Amenintare de furtuna pentru santierele navale romanesti

BUCURESTI - 12 februarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Domeniu cu rezultate excelente inainte de 1989, constructia navelor de mare tonaj a a avut in anii ‘90 o perioada de regres. Multe santiere navale au lucrat la cota de avarie, cu muncitori putini - dupa disponibilizari masive - si slab platiti. Astazi, datorita unei conjuncturi internationale favorabile, docurile santierelor navale sunt din nou neincapatoare.

Amenintare de furtuna pentru santierele navale romanesti

Cresterea a inceput in urma cu cativa ani, odata cu dezvoltarea unor tari precum China, India, Brazilia si Rusia. Aceasta a impulsionat dezvoltarea transporturilor maritime, considerate mai ieftine decat cele aeriene, feroviare sau rutiere. A crescut si cererea de energie la nivel international, ceea ce a determinat intensificarea transporturilor de petrol si derivati ai acestuia.

Confruntate cu o cerere nemaiintalnita, atat pentru nave specializate, cat si pentru nave comerciale, santierele navale romanesti nu au putut rezista tentatiei si au acceptat contracte care le depasesc cu mult capacitatile de productie. Suma comenzilor contractate de santierele navale din Romania pana in 2010 este de 6 miliarde de dolari.

Numai ca industria navala are o evolutie ciclica, fiind de asteptat ca in 2010-2011 sa inceapa o noua perioada de recesiune. In asteptarea momentului critic in care comenzile pentru nave noi se vor imputina, santierele navale pun in aplicare planuri strategice, menite sa le mentina pe linia de plutire in perioada de recesiune. Cuvantul cheie este specializarea, care pare sa fie singura solutie prin care santierele mici din Romania si din Europa, in general, pot concura cu santierele-mamut din Asia.

BusinessWeek Romania analizeaza si cazul unui investitor vizionar din Israel care vrea sa puna capat erei masinilor alimentate cu benzina. Constienti ca rezervele mondiale de petrol vor secatui, guvernantii acorda sprijin unui proiect care la prima vedere pare irealizabil: inlocuirea automobilelor cu combustibili fosili cu vehicule electrice.

Cititi in acest numar BusinessWeek Romania:

Focus: Faptul ca Google este in Romania a devenit deja o certitudine. Despre Yahoo! se spune ca il va urma anul acesta. Oare chiar o va face?

Perspective: Prognoza de inflatie a fost din nou revizuita. De aceasta data, cu 1,6 puncte procentuale, de la 4,3% la 5,9%. Cu siguranta cel mai negru scenariu pentru 2008 ar fi ca puseul de inflatie sa se transforme in boala cronica.

Analiza: Anul trecut, Romania a pierdut circa 4 milioane de euro din migratia traficului aerian catre tarile vecine, iar viitorul este plin de surprize.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing Coordinator, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/amenintare-de-furtuna-pentru-santierele-navale-romanesti