INDUSTRIA DE LUX - SITUATIA ACTUALA, SOLUTII, PERSPECTIVE (concluzii LuxuryDays 2009)

BUCURESTI - 19 martie 2009

Comunicat tip General in Afaceri

18 Martie 2009 a avut loc cea de-a doua zi a editia 2009 a LUXURYDAYS, evenimentul de business anual dedicat industriei de lux regionale si locale. Participantii si-au exprimat opiniile despre situatia financiara actuala si au enuntat solutii pentru contracararea crizei. De asemenea acestia au vorbit despre propriile experiente.

In cadrul LUXURYDAYS 2009, o serie de personalitati marcante ale industriei de lux locale, regionale si internationale si-au exprimat parerile si opiniile, aducand de asemenea sugestii si solutii.

IRINA SCHROTTER

"Fara implicarea directa a autoritatilor statului si fara un sprijin concret al consumului industria locala de moda (inclusiv producatorii Lohn) isi vor inchide portile in viitorul foarte apropiat"

"Autoritatile ignora comunitatea de business...luand decizii arbitrare si de cele mai multe ori daunatoare mediului de afaceri..... Nu sunt de acord cu subventionarea nici a unui anumite companii si nici a unui sector...cei care nu performneaza sa inchida !"

"Compania Irina Schrotter va inchide in urmatoarele luni cea mai mare parte a magazinelor din Bucuresti si din tara, fiind pastrate decat cele performante..... Discount-urile nu sunt o solutie...in Decembrie 2008 am redus preturile cu pana la 70% insa vanzarile au continuat sa scada"

ANDREEA IONESCU, AD PHARMA (L'Occitane, Sensiblu)

" Una din solutiile de cheltuire a banilor de investitii pe care guvernul ii are la indemana este crearea unui sistem de sanatate privat, paralel....Cei peste 1 milion de clienti fideli Sensiblu care detin carduri de membru isi schimba aproape radical preferintele... Vom intensifica activitatile de marketing toate avand ca scop mentinerea comunicarii directe cu clientii nostri... Spre exemplu avem o strategie de comunicare online, targetand astfel clientii tineri..."

" In situatia economica actuala se impune o mai mare apropiere de client...si toti cei din industria de lux trebuie sa dea dovada de flexibilitate si o rapiditate marita de adaptare la desele schimbari regulatorii (masuri luate de autoritati"

LILIANA PARAIPAN (Eden SPA)

" Am decis sa inchidem locatia din cadrul Monte Carlo Palace, la nici 2 luni de la inaugurare.... Proprietarii nu stiu sa atraga clienti, hotelul fiind aproape gol in permanenta.... Am preferat sa inchidem decat sa mai pierdem inca 6 luni"

" Si la noul nostru proiect Eden Spa in cadrul Hilton Sibiu (Palace Resort) vom depinde de performantele hotelului si de capacitatea lor de adaptare la conditiile actuale"


KURT STROHMAYER (JW Marriott, Bucharest)

" Locatia aleasa de Hilton la Sibiu nu este una potrivita specificul lantului. Marriott nu ar fi acceptat niciodata aceasta locatie"

"Investitorii romani interesati de hotelarie sau care deja s-au implicat trebuie sa fie atat dedicati cat si sa inteleaga foarte bine dinamica acestui gen de afacere. In primul trebuie sa stie ca un hotel inseamna o investitie constanta...."

" Faptul ca unele hoteluri de 5 stele isi intarzie planurile de renovare nu face decat sa ne ajute pe noi... JW Marriott are un buget anual dedicat renovarii... De exemplu, in acest moment avem cel mai comfortabil pat din piata hoteliera de lux din Bucuresti....schimbam in permanenta tehnologia ...avem cea mai performanta retea wireless. De curand partenerii nostri World Class au renovat intrarea in zona de SPA ridicand astfel calitatea serviciilor"

"In aceste vremuri acceptam rezervari din orice sistem...suntem astfel mult mai deschisi. Marea noastra provocare este sa readucem clientul de business care a preferat in ultimele luni hoteluri de 4 stele, la 5 stele.... Marriott se adapteaza in permanenta nevoilor clientilor nostri, indiferent de ce nationalitate sunt acestia"

"Am primit multe propuneri in Bucuresti, insa nici una din proprietati nu s-a ridicat la nivelul cerintelor Marriott, fie ca a fost vorba de dotari (lipsa de sprinklers), fie ca a fost vorba de dimensiunea si numarul camerelor"

" Sunt optimist in ceea ce priveste piata romaneasca in ciuda crizei actuale..."

OLIVER PETCU (CPP)

"Cele mai importante segmente ale industriei de lux, care vor inregistra cresteri in aceasta perioada, sunt SPA, well being/gourmet si bauturi fine"

"Daca in Bulgaria sunt afectate marcile prezente in franciza, la Bucuresti sunt afectate in primul rand magazinele multibrand.."

"Inchiderea magazinelor Escada, Vivienne Westwood, M Missoni si Hugo Boss a fost doar in procent de 10% provocata de criza internationala. Alegerea brand-ului, lipsa implicarii proprietarilor, management-ul deficitar si de multe ori alegerea locatiei au fost cele mai importante elemente care au dus la aceste falimente"

"Vom mai asista si la alte inchideri in 2009 insa incepand cu 2010/2011 vom asista la intrarea directa a Prada si intrarea in franciza / concession a Hermes si Gucci."

Detalii suplimentare pe www.cpp-luxury.com

Despre CPP MANAGEMENT CONSULTANTS LTD

CPP Management Consultants Ltd, singura companie central si est europeana de consultanta specializata in industria de lux. Clientii directi ai CPP sunt atat brand-urile de lux internationale de renume (independente sau parte din grupuri gen LVMH, Gucci Group, Richemont) cat si investitori/antreprenori locali si regionali interesati in a-si dezvolta o afacere in industria de lux, prin francizare, multibrand, dealership sau contracte management. Serviciile de consultanta CPP includ: studii de fezabilitate, strategii de business, analize de piata, business plans, strategii de marketing, business development etc. Aceste servicii nu se adreseaza numai afacerilor de tip start up dar si celor deja existente, pentru acestea din urma asigurand optimizarea si dezvoltarea.
Sergiu Morosanu, Marketing& Sales Manager
0727 315 794
sergiu@cpp-mc.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/cpp-management-consultants-ltd/industria-de-lux-situatia-actuala-solutii-perspective-concluzii-luxurydays-2009