Petrom: Goana dupa aur negru

BUCURESTI - 18 martie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

BusinessWeek Romania va prezinta in numarul din aceasta saptamana o analiza a modului in care cea mai mare companie romaneasca in topul capitalizarii la bursa, Petrom, se straduieste sa opreasca declinul productiei autohtone de hidrocarburi si sa-si modernizeze capacitatile de rafinare si eforturile de marketing.

Petrom: Goana dupa aur negru

Nevoia actuala de hidrocarburi a Romaniei nu poate fi satisfacuta decat in proportie de 35-40% din productia interna. Singurul producator autohton de petrol, Petrom, a raportat o scadere a productiei de titei pana la nivelul de 4,54 de milioane de tone (aproximativ 32 de milioane de barili). ”Zacamintele noastre sunt foarte mature si inregistram un declin al productiei de 6 pana la 10% pe an. Dupa cum ati observat din rezultatele noastre anul trecut, am avut o scadere de 5% per total, dar am reusit ceva – am oprit declinul la productia de titei”, explica Mariana Gheorghe directorul general executiv al Petrom.

Pentru ca austriecii de la OMV sa poata face din Petrom un motor tot mai important de profit in cadrul grupului, au nevoie de investitii pentru gasirea de noi zacaminte de petrol. OMV are in plan pentru Petrom investitii de 1,5 miliarde de dolari pana in 2010, nu doar pentru explorare si productie, ci si pentru diminuarea consumului energetic propriu si eficientizarea operatiunilor si proceselor companiei.

Mentinerea productiei de petrol si gaze naturale a Petrom la un nivel semnificativ nu este o miza doar pentru companie sau pentru actionarii acesteia, este la fel de importanta si pentru statul roman. In ultimii trei ani, incasarile bugetului de stat din plata redeventelor exploatarii hidrocarburilor din subsolul României provenite in principal de la Petrom si Romgaz au insumat 2,3 miliarde de lei.

Alte subiecte in numarul BusinessWeek Romania de aceasta saptamana:

Cum isi cresc bancile cota de piata
Cardurile de debit au acoperit piata din Romania intr-un procent de 15-20%. In tarile vest-europene, cifra este de 100%.

Condamnati la shopping offline
Romania nu exista pe harta marilor magazine online din lume. Sa fie fraudele singura problema?

Intoarcerea in tara
Blue Air a decis sa se alature trendului aparitiei curselor aeriene low-cost interne si va lega Bucurestiul de Arad

In culisele razboiului impotriva obezitatii
Compania care va dezvolta o solutie eficienta contra obezitatii va obtine un profit urias

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro
marketing@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/petrom-goana-dupa-aur-negru