cerintele fiecarui client. BTL Design realizeaza campanii publicitare care au efecte imediate, corelate cu ajutorul acordat clientilor pentru realizarea obiectivelor pe termen lung.
Gabriela Malcinschi, telefon 0724229024, sau prin e-mail: gabriela.malcinschi@btlmediacom.ro
gabriela.malcinschi@btlmediacom.ro
- BTL DESIGN
-
Pagina contact: Contact BTL DESIGN