Agențiile de Social Media și indicii performanței

BUCURESTI - 23 august 2019

Comunicat tip General in Monden / Lifestyle, Media / Publicitate, Tehnologie, Internet

Live site

Să fie Social Media una dintre cele mai folosite expresii nu doar în Marketing, ci în viața de zi cu zi? Nu avem un studiu în acest caz, însă avem toate motivele să credem că așa este.

Social Media

Social Media

Social Media ne aduce împreună, ne informează, ne înveselește și ne face să plângem; alteori ne ajută să ne vărsăm frustrările și să transmitem mesaje care mobilizează comunități întregi. Este o enclavă în lumea noastră agitată și un element de care este greu să ne despărțim.

După cum îi este și numele, Social Media are ca prim scop socializarea într-un mediu în care oamenii nu mai sunt limitați de spațiu și timp, ceea ce a redefinit modul și mijloacele în care comunicăm și relaționăm.

Iar ca marketeri, în special, știm cât de important și cât de influențabil este acest cadru virtual. Fiindcă platformele de Social Media aduc împreună oameni atât de diferiți, ne-am asumat scopul de a transmite emoții pozitive și informații utile, care să transforme stările oamenilor care ne urmăresc.

Iar pentru businessuri, scopurile sunt mult mai complexe. Cu ajutorul platformelor de socializare, acestea trebuie să transmită, dincolo de emoții și informații, un stil de viață și să răspundă nevoilor unui grup dinamic de consumatori.

Și fiindcă nimic din toate acestea nu se întâmplă peste noapte, dar și fiindcă Social Media se schimbă constant, implicând riscuri și soluții pe termen mediu, alegerea unei agenții care să se ocupe de conturile businessului tău este un pas important în evoluția oricărei afaceri.

Indiferent că ai nevoie de Ads sau de strategii cuprinzătoare, noi am realizat un top al elementelor pe care trebuie să le bifezi atunci când ești în căutarea unei agenții de marketing.

 

1. Testimonialele spun povestea succesului

Înainte de toate, fă propriul research. Fiindcă responsabilitatea alegerii unei agenții care să gestioneze cu succes conturile tale online este una serioasă, trebuie să te asiguri că optezi pentru o echipă pregătită, corectă din punct de vedere etic și profesional. Citește, deci, testimonialele disponibile pe site-ul agenției, dar și pe canale de socializare ale acesteia ca să poți viziona povestea succesului propriului tău business. Atât din punctele forte, cât și din cele slabe, poți compune o imagine fidelă a potențialului unei agenții de marketing.

 

 

 

2. Coordonarea obiectivelor de business

O astfel de colaborare trebuie să se bazeze pe înțelegerea deplină și reciprocă a ambițiilor și scopurilor fiecărei părți. Agenția ce se va ocupa de imaginea ta într-un mediu atât de dinamic și riscant precum cel online, trebuie să înțeleagă, să empatizeze și să răspundă cu promptitudine obiectivelor tale de business, pentru a te ajuta să crești și să construiești nu doar o piață de clienți, ci o comunitate de oameni care apreciază și susțin ideile pe care le transmiți.

În schimb, o echipă care nu este dispusă să investească timp și resurse în înțelegerea tipului tău de business, a mesajului și a obiectivelor pe care ți le-ai stabilit, nu va putea realiza campanii online adaptate profilului și ambițiilor tale.

Caută, deci, echipa care este pregătită să treacă printr-un proces de dezvoltare alături de businessul tău, să-ți cunoască publicul și care este dornică să conceapă strategii personalizate și responsabile de Social Media. La rândul tău, acordă încredere și libertate profesioniștilor, astfel încât să vă bucurați de succes cât mai curând.

 

3.Tool-urile actualizate aduc rezultate

Un pas esențial al procesului de căutare a unei agenții de Social Media implică verificarea profilurilor online ale acesteia – Instagram YouTube, Linkedin, Twitter. De altfel, cum poate garanta o echipă rezultate în Social Media dacă nu este activă pe rețelele de socializare? Prezența în mediul online îți va spune mai multe decât te aștepți despre echipa care s-ar putea ocupa și de imaginea ta și de relația cu clienții.

Mai mult, află ce programe și instrumente de eficientizare a metodelor de lucru folosește agenția pentru a crea, implementa și adapta rapid strategiile.

 

Și-a automatizat metodele de lucru? Poate răspunde rapid unor cereri/ crize/ modificări de ultim moment? Poate analiza eficient performanțele online și prezenta rapoarte detaliate?

 

4. Caută experiență și performanță

Experiența este mama învățăturii, nu-i așa? Cu toate acestea, nu căuta experți numai în agențiile vechi, cu sute de conturi gestionate. Uneori, cea mai bună alegere poate fi o echipă mică, de oameni profesioniști, cu care să relaționezi eficient.

Dar pentru a te asigura că it’s a match!, solicită câteva studii de caz pe care să le analizezi înainte de a lua decizia. Acestea pot clarifica, în date concrete, performanțele agenției, modul de lucru și dacă profilurile voastre de lucru se potrivesc.

 

5. Adaptarea la noi medii

 

Fiindcă, în cazul profilurilor de business, Social Media implică mai mult decât publicarea de fotografii și gestionarea unor mesaje și comentarii, o agenție trebuie să se adapteze ușor pentru a configura și pentru a crește comunități de internauți care rezonează cu mesajul companiei.

Ai șansa de a schimba stiluri de viață și de a lansa noi idei, dacă prin comunicarea constantă și creativă pe rețelele de socializare, businessul tău poate răspunde cu promptitudine oricărei situații – fie că este vorba de a aduna laude sau de a răspunde criticilor și cererilor din partea consumatorilor.

Orice relaționare implică riscuri și compromisuri, iar un profil de business pe Social Media nu poate omite aceste elemente cruciale pentru supraviețuirea din mediul offline. Alege-ți partenerii care sunt dispuși să-și asume mai mult, să gândească outside the box și să transforme eventualii clienți nemulțumiți în oameni fericiți!

Poate că Social Media nu este everyone’s cup of tea, însă ai șansa să găsești echipa potrivită, pentru care ceaiul să fie o sursă de energie. If you know what we mean! Hai să bem un ceai împreună și să povestim despre planurile firmei tale!