Sistemul HACCP – Principii si pasi de implementare in sectorul hoteluri-restaurante-catering

BUCURESTI - 7 noiembrie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Recent, Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB), a organizat seminarul cu tema „Sistemul HACCP – Principii si pasi de implementare in sectorul hoteluri-restaurante-catering“. Necesitatea acestei actiuni rezida in faptul ca, implementarea si mentinerea procedurilor permanente bazate pe principiile HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) in domeniul alimentar sau conex prezinta o importanta multipla, atat din punctul de vedere al avantajului de piata pe care o intreprindere certificata HACCP il poate avea, cat si din punctul de vedere al conformitatii cu legislatia romaneasca.

„Siguranta alimentara reprezinta un subiect prioritar pentru noi“, a precizat in cuvantul de deschidere a seminarului, Ancuta Conta, director general adjunct al CCIB. „Cu atat mai mult cu cat, cu ocazia numeroaselor actiuni desfasurte de Camera in ultimii trei ani, am constatat, nu doar importanta acestui subiect, dar si nevoia permanenta de informare si de actualizare in cadrul mediului de afaceri din Bucuresti, precum al celui si cel din tara. Inca din 2006, ne-am elaborat o strategie proprie de post-aderare, privind asistenta si tipul de informatii pe care sa le furnizam firmelor bucurestene, atentia noastra axandu-se pe trei mari prioritati: fondurile structurale, siguranta alimentara si protectia mediului. Acesta este contextul general in care a fost initiat si acest seminar, alaturi de alte numeroase actiuni pe care le-am derulat in cursul acestui an si in 2006“.

Seminarul si-a propus sa nu generalizeze subiectul sigurantei alimentare la tot ce inseamna mediul de afaceri, ci sa se adreseze unui segment tinta – hoteluri, restaurante, catering –, pentru care respectarea principiilor HACCP, si cele ale sigurantei alimentelor, in general, reprezinta un atuu pe care firmele trebuie sa-l cunoasca, sa-l exploateze si sa si-l puna in valoare, ca o garantie a calitatii pe care o ofera clientilor.

Tematica seminarului a fost extrem de bogata, bine aleasa si a beneficiat de lectori de inalta clasa, care lucreaza direct cu programele operationale in institutiile din care provin. Dintre acestea, amintim: Aplicarea, implementarea si mentinerea procedurilor permanente bazate pe principiile HACCP de catre operatorii cu activitate in domeniul alimentar, Evaluarea riscului in circuitul alimentelor prin respectarea normelor HACCP in restaurante, Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National, Principii si pasi de implementare conform standardelor Codex Alimentarius si seriei de standarde in domeniu sau Sprijin financiar prin fonduri structurale pentru operatorii din sectorul hoteluri-restaurante: Programul Operational Regional.

Intreaga actiune a fost interactiva, prin interventiile lectorilor si ale participantilor fiind dezbatute si lamurite problemele neclare existente. Dr. Madalina Podosu, de la Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor ne spunea ca notiunile sunt relativ greoaie, de aceea este important ca ele sa fie simplificate si exemplificate pentru a fi intelese de operatorii economici: „Odata cu intrarea in UE, cadrul legislativ s-a schimbat in totalitate si chiar daca cerintele generale s-au simplificat, au intervenit modificari majore in activitatea pe care trebuie sa o presteze agentii economici, lucruri noi, deci, care trebuie insusite de fiecare operator“.

Multi operatori au avut de suferit de pe urma schimbarilor informationale, ceea ce poate genera confuzii. „De la 1 octombrie 2006, toata legislatia europeana a fost transpusa in cea nationala, a fost adaptata la conditiile din Romania, astazi fiind in masura sa prezentam intreprinzatorilor cele patru reglementari care le vor servi in viitor“, a mai precizat reprezentanta DSVSA.

La randul sau, Mihai Rajnita, secretar general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania a punctat cele mai importante probleme din domeniul industriei hoteliere, afirmand ca „Inca din anul 2000 preocuparile noastre s-au indreptat spre crearea pentru „Industria Ospitalitatii“ a unui ghid practic de operare, in termeni extrem de simpli, in ce priveste siguranta alimentelor. Aceasta arata ca „Industria Ospitalitatii“ din Romania isi face temele, cazurile in care se creeaza evenimente nedorite fiind din ce in ce mai putine“.

Steliana Cojocariu, reprezentanta Autoritatii Nationale pentru Turism, a subliniat ca o recenta vizita in Spania a permis constatarea modului in care se deruleaza activitatea turistica intr-un hotel cu peste 500 de camere. „Master Planul pe care-l vom implementa intre 2007-2026, este extrem de complex, cuprinde toate masurile necesare pentru a ne ridica la standardele europene in materie de turism si sunt convinsa ca Romania nu va mai fi codasa la un capitol care poate fi numit, fara putinta de tagada, drept o industrie profitabila. Caci ce altceva reprezinta turismul?!“

Asa cum sublinia si Ancuta Conta, deoarece evolutia turismului din Romania a suscitat foarte multe comentarii in ultimii doi ani, subiectul seminarului capata si alte valente, ceea ce justifica si necesitatea actiunii prezente, precum si celor pe care CCIB le va organiza in viitor, pentru ca astfel de aspecte sa fie cunoscute, aprofundate si implementate, ca o componenta a integrarii Romaniei in UE.

Departamentul Presă al CCIB

Despre Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti
Bd. Octavian Goga, nr. 2, Sector 3, 030982, Bucuresti - Romania
Telefon/Fax: 319.00.79
www.ccib.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/camera-de-comert-si-industrie-a-municipiului-bucuresti1/sistemul-haccp-principii-si-pasi-de-implementare-in-sectorul-hoteluri-restaurante-catering