Cum fac PR companiile care sunt listate la Bursa ?

BUCURESTI - 15 septembrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Noul numar al revistei Campaign aduce un material in premiera pentru piata locala de publishing. Analiza de la sectiunea de Relatii Publice: “Cum fac PR clientii listati la bursa ?” realizata de Carmen Paun, este primul si singurul material in momentul de fata care explica rigurozitatile si dificultatile pe care le intampina un jurnalist in comunicarea cu o companie listata la bursa si invers. Specialistii in relatii publice care au participat la acest demers al revistei sunt: Crenguta Rosu – Managing Partner, DC Communication, Sorana Savu – Senior Partner, Premium Communications, Eliza Rogalski – Managing Partner, Rogalski Grigoriu PR si Stefania Stavrositu – Junior Partner, The Practice.

Cum fac PR companiile care sunt listate la Bursa ?

DESPRE EFECTELE « SILENT PERIOD »
Cei mai multi profesionisti in relatii publice afirma ca apar dificultati de comunicare intre clientul lor listat la bursa si jurnalist, in momentul in care cei din urma solicita informatii financiare in intervalul de timp denumit « silent period ». Aceasta premergatoare anuntarii oficiale a rezultatelor financiare, aproximativ 30-40 de zile, cand orice comunicare poate influenta cursul actiunilor si poate aduce neplaceri. In timpul « silent period » au loc auditarea si consolidarea datelor conform reglementarilor bursei, iar orice informatie scoasa din context ar putea influenta relatia cu actionarii si in situatii de criza se ajunge la procese, acuzatii de manipulare a pietei sau de inducere in eroarea actionarilor.

CURIOZITATEA JURNALISTILOR
In alte economii de piata mai mature, majoritatea companiilor sunt listate la bursa, iar intrebarile venite din partea presei de genul « ce cifre estimati ? », « ce cifre realizati ? » nu mai sunt atat de neobisnuite. In presa din Romania, multe companii care nu sunt listate la bursa se afla in situatia de a raspunde acelorasi intrebari : « Am clienti care se simt agresati de astfel de intrebari si care imi spun ca nu sunt obligati sa raporteze presei din Romania ce profit estimeaza pentru anul in curs », explica Eliza Rogalski, Managing Partner, Rogalski Grigoriu PR in materialul aparut in revista Campaign.

PUTEREA PRESEI DIN ROMANIA
Devine destul de greu de crezut ca un articol aparut in presa romaneasca poate avea efecte mai mult decat la nivel national, cu atat mai putin sa afecteze evolutia la bursele straine ale actiunilor companiilor. Se pare ca o piata emergenta cum este Romania este puternic monitorizata de presa internationala, iar orice scandal izbucnit intr-o filiala locala a unei multinationale, poate afecta actiunile acelei multinationale la bursa la care este listata. Dintre tipurile de informatii care pot genera miscari neasteptate la bursa se regasesc: declaratiile unor manageri locali, performantele financiare locale comentate in trecere in vreun interviu sau investitiile anuntate putin inainte de vreme.

SUNT LEGITIMATE CERERILE MATERIALELOR « LA APROBAT » ?
“Suntem listati la bursa, avem nevoie sa vedem articolul inainte de a fi publicat. Daca apare vreo eroare sau vreo informaţie transmisa greşit, exista o întreaga industrie care o poate transforma într-un factor care sa ne influenţeze preţul acţiunilor.” Exista putini jurnalisti pe piata care sa nu se fi confruntat cu cererea de a vedea articolul inainte de publicare, asa cum exista putine agentii de PR care sa nu fi primit aceasta solicitare din partea clientului. Chiar daca una din parti poate crede ca este legitimata o astfel de cerere, agentiile de PR incearca sa descurajeze inca de la inceput aceste practici.

CONCLUZII
Specialistii in PR care au contribuit cu informatii in materialul din Campaign sunt de acord ca daca exista o comunicare onesta cu presa inca de la inceput si li se spune clar ce informatii pot si ce informatii nu se pot comunica, nu au cum sa apara probleme. De altfel, unele firme cotate la bursa comunica periodic, foarte structurat si furnizeaza exact acele informatii pe care regulile bursei le cer, fara sa faca estimari sau alte comentarii.

Din sumarul ultimului numar al revistei Campaign, redactia recomanda: o dezbatere despre cea mai cunoscuta forma de publicitate on-line in articolul “Incepe bannerul sa piarda credit pe site-uri ?” si noutati despre studiul AdMarket in “Ce asteptari aveti de la AdMarket ?”, alaturi de un cover-story inedit despre CSR: “Companiile pot sa fie responsabile”.

Despre Business Media Group

Campaign Romania este cea mai importanta revista de publicitate, media, marketing si PR de pe piata. Este editata de grupul de presa Business Media Group sub licenta Campaign UK, publicatie care de-a lungul celor 40 de ani de existenta a fost acreditata de industria internationala drept “Biblia publicitatii”. Campaign Romania cuprinde stiri, informatii, studii si tendinte despre industria locala de comunicare, alaturi de articole din revistele internationale Campaign UK, Marketing si PRWeek adaptate in limba romana.

Revista este editata de grupul Business Media Group care mai include publicatiile Biz, Business Review, BusinessWeek Romania, The WorkBook si Stuff; o divizie de evenimente si divizia de carte de afaceri.

Irina Mateescu
Marketing Coordinator
Business Media Group
0728 556 314

irina.mateescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/cum-fac-pr-companiile-care-sunt-listate-la-bursa