28 pentru 2008

BUCURESTI - 31 ianuarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri


Anul 2008 va fi marcat de dezvoltarea si consolidarea majoritatii domeniilor importante, dar si de cresterea gradului de profesionalism in mai multe sectoare furnizoare de servicii. 28 dintre cei mai reputati analisti economici si specialisti au anticipat, special pentru revista Biz, care vor fi principalele tendinte in 28 dintre cele mai dinamice domenii ale economiei romanesti.

28 pentru 2008

Retail: Comertul modern va atinge in urmatorii ani o cota de piata de cel putin 50%, iar in 2008 cresterea va fi de pana la 43-45% , estimeaza Raluca Raschip, Consumer Tracking Director, GfK Romania. De asemenea este posibil ca pe langa extinderea teritoriala a retailerilor deja existenti sa isi faca intrarea pe piata si noi jucatori ca Tesco sau Lidl.

Consultanta: Tendinta de crestere poate ridica in 2008 piata de consultanta la valoarea de 300 milioane euro, conform previziunilor Mihaelei Mitroi, Tax Partner la PricewaterhouseCoopers. Va creste nu numai valoarea pietei, ci si concurenta prin intrarea a noi jucatori mari dar si prin dezvoltarea jucatorilor locali.

Afaceri online: Marius Ghenea, presedinte PCfun si unul dintre cei mai de succes antreprenori online crede ca produsele sportive, cartile, multimedia , jucariile si florile vor fi unele dintre cele mai cumparate produse online, ridicand piata in 2008 la valoare cuprinsa intre 250 si 300 milioane euro.

Rezidential: 2008 va fi pentru sectorul rezidential un an al adevarului, o data cu livrarea primelor proiecte pe piata, considera Ilinca Paun. Directorul Residential Division Colliers anticipeaza ca vor aparea cel putin 5 proiecte noi de mari dimensiuni, in vestul si sudul capitalei, ridicand potentialul ofertei la 50,000 de unitati, cu livrare estimata in 3-8 ani.

Banci: Segmentul IMM, creditele pentru persoane fizice si finantarea de proiecte vor fi categoriile cu cea mai mare crestere in domeniul bancar, conform previziunilor lui Gerald Schreiner, Presedinte Volksbank Romania. Se vor dezvolta in 2008 si serviciile de private banking, prin care bancile incearca sa acopere nevoile clientilor bogati.

Publicitate: Roxana Dumitru, Managing Director la Leo Burnett crede ca si in 2008 agentiile vor aprofunda specializarile 360˚ dar se vor confrunta si cu noi provocari prin intrarea in Romania a mari jucatori internationali. Va fi un an de profesionalizare a industriei si de raportare la reguli mult mai stricte de comunicare impuse de standardele europene.

Alte tendinte identificate de specialisti in numarul de 1 februarie al revistei Biz vizeaza domenii ca : HR, macroeconomie, marketing, credite, terenuri, auto, farmaceutice, piata valutara, fonduri de investitii, hardware, internet, industrial, leasing, birouri, piata de capital, start up, asigurari, management, IMM, logistica, telecomunicatii, PR.

Alte articole in Biz 1 februarie:

START:
Pictogramele nu dauneaza tutunului

STRATEGIE:
Locatii pentru negocieri de succes

HARVARD BUSINESS REVIEW
Ce isi vor dori clientii si angajatii in 20 de ani

FINANTE
Unde investim in 2008

MANAGEMENT
Jack Welch despre marginalizarea diviziei de HR

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Adina Milea, Marketing coordinator. Tel: 021.206.06.80 , email: adina.milea@bmg.ro