Inhouse vs Outsourcing!

BUCURESTI - 5 martie 2007

Comunicat tip General in Finante / Contabilitate

Externalizarea sau Outsourcing -ul este definit ca folosirea unor resurse externe in scopul derularii de activitati care traditional se desfasoara prin personal angajat intern. IT Outsourcing reprezinta inlocuirea departamentului IT cu o firma de consultanta IT.
Cele mai importante motive pentru care companiile apeleaza la outsourcing o reprezinta reducerea cheltuielilor si avantajele datorate specializarii.

Inainte de a le detalia este important de precizat ca externalizarea te ajuta sa te concentrezi pe principala activitate generatoare de profit, lasand unei firme specializate toate problemele legate de optimizarea sistemului informational, securitatea datelor, devirusare, back-up date si alte probleme care apar in derularea activitatii.

Avantajele financiare
Diminuarea cheltuielile de exploatare reprezinta factorul principal in folosirea outsourcingului. Externalizand serviciile IT nu mai este necesara recrutarea tehnicienilor, scolarizarea lor, spatiu de birouri suplimentar, infrastructura de mobilier, telefonie si calculatoare, costuri si taxe legate de salarii, beneficii, cadouri de Paste si Craciun, tichete de masa, etc.

In concluzie, este mai ieftin sa apelezi la o companie specializata IT atunci cand vorbim de un parc de calculatoare de pana la 50 computere. Exista situatii in care firme care detin un numar mai mare de 50 de calculatoare au un administrator de sistem si totusi apeleaza la o firma IT. Ce se intampla de fapt? Administratorul reprezinta interfata cu specialistii din compania angajata. Avand un sistem informatic extins si problemele vor fi variate si complexe. Cunostiintele unui tehnician sunt desigur mai restranse ca ale unei echipe de specialisti din diverse domenii care detin in plus certificari multiple.

Avantajele experientei si specializarii
Apeland la serviciile unor furnizori specializati, precum Computer Troubleshooters companiile au acces implicit la investitiile acestora in tehnologie, metodologie si oameni - investitii realizate in decursul unor perioade de timp considerabile.
Un furnizor de servicii IT isi permite sa plateasca expertii sai cu salarii mari pentru ca reprezinta activitatea principala. Nivelul de expunere la problematici diverse si complexe este mult mai mare datorita unui portofoliu vast de clienti din diverse domenii de activitate si de diferite dimensiuni.
In plus de aceasta, sectorul IT este caracterizat de o dinamica a tehnologiei fapt ce determina ca tehnicienii sa se confrunte cu situatii complexe in fiecare zi, largindu-si nivelul de cunostinte in mod continuu.
Dar ce se intampla cu angajatii proprii? Acestia in mod inevitabil se plafoneaza lucrand cu aceasi problematica ani de zile. In plus, o echipa de specialisti este tot timpul mai eficienta decat un simplu angajat. Inca un motiv in plus pentru a intelege de ce si companiile mari externalizeaza departamentul IT.

Piata IT outsourcing in Romania
Viteza cu care se impun serviciile externalizate in Europa de Vest si SUA ne face sa credem ca vom vedea tot mai multe companii incercand acest mod de lucru si in Romania.
Salariile mici au reprezentat o piedica in calea externalizarii, deoarece era mai avantajos sa ai un tehnician pe care sa-l platesti cu 100 Euro la negru decat sa externalizezi. In conditiile actuale un expert IT ajunge sa coste 800-1000 Euro (incluzand si costurile ascunse). Astfel nu va mai fi o optiune evidenta pentru companii sa angajeze un expert IT.

Despre Computer Troubleshooters

Ne puteti contacta pentru mai multe informatii!
romania@comptroub.com
021.637.50.15
www.ctromania.ro
cristina.balanoiu@comptroub.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/computer-troubleshooters/inhouse-vs-outsourcing