Decontul NATO

BUCURESTI - 16 septembrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In numarul din aceasta saptamana, BusinessWeek Romania analizeaza lupta pentru modernizarea armatei romanesti pentru a atinge standardele Nord-Atlantice.

Decontul NATO

Siguranta conferita de statutul de membru al NATO are un pret pe care Romania se vede acum nevoita sa-l plateasca. Pret care presupune participarea militara a tarii la acele operatiuni internationale pe care alianta le considera importante. Implicatiile financiare pe care asumarea unei asemenea obligatii le are sunt insa mai mari si mai greu de suportat decat au anticipat initial oficialii romani.

Realizarea unor misiuni comune impreuna cu alte armate NATO presupune detinerea unor echipamente militare similare si compatibile cu cele ale aliatilor. Tinta greu de atins, avand in vedere dotarile armatei romane, care in marea majoritate sunt de origine sovietica si dateaza din anii ‘70.

“Romania ar trebui sa aiba un buget anual de inzestrare a armatei de 6 miliarde de euro pe perioada in care va fi membra NATO” este de parere generalul Teodor Frunzeti, seful Statului Major al Fortelor Terestre. Anul acesta, bugetul pentru inzestrare este de aproximativ 2 miliarde de euro.

Potrivit programului strategic de inzestrare pe perioada 2006-2025, aprobat de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, Romania trebuie sa investeasca peste 13 miliarde de euro pentru achizitii militare. Autoritatile au sarcina dificiala de a negocia cel mai mare contract de achizitie al Romaniei de pana acum si sa incerce sa obtina acea oferta tehnica si financiara care sa corespunda cel mai bine nevoilor tarii. In acelasi timp, insa, trebuie sa “jongleze” intre interesele de moment ale politicienilor si interesele militare si geopolitice pe care o asemene achizitie le presupune.

Afla din noul numar BusinessWeek Romania care este strategia in procesul de modernizare a armatei, ce va culmina cu cea mai mare achizitie militara de pana acum a Romaniei – cea de avioane de lupta, estimata la 3,5 miliarde de euro.

In acelasi numar BusinessWeek Romania: Scaderile de la BVB aduc concedieri la companiile de brokeraj; Firmele care ne invata sa facem slalom printre impozite au un viitor profitabil; Gigantii farmaceutici din SUA se intrec in parteneriate cu companiile din India si China pentru a economi milioane de dolari in eforturile de cercetare.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy.

Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Bianca Manescu, Marketing Executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau bianca.manescu@bmg.ro
bianca.manescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/decontul-nato