Transmite-ti ideile cu impact

BUCURESTI - 11 mai 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Avem adesea idei - unele bune, altele proaste, unele constructive, altele geniale. O parte dintre ele pot fi transpuse în practică de noi înşine, astfel încât este suficient (uneori chiar preferabil) ca ceilalţi să descoepre doar rezultatele obţinute. Dar pentru majoritatea ideilor noastre, aplicarea practică se face prin eforturi colective Iar pentru aceasta este fundamental nu doar să ştim să ne structurăm mesajul, ci mai ales să-l transmitem, pe baza abilităţilor de prezentare

Transmite-ti ideile cu impact

Majoritatea abordărilor în comunicare se referă la contactul dintre două persoane, iar NLP (programarea neurolingvistică) şi comunicarea non-verbală au adus extrem de multe contriuţi în sporirea dramatică a calităţii acestui tip de comunicare. Numai că în cazul în care la discuţie asistă mai mult decât o persoană, avem de-a face cu comunicarea în grup, mărimea acestuia putând varia între 3 şi câteve mii de persoane. Dezvoltaea capacităţii de a ne face auziţi, ascultaţi, înţeleşi şi acceptaţi de către un grup este un element ce poate schimba în mod semnificativ viaţa noastră profesională şi personală. Puteţi verifica adevărul profund al acestei afirmaţii amintindu-vă ultima şedinţă la care aţi participat, ultima întâlnire cu prietenii, ultima dată când v-aţi prezentat o propunere de vânzare sau de schimbare organizaţională, ultima dată când aţi negociat cu familia modul în care vă petreceţi weekendul.
De-a lungul copilăriei - dar i ulterior - am fost condiţionaţi să credem că pentru a obţine de la ceilalţi ceea ce avem nevoie sau ne dorim este important să fim atenţi la cuvintele pe care le alegem şi structura logică a frazelor pe care le rostim. Numai că practica ne demonstrează că aspecte fundamentale precum:
• capacitatea de a atrage şi menţine atenţia celorlalţi,
• crediilitatea afirmaţiilor noastre,
• capacitatea de a transmite nu doar o anumită interpretare pe care am dat-o unei situaţi, ci şi dorinţa de a acţiona imediat pentru schimbarea ei în sensul pe care îl dorim
sunt dependente de aspecte ale dinamicii grupurilor ce sunt guvernate mai puţin de logică şi mult mai mult de elementele emoţionale. Când avem de ales între mai multe alternative între care, la nivel logic, nu avem cum să facem diferenţa, ne angajăm de partea celei care a fost comunicată mai convingător, adică a celei care ne trezeşte cea mai puternică reacţie emoţională. Şi este suficient să vă reaintiţi disputa actuală din jurul suspendării preşedintelui României şi a referendumului de săptămâna viitoare pentru a descoperi cum bunii comunicatori, care folosesc aspectul non-verbal al comunicării, reuşesc să atragă de partea lor grupuri importante.
Înţelegem acum de ce pentru a comunica cu impact nu trebuie neapărat să avem idei geniale, sau să fim foarte glumeţi, sau să arătăm foarte bine ori să fim fermecători. Fiecare asemenea element este util, dar nu asigură succesul. Ceea ce face diferenţa este însă capacitatea de a trezi şi comunica emoţii, prin limbajul non-verbal:
• gesturi,
• mimică,
• utilizarea adecvată a vocii.
Iar al doilea mare secret este capacitatea de a crea relaţii cu grupul şi în interiorul său. De a face pe fiecare să se simtă important să considere că i se acordă atenţie, că se vorbeşte doar pentru el sau ea. Iar pentru aceasta (un alt mare secret!) este suficient să itneracţionaţi cu 4-5 persoane din grup - ceilalţi se vor identifica cu acestea.
Iată câteva dintre lucrurile pe care participanţii la seminarul interactiv „High-Impact Presentation Skills” din noiembrie 2006 nu doar le-au aflat, ci şi au învăţat să le aplice în viaţa şi activitatea lor profesională. Pentru foarte mulţi cu efectul unei transformări profunde a calităţii relaţiilor cu ceilalţi, a impactului şi influenţei pe care o au în grupurile cu care comunică sau pe care le conduc.
Ţinând cont de solicitările majorităţii participanţilor la acel training, Megha Baumeler şi Ueli Frischknecht, de la NLP Akademie Elveţia, revin la Bucureşti pe 23 şi 24 mai, cu o nouă provocare: High-Impact Training Skills. „Avem două lucrui importante pe care dorim ă le oferim participanţilor” precizează Ueli, secretar general al IANLP. „Primul este reprezentat de acele abilităţi care fac diferenţa dintre impact şi eficienţă. Impactul este bun pentru a face mesajul tău să treacă, dar este nevoie de ceva în plus pentru a-i asigura şanse maxime de transpunere în acţiune imediată.
Al doilea element ce va produce o schimbare semnificativă în personalitatea participanţilor este eliberarea de frică şi obţinereau unei solide şi durabile încrederi în propriile forţe.”
Cel mai puterni blocaj al capacităţii noastre de comunicare provinde din frica exprimată de ideea „Ce mă fac dacă ceilalţi nu mă cred/mă atacă/râd de ideile mele?” În filmele western, acest tip de frică era gestionată prin afişul „Nu trageţi în pianist” postat deasupra estradei pe care acesta continua să cânte, chiar şi în toiul celor mai aprige bătăi. Acelaşi tip de atitudine, de detaşare, de dominare suverană a posibilelor conflicte, va fi dezvoltată în toţi cei care vor participa la seria de exerciţii ce se vor desfăşura în sala Top of Bucharest de la U Business Center.
Impresiile celor care au lucrat cu Mega si Ueli în toamna lui 2006 la Bucureşti, imagini din timpul workshop-ului şi alte informaţii suplimentare puteţi găsi pe situl www.competent.ro.
Înscrierile se fac în limita locurilor disponibile, pe baza Formularului de înscriere afisat pe sit. Taxa de participare este de 1570 RON + TVA şi acoperă materialele de curs, coffee break, lunch, certificat de participare. Pentru grupuri de peste 3 persoane de la aceeaşi companie se oferă discount.
Dacă sunteţi manager, trainer sau consultant de vânzări, acest training poate să vă aducă schimbarea mult dorită în viaţa dvs. profesională şi personală. Şi asta pentru că deviza Competent Consuling este „succesul dvs. este profesia noastră”, iar rezultatele de până acum o confirmă pe deplin.

Despre COMPETENT CONSULTING SRL

Profilul companiei
Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Mariana Bichiş – Manager,
tel. (021)-688-7548, 0726-801-881, 0788-294-801
contact@competent.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/competent-consulting/transmite-ti-ideile-cu-impact