ANTREPRENORIATUL FEMININ IN ROMANIA - Caracteristici personale si variabile socio-culturale

BUCURESTI - 28 august 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Firmele conduse de femei in Romania se dezvolta mai rapid decit cele conduse de barbati cu o rata de crestere de 39% fata de 31% in cazul barbatilor
Deasemenea femeile intreprinzator se implica mai mult decit barbatii in activitatile de export
? 13,2% fata de 13,14% in cazul barbatilor
Desi aparent mica, aceasta diferenta este semnificativa din punct de vedere statistic

Studiul realizat de CEBR (Centre for Entrepreneurship & Business Research )- www.kfacts.co in August 2007 privind antreprenoriatul feminin din Romania ofera si urmatoarele date principale:

PROFILUL DEMOGRAFIC
- Potentialul interprinzator femeie are virsta medie de 35 de ani, si o experienta de lucru de
aproximativ 8 ani iar 62% dispun de studii sau pregatire in management si gestiune de afaceri.
- Femeia proprietar de firma tinara (maxim 2 ani) are virsta medie de 34 de ani iar 50% au studii de pregatire in management.
-Femeia proprietar de firma ce opereaza pe piata de mai mult de 2 ani are o virsta medie de 37 de ani si o experienta in munca de aproximativ 11 ani are studii superioare (78%) si pregatire in domeniul managementului (57%).

PROFIL SOCIO-CULTURAL In Romania statutul social asociat intreprinzatorilor sunt factori de perceptie ce influenteaza pozitiv decizia de a deveni intreprinzator.
Existenta unor modele antreprenoriale pozitive stimuleaza activitatea intreprinzatoarelor din Romania. 38% din femeile care n-au demarat inca o afacere insa intentioneaza sa o faca, declara ca au cunoscuti care sunt intreprinzatori in cercul lor social (familie, prieteni). Acest procent se reduce insa in cazul femeilor care au infiintat deja o firma, acesta fiind de 21% in cazul intreprinzatoarelor cu firme mai “tinere”de 2 ani si de 27% in cazul celor care au o firma ce opereaza pe piata de mai mult de 2 ani.

PROFIL DE AFACERI
Diferenta de virsta intre firmele intreprinzatoarelor si intreprinzatorilor din Romania este, in medie de 2 ani, firmele in proprietatea femeilor fiind mai “tinere”. Atit femeile cit si barbatii, folosesc ca principala sursa de finantare economiile proprii. Creditele bancare au un nivel de importanta mai redus iar foarte putini intreprinzatori apeleaza la ajutoare publice in acest scop.
In 47% din firmele infiintate de femei, acestea sunt proprietar unic, in 79% din cazuri femeile fiind si cele care se ocupa de managementul afacerii.

In firmele in co-proprietate, femeile au o cota medie de participare de 75%. In medie, unul sau doi alti membri al familiei sunt co-proprietari in firmele pe care femeile le au in co-proprietate cu familia
Femeile tind sa infiinteze afaceri de dimensiuni mai mici decit cele infiintate de barbatii intreprinzatori. Considerind drept criteriu de marime a afacerii numarul initial de angajati, acesta este de 3 angajati in cazul femeilor si 4 in cazul barbatilor.


Studiul de 10 pagini poate fi citit integral la pe pagina web CEBR la adresa http://www.kfacts.com sectiunea Studii si Cercetari
In cazul intentiei de publicare a mai mult de 15% din studiu rugam massmedia sa ne contacteze.

Despre Centre for Entrepreneurship and Business Research

CEBR - Centre for Entrepreneurship & Business Research realizeaza studii si cercetari in arii de interes precum antreprenoriatul si afacerile si, de asemenea, ofera servicii de consultanta pentru companii si decidenti strategici. Analizele CEBR sunt publicate in prestigioase reviste internationale.
Calea Mosilor nr 290 Bucuresti sector 2
Contact: Otilia Driga - Senior Researcher
tel:0722593371
contact@kfacts.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/centre-for-entrepreneurship-and-business-research/antreprenoriatul-feminin-in-romania-caracteristici-personale-si-variabile-socio-culturale