Rompetrol va deveni o companie importanta in regiune

BUCURESTI - 26 februarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

La jumatate de an dupa ce compania de stat kazaha KazMunaiGaz a preluat pachetul majoritar din grupul Rompetrol, primele semne ale directiei in care se va indrepta firma controlata in trecut de Dinu Patriciu au inceput sa apara. Zilele acestea se stabileste, in cadrul boardului KazMunaiGaz, bugetul alocat planului strategic de dezvoltare a companiei pentru urmatorii 3-4 ani, urmand ca decizia finala sa fie anuntata in maximum o luna.

Rompetrol va deveni o companie importanta in regiune

Peter Hamilton, vicepresedintele Rompetrol Upstream declara: „Tintim sa devenim o companie integrata”, care poate ramane profitabila indiferent de evolutia pretului petrolului. Prima miscare a fost inceperea constructiei primului terminal marin privat din Romania aflat la 8,6 km in largul Marii Negre, in dreptul rafinariei Petromidia, care va asigura Rompetrol conexiunea directa la mare. Constructia, care va fi finalizata in luna octombrie, are o valoare estimata de 90 milioane de euro si include si modernizarea conductelor din interiorul rafinariei si a capacitatilor de stocare a titeiului. O mare parte a banilor investiti in proiect ar putea fi recuperata pana in 2010, cand rafinaria ar trebui sa proceseze 5 milioane de tone de titei pe an, comparativ cu 3,8 milioane de tone in prezent.

Planurile lui Dinu Patriciu, care prevedeau constructia unui terminal marin inca din 2002, sunt conforme cu strategia agresiva de expansiune a KazMunaiGaz care intentioneaza sa dezvolte mai multe campuri petroliere offshore in urmatorii ani, sperand astfel sa-si poata transporta produsele ocolind teritoriul rusesc.

Interesele Rompetrol depasesc cu mult sfera locala. Pe langa aprovizionarea rafinariei cu titei la preturi mai reduse, datorita resurselor KazMunaiGaz, compania vrea sa-si creasca si “capacitatea de a face trading cu petrol”, afirma Hamilton. Cover story-ul BusinessWeek Romania din aceasta saptamana prezinta pe larg planurile ambitioase de crestere ale companiei.

Alte subiecte:

E timpul asiguratorilor
Chiar si dupa consolidarea pozitiei Vienna Insurance Group la Asirom si intrarea pe piata locala a Groupama, apele sunt departe de a se fi linistit. Urmeaza noi intrari, achizitii sau fuziuni.

Cum se face un laptop de ultima generatie
Super-subtirele ThinkPad X300 este oferta Lenovo pentru a domina piata mondiala a laptopurilor


Ratustele urate de la BVB
Pe piata reglementata a bursei de la Bucuresti exista cateva companii care afiseaza constant pierderi de cativa ani

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro
cami.eremia@bmg.ro