Noul Kapitalism

BUCURESTI - 21 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In numarul din aceasta saptamana BusinessWeek Romania prezinta schimbarile profunde in relatia dintre sectorul de stat si cel privat produse de criza financiara globala. Asistam la posibila nastere a unui nou model economic, care ar presupune o implicare mai mare a guvernului si reguli mult mai stricte intr-o lume dominata pana acum de pietele libere.

Noul Kapitalism

In acelasi timp, o analiza a problemelor de lichiditate aparute pe plan global dezvaluie o problema mult mai grava: ceea ce parea in ultimii ani o crestere rapida a fost, partial, o iluzie creata de creditarea excesiva. Spargerea balonului de sapun al creditelor sugereaza ca economia americana si cea globala au probleme de crestere. Conform cifrelor oficiale, cresterea economica in SUA a fost in medie de 2,7% pe an in ultimii 10 ani. Dar, dupa calculele BusinessWeek, consumatorii americani au acumulat imprumuturi si cheltuieli excesive de 3.000 de miliarde de dolari in aceasta perioada, consum nejustificat de cresterea veniturilor. Fara acest stimulent, cresterea economica americana ar fi fost mult redusa, de 1,3%, cea mai mica din ultimii 50 de ani.

Explozia economiei globale a fost, la randul sau, alimentata de credite scapate de
sub control contractate de consumatori si companii. Globalizarea crizei prinde multe tari ale lumii in situatii economice mai putin fericite, iar efectele pot fi destul de grave, inclusiv pentru Romania.

Autoritatile din toata lumea trebuie acum sa mearga dincolo de simpla corectare a sistemului financiar global. China si alte tari in curs de dezvoltare trebuie sa ia masuri pentru a incuraja concurenta in sectorul serviciilor, sporind cererea interna si diminuand dependenta de exporturi. Iar eforturile SUA si ale altor tari dezvoltate de a stimula economia prin cresterea cheltuielilor guvernamentale ar trebui indreptate mai degraba spre stimularea investitiilor si inovatiei, nu spre cresterea consumului.

Noul numar BusinessWeek Romania prezinta o lista cu 13 tari, printre care se numara si Romania, care sunt foarte sensibile la evolutiile economice internationale si sunt in pericol de a fi afectate serios de criza financiara global.

Din acelasi numar BusinessWeek Romania: “In ciuda crizei, Petrom a obtinut în conditii preferentiale un împrumut de 375 milioane de euro”; “Asigurarile obligatorii de locuinte vor depasi politele auto”; “In Rusia, volatilitatea este la ea acasa, iar investitorii cu nervi tari pot face profituri uriase”.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media, fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor - The Workbook - şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Bianca Manescu, Marketing Executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau bianca.manescu@bmg.ro
bianca.manescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/noul-kapitalism