Inteligenta emotionala va determina rata succesului

BUCURESTI - 9 octombrie 2007

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Competent Consulting va lansa pe 17 octombrie 2007, cu prilejul EQ Day for Life - ziua în care dai viaţă inteligenţei emoţionale, gama de teste BarOn EQi de evaluare a nivelului inteligenţei emoţionale (EQ). Participanţii vor putea alege între Raportul de Dezvoltare Personală, Raportul de Dezvoltare Profesională şi Raportul de Dezvoltare a Leadershipului. Dorothy Spry, de la Carrer Performance, Marea Britanie, şi Daniel Bichiş, singurul român acreditat să aplice EQi, vor sta la dispoziţia celor interesaţi de crearea unui Plan de Dezvoltare Personală.

Inteligenta emotionala va determina rata succesului

Aveţi dificultăţi în privinţa selectării celor mai bune persoane pentru funcţii-cheie, precum consilierii financiari, ofiţerii de cont, persoanele din top- şi middle-management? Aţi încercat o mulţime de teste de personalitate, interviuri structurate, chiar şi centre de evaluare - şi totuşi la câteva luni după angajare aveţi surprize neplăcute? Compania dvs. îşi propune să susţină dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor, dar nu ştiţi exact de ce programe de training sau coaching aveţi nevoie? Toate acestea sunt problemele reale şi urgente cu care se confruntă zi de zi managerii şi specialiştii HR in companiile care încă nu au intrat în era EQ. Dar marile corporaţii din domeniul financiar-bancar (cum ar fi American Express, Citibank sau UBS), de audit (Deloitte), de producţie (PepsiCo, Boeing, Motorola, HP, Avon, L'Oréal, Johnson&Johnson) sau de servicii hoteliere (Hilton, Marriott, Sheraton) folosesc de mai bine de 10 ani testul BarOn EQi pentru selecţia şi promovarea talentelor.
Conceptul de inteligenţă emoţională a intrat în spaţiul public odată cu succesul lucrării lui Daniel Goleman Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ, apărută în 1995, dar mai ales al celei de-a doua cărţi a acestui autor, Working with Emotional Intelligence, publicată în 1998. După mai multe redefiniri, s-a stabilit că inteligenţa emoţională este capacitatea de a ne cunoaşte, înţelege şi folosi emoţiile pentru luarea celor mai bune decizii şi punerea lor în practică.
Încă de la bun început, băncile şi societăţile de asigurări au fost promotoarele şi beneficiarele studiilor privind implicaţiile şi aplicaţiile aspectelor emoţionale în viaţa organizaţională. Nevoia de fidelizare a clienţilor, de stabilire a unor relaţii pe termen lung şi foarte lung, impune atât funcţionarilor bancari, cât şi consilierilor de asigurări care intră direct în contact cu clienţii:
• folosirea unor tehnici de relaţionare care să le sporească constant nivelul de încredere în instituţie,
• capacitatea de a face faţă unor clienţi dificili, conduşi de emoţii negative (nemulţumire, neîncredere, dezorientare etc.),
• capacitatea de gestionare a propriilor reacţii emoţionale, astfel încât să nu ijmpieteze relaţia cu clienţii,
• capacitatea de gestionare adecvată a stresului, pentru a reduce atât consumul emoţional şi nervos, cât şi pentru a elimina greşelile generate de stres.
Programele de dezvoltare a competenţelor de inteligenţă emoţională urmate de coaching pentru susţinerea aplicării acestora au permis consilierilor financiari ai American Express să-şi crească productivitatea personală cu 60-400% faţă de colegii lor ce nu au participat la acest tip de pregătire. În medie, cifra de afaceri a departamentelor din care făceau parte aceşti consilieri a crescut cu 25%, pe o piaţă dificilă şi într-un an de recesiune economică. În plan personal, s-a putut detecta o scădere semnificativă (-29%) a nivelului de stres şi o creştere marcată (+24%) a satisfacţiei faţă de întreaga lor viaţă.
Testul BarOn EQi, lansat în 1997, după mai bine de 10 ani de studii şi optimizări, a fost primul test de evaluare a nivelului de inteligenţă emoţională validat ştiinţific. El a fost imediat adoptat de instituţiile bancare şi din asigurări, devenind instrumentul psihometric cel mai utilizat pe plan mondial pentru selecţia şi dezvoltarea talentelor atât din frontline, cât şi manageriale. Cele 5 dimensiuni ale inteligenţei emoţionale evaluate de test:
• inteligenţa emoţională intrapersonală (autocunoaşterea emoţiilor, a cauzelor şi efectelor lor),
• inteligenţa emoţională interpersonală (identificarea şi înţelegerea emoţiilor altor persoane),
• gestionarea stresului,
• adaptabilitatea,
• echilibrul emoţional,
descriu extrem de corect competenţele persoanei, în locul preferinţelor de comunicare sau acţiune ce sunt evaluate de testele de personalitate uzuale. În acest fel, se obţine o evaluare a capacităţii persoanei de a face faţă cu succes provocărilor lansate de activitatea sa profesională, nu doar a gamei de opţiuni comportamentale de care dispune. Această diferenţă, aparent de detaliu, în practică s-a dovedit a fi esenţială. Poate fi asemănată cu evaluarea unei maşini făcând un test drive (cu EQi) sau doar trecând în revistă caracteristicile tehnice tipărite în pliantul de prezentare (testele de personalitate).
Puterea predictivă a testului EQi în privinţa succesului profesional, a abilităţilor de lider, a calităţilor de comunicator, negociator, prezentator etc., este dublată de faptul că testul nu doar măsoară, ci şi susţine dezvoltarea inteligenţei emoţionale. Fiecare raport conţine atât descrierea punctelor forte şi a slăbiciunilor persoanei, pe 15 subcomponente, cât şi strategii practice de acţiune în vederea sporirii competenţelor în acea direcţie. Astfel, în funcţie de interes, participanţii la EQ Day vor putea opta între:
• Raportul de Dezvoltare Personală, de 8 pagini, care descrie stadiul actual de dezvoltare a inteligenţei emoţionale şi modul în care ea poate fi utilizată atât în plan personal, cât şi profesional;
• Raportul de Dezvoltare Profesională, de 33 pagini, ce descrie influenţa abilităţilor de inteligenţă emoţională asupra activităţilor din cadrul unei organizaţii, aplicarea strategiilor propuse sporind semnificativ eficienţa şi rezultatele obţinute;
• Raportul de Dezvoltare a Leadershipului, de 48 de pagini, care evaluează potenţialul de leadership al persoanei şi structurează un Plan de Dezvoltare Personală menit să susţină perfecţionarea abilităţilor manageriale.
Competent Consulting şi-a asumat misiunea de a aduce şi în România cele mai avansate instrumente şi tehnici de inteligenţă emoţională. EQ Day for Life - ziua în care dai viaţă inteligenţei emoţionale - este cea mai importantă dintre acţiunile organizate în 2007 de Competent Consulting în vederea îndeplinirii acestei misiuni. În seria de 4 seminarii interactive şi în workshopul special „Inteligenţa Emoţională a Liderilor” se vor prezenta informaţii în premieră, bazate pe studiul „Inteligenţa emoţională la locul de muncă - 2007”. Participanţii vor fi primii români ce beneficiază de rapoartele testului EQi, în funcţie de nevoile şi preferinţele lor. Dorothy Spry, de la Carrer Performance, Marea Britanie, şi Daniel Bichiş, singurul român acreditat să aplice EQi, vor sta la dispoziţia celor interesaţi de crearea unui Plan de Dezvoltare Personală. Mariana Bichiş va preda tehnici avansate de gestionare optimă a stresului, iar doamna Iren Arsene, de la Editura Curtea Veche, va prezenta gama largă de cărţi ce este oferită celor interesaţi de dezvoltarea inteligenţei lor emoţionale.
Detalii privind programul EQ Day for Life şi modalităţile de înscriere sunt disponibile pe situl evenimentului: www.eqday.ro. Informaţii despre inteligenţa emoţională pot fi găsite pe portalul www.inteligenta-emotionala.ro, iar despre studiul IELM-2007 pe situl www.competent.ro.
Întreaga activitate a echipei Competent Consulting se desfăşoară sub deviza „succesul dumneavoastră este profesia noastră”. Descoperiţi pe 17 octombrie, la EQ Day, randamentul unei investiţii în inteligenţa emoţională, atunci când este gestionată de profesioniştii succesului!

Despre COMPETENT CONSULTING SRL

Profilul companiei
Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Competent Consulting
Mariana Bichiş – Manager,
tel. (021)-688-7548, 0726-801-881, 0788-294-801
contact@competent.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/competent-consulting/inteligenta-emotionala-va-determina-rata-succesului