Afaceri in serie

BUCURESTI - 17 martie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Ultimii 4-5 ani au scos la iveala un trend interesant in lumea afacerilor: antreprenori consacrati, cu afaceri solide si cu prezenta destul de veche pe piata in diferite domenii au ales sa-si construiasca o adevarata retea de start-up-uri, independente sau care se sprijina unul pe celalalt.
Biz prezinta in acest numar special antreprenorii in serie: Octavian Radu, Marius Ghenea, Dragos Petrescu, Florentin Banu, Liliana Paraipan, Sorin Stoica. Care sunt modelele de start-up in lant, care sunt avantajele si riscurile unui antreprenor in serie, cum sa inveti din greselile „parintilor” antreprenoriatului?

Afaceri in serie

Octavian Radu- A inceput in anii ’90 cu o afacere care ii aducea un profit de 100.000 marci pe luna si a ajuns sa conduca un grup de firme care la sfarsitul anului 2006 avea o cifra de afaceri de 261 de milioane de euro. Cum a reusit? Care sunt greselile pe care le-a facut pe parcurs si cum ar fi putut fi evitate?
Marius Ghenea- Cu 8 companii la activ, majoritatea fiind afaceri dezvoltate ca start-up, Marius Ghenea nu rezista tentatiei de a se implica in noi proiecte pe cont propriu sau ca business angel si cauta in permanenta sa identifice noi nise si sa puna la punct strategii de intrare pe piata. Cum trebuie lansate start-up-urile in serie? Care este cel mai intalnit model?
Florentin Banu- A reusit ca in 7 ani sa fondeze 2 start-up-uri de succes, Joe si Artima, care au ajuns de la companii locale la varfuri de lance in portofoliile a doi giganti. In plus, in cadrul grupului de firme Banuinvest a mai dezvoltat 5 companii in domenii extrem de diferite. Care este reteta succesului lui Banu?
Dragos Petrescu- A intrat in afaceri la inceputul anilor ’90, a fondat mai multe firme, in diverse domenii de activitate, insa de aproape zece ani s-a axat pe deschiderea de restaurante deoarece crede in potentialul mare de dezvoltare a acestui domeniu pe piata romaneasca. Care sunt provocarile cu care s-a confruntat de-a lungul timpului?
Liliana Paraipan- In urma cu trei ani, Liliana Paraipan a renuntat la domeniul financiar si a decis sa intre in lumea antreprenoriatului, atacand o nisa noua de piata- domeniul spa. Fiind un pionier in acest domeniu, a considerat necesara si lansarea unei firme de consultanta de profil. Cat de greu este sa fii primul care intra pe o nisa?
Sorin Stoica- Viziune, dedicare si pasiune, sunt calitatile necesare pentru a reusi sa dezvolti din idei, intr-un timp scurt, start-up-uri si apoi afaceri de succes. Sorin Stoica nu a inregistrat pana in prezent niciun esec cu afacerile care fac parte din propria retea de start-up-uri. Cum a reusit sa reziste intr-un mediu atat de alert?
Alte articole in acest numar din Biz:
STRATEGIE
Cum sa exploatezi la maximum o nisa
Daca acum 10 ani era aproape suficient sa incepi o afacere pentru a avea si succes deoarece in multe domenii cererea depasea oferta, acum, succesul unui start-up depinde de multe ori de gasirea unei nise neexploatate. Dupa ce criterii trebuie aleasa o nisa, care sunt greselile pe care le fac antreprenorii in lansarea unor afaceri de nisa? Ce sfaturi le dau consultantii?
FOCUS
Branduri romanesti in vizor strain
Atentia investitorilor straini si-a mutat in ultimii ani centrul de greutate. Daca initial erau interesati de simpla achizitie a unor firme, acum se axeaza pe oportunitatile de cumparare la pachet, odata cu actiunile de control, a valorii marcilor asociate produselor. Cea mai recenta tranzactie care a repus pe tapet aceasta problema a valorii brandului este achizitia magazinului Eva, de pe bulevardul Magheru din Bucuresti, de catre fondul elen de investitii Bluehouse Capital.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Business Media Group. Persoana de contact: Adina Milea, Marketing coordinator. Tel: 021.206.06.80 , email: adina.milea@bmg.ro website: www.revistabiz.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/afaceri-in-serie