Zoso.ro, Chinezu.eu si Piticu.ro, cele mai influente bloguri din social media romaneasca.

BUCURESTI - 29 septembrie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Revista Biz impreuna cu TreeWorks (ZeList) si Kaspersky Lab au realizat “Top 50 cei mai influenti oameni din social media din Romania”. Clasamentul, determinat prin agregarea prezentei in online si masurarea indicatorilor din social media, a fost lansat in cadrul conferintei Social Media Summit, organizata de revista Biz la Timisoara. Influenta in social media a fost definita in functie de gradul de preluare a materialelor generate de o persoana si de numarul de persoane cu care aceasta interactioneaza in mod activ.

Astfel potrivit clasamentului, cei mai influenti 10 romani in social media sunt: Vali Petcu, Cristian China-Birta, Cristi Dorombach, Cristian Manafu, Cetin Ametcea, Bobby Voicu, Sebastian Dragos-Bargau, Vlad Petreanu, Cristian Sutu si Orlando Nicoara.

Concomitent, a fost realizat un top al celor mai influente “vedete” in social media si un clasament al blogurilor colective. In clasamentul vedetelor conduce Cabral Ibacka urmat de Mircea Badea si Tudor Chirila, iar in topul celor mai influente 10 bloguri colective conduce bookblog.ro, urmat de monden.info si refresh.ro.

Metodologia studiului:
Pentru a realiza un astfel de clasament s-a pornit de la premisa ca influenta inseamna prezenta activa in principalele social media care genereaza interactiune cu alti oameni din acelasi mediu, colportand astfel mesajul initial catre o audienta mai mare. Pentru intocmirea efectiva a clasamentului influentei in social media, Biz si TreeWorks (ZeList) au tinut cont de activitatea sustinuta in perioada 1 ianuarie 2009 - 1 septembrie 2010.

Initial, a fost realizata o lista scurta, pe baza notorietatii si prezentei in topuri relevante pentru online-ul romanesc si a aparitiilor constante in mass-media traditionala si in presa online.
Apoi, au fost intocmite trei clasamente, unul realizat prin calcularea scorurilor obtinute in topul ZeList, unul aferent activitatii din anul 2010, realizat prin insumarea activitatii in blogosfera, pe Twitter si pe Facebook si cel de-al treilea, un clasament al vizibilitatii in presa, realizat de revista Biz.

Clasamentul aferent activitatii din 2010, realizat prin insumarea activitatii in blogosfera, pe Twitter si pe Facebook, s-a realizat dupa o metodologie care a tinut cont de mai multi factori, dupa cum urmeaza:
A. Activitatea in blogosfera care ia in calcul numarul de cititori ai feed-urilor raportati de Google Reader si track back-uri unice tinandu-se cont si de importanta blogurilor care au dat track back-urile.
B. Activitatea pe Twitter, care ia in considerare citarile link-urilor unui blogger in tweets (punctaje diferentiate in functie de numarul de followers ai contului care au dat tweet-ul) si numarul de conversatii si RT-urile unei persoane din social media (diferentiat, la fel ca mai sus).
C. Prezenta pe Facebook, unde s-a luat in calcul numarul de share-uri ale posturilor publicate in perioada 1 ianuarie 2010 - 31 septembrie 2010, numarul de comentarii generate de aceste posturi si numarul de like-uri si de click-uri generate de aceste posturi.

In etapa urmatoare s-a recurs la standardizare. Indicele final a fost compus din cele trei componente, fiecare dintre acestea avand ponderi egale in scorul final.

In final, au rezultat trei topuri:
• Topul celor mai influenti bloggeri.
• Topul celor mai influente personalitati offline cu activitate in social media.
• Topul celor mai influente bloguri colective.

Au fost evitati factori de tipul: numar de followers pe Twitter, de prieteni pe Facebook si de vizitatori ai blogului. S-a incercat in schimb cuantificarea unor interactiuni mai puternice: numarul de subiecte preluate de alte persoane (citari ale posturilor pe alte bloguri, pe Twitter, pe Facebook – tinandu-se cont si de importanta celor care au preluat respectivele subiecte), numarul de mentiuni ale unei anumite persoane pe Twitter, numarul de persoane care urmaresc un blogger in mod curent (prin feedurile RSS – raportandu-ne la cifrele oferite de Google Reader), numarul de comentarii generate de materialele unui blogger pe Facebook.

De asemenea, rezultatele din 2010 au fost ponderate cu un clasament pe 2009 (avand in vedere ca influenta se construieste in timp, spre deosebire de vizibilitatea de moment), precum si cu o nota data de membrii redactiei Biz, nota ce a tinut cont de gradul de preluare a unui blogger in presa traditionala.

Topul celor mai influenti 30 de romani in social media, precum si topul celor mai influente persoane publice si al celor mai influente 10 bloguri colective sunt publicate in numarul curent al revistei Biz (1 – 15 octombrie 2010).

Clasamentul va fi realizat anual de Biz.

Despre Business Media Group

Social Media Summit este un eveniment organizat de revista Biz in parteneriat cu Kaspersky Lab Romania si este sustinut de Ursus, BCR, Avon si Carpatair. Campania de PR locala a fost coordonata de echipa StartUp Days.

***
Despre Biz
Biz este prima revista de afaceri de business din Romania. Anul acesta sarbatoreste zece ani de existenta, ocazie cu care marcheaza numeroase premiere pe piata publicatiilor de afaceri. La primul sau numar, in 2000, cand majoritatea conexiunilor la Internet in Romania se faceau prin dial-up, Biz titra pe coperta ca Internetul este afacerea viitorului. Piata urma sa ii dea dreptate ani mai tarziu. Termenul de brand, atat de popular azi, a fost introdus in vocabularul de marketing in 2002, pe coperta Biz. Formate jurnalistice cum sunt coverstory, feature, topuri sau ghiduri sau evenimente de amploare cum sunt ZileleBiz au fost initiate in Romania de catre Biz. Incepand din 2009 revista Biz are un nou actionariat si este condusa de Marta Usurelu.

Pentru detalii va rugam contactati Gabriela Enescu, Consultant Marketing Biz, e-mail gabriela.enescu@gmail.com si gabriela.enescu@revistabiz.ro, tel - 0744489524.
gabriela.matei@revistabiz.ro