Spectacol si workshop de dans clasic indian

BUCURESTI - 5 octombrie 2012

Comunicat tip General in Arta & Entertainment

Centrul Cultural Indian Tansen va invita la spectacolul de dans clasic Indian interpretat de Reena Singh in cadrul festivalului Namaste India vineri 12 octombrie orele 18 la Muzeul National al Satului "Dimitrie Gusti" Sos. Kiseleff, nr 28 -30 Bucuresti.
Cei doritori vor putea participa a doua zi, sambata 13 octombrie orele 13 la un workshop de dans clasic indian stilul Bharatanatyam .
Pret : 25 Ron.

web : http://reenasingh.ro

web : http://reenasingh.ro

Centrul Cultural Indian Tansen va invita la spectacolul de dans clasic Indian interpretat de Reena Singh in cadrul festivalului Namaste India vineri 12 octombrie orele 18 la Muzeul National al Satului "Dimitrie Gusti" Sos. Kiseleff, nr 28- 30 Bucuresti. Cei doritori vor putea participa a doua zi, sambata 13 octombrie orele 13 la un workshop de dans clasic indian stilul Bharatanatyam. Pret : 25 Ron.

Reena Singh, coregraf de dans clasic indian, este exponentă a stilului Bharatanatyam aparţinând şcolii Kalakshetra şi absolventă a cursurilor universitare de Comerţ în cadrul universitaţii naţionale Delhi University. In simbioza perfectă dintre disciplina strictă, rigurozitatea paşilor şi gingăşia şi dulceaţa exprimată prin abhinaya, Reena se regăseşte pe sine mai mult ca oricând, bharatanatyam fiind pentru ea cea mai scurtă cale către cunoaşterea de sine. Reena începe studiul dansului clasic indian bharatanatyam în 2001 la institutul Gandharva Mahavidyalaya din New Delhi unde îşi continuă pregătirea până în anul 2008, sub îndrumarea directă a maestrului Kapil Sharma. Devine una dintre cele mai bune eleve ale acestuia şi studiază alături de dans, tehnici de coregrafie, ritmologie şi raga (piesele muzicale) specifice muzicii karnatice indiene.

"Dansul indian se compune din doua categorii distincte: Nritya si Nritta. Prima categorie se refera la povestea din spatele cantecului dupa care se danseaza, in timp ce Nritta corespunde miscarilor coregrafice in stare pura. Varietatea gestica rezultata in urma armonizarii celor doua concepte este impresionanta. Astfel exista 13 miscari distincte ale capului, 37 pentru ochi, 7 ale barbiei, 9 ale gatului, 5 ale sanilor, 32 pentru picioare (dintre care 16 in aer), 24 pentru fiecare mana si 13 pentru ambele maini combinate. Aici dansul exploateaza toate miscarile corpului uman pentru a se reprezenta pe sine drept singurul mod de comunicare a sufletului cu absolutul, facand din niste simpli privitori, martorii privilegiati ai acelor momente deosebite in care simti ca extraordinarul este vizibil si sublim in acelasi timp. Invesmantata in varietatea multicolora aproape infinita a sariului indian, dansatoarea se avanta intr-o sarabanda de miscari unduitoare, unde fiecare gest se topeste in celalalt, creand efectul unui carusel viu de culoare, energie si splendoare umana. Dansurile Indiei par la prima vedere o suita de miscari care sunt sublime, dar al caror efect de weight loss sau de modelat silueta este infim. Asta la prima vedere, pentru ca la o abordare mai serioasa a fenomenului, apar cel putin doua descoperiri interesante. Prima este aceea ca nu intalnim de fel nici o dansatoare indiana cu greutate in exces. A doua, ne duce cu gandul la universul culinar indian unde mancarurile „rele”, care nu doar ca ingrasa, ci si imbolnavesc, sunt practic inexistente. Efectul orelor de dans cumulat in anii de studiu duce la rezultatul unei siluete cu forma unei amfore, foarte feminina, delicata si senzuala in acelasi timp. Secretul siluetei de vis, fatala pentru barbati si de invidiat pentru femei, nu este dat de exercitii fizice epuizante sau de teoriile „Cardio weight loss in one minute“ de care este suprasaturata piata occidentala de profil. El este generat de efectul miscarilor ondulatorii, omniprezente in coregrafia traditionala indiana. Cu toate ca o sesiune de dans nu pare la fel de solicitanta ca una de tae-bo sau body-modelling, mecanismul prin care se pierd kilogramele in exces este fara indoiala la fel de eficient, ba chiar cu unele puncte in plus. Miscarile la intensitate mica sau medie, precum si posturile imobile, toate des intalnite in bagajul tehnic al dansului indian, actioneaza foarte eficient prin solicitarea musculaturii fara a suprasolicita aparatul cardiorespirator. Posturile joase combinate cu desele modificari de nivel ale corpului in timpul dansului duc in principal la tonifierea si evidentierea muschilor fesieri, abdominali si ai musculaturii coapselor. Fapt foarte important, muschii gambelor nu sunt suprasolicitati, evitandu-se astfel dezvoltarea unor gambe masive, inestetice si de nedorit pentru orice femeie. Alte avantaje surpriza sunt cele referitoare la sanatatea coloanei vertebrale si a articulatiilor. Aceleasi seturi de miscari lucreaza pentru supletea muschilor lombari si dorsali, avand in acelasi timp un efect deosebit pentru cartilajele intervertebrale. Practic, se poate afirma fara nici un fel de dubiu ca dansul indian protejeaza coloana vertebrala de accidentari cauzate de miscari bruste si asigura in acelasi timp supletea sa, chiar si la varste inaintate. Alta zona cu probleme pentru societatea moderna, aflata intr-o continua sedentarizare, este „centura“ abdominala la care se adauga cumulul crescut de kilograme din aceasta zona. S-a constatat ca seturile de miscari asemanatoare celor din Belly Dance, des intalnite si in dansul indian, actioneaza eficient pentru remedierea acestei probleme inestetice pentru orice femeie. Pe de alta parte, beneficele miscari actioneaza ca un masaj pozitiv asupra viscerelor si organelor interne. Totul pentru a regasi deopotriva sanatatea si frumusetea ideala. Cu o usoara aroma indiana… " Srs:csid.ro