Companiile din România pierd sute de milioane de euro pe an pentru că nu-și inventariază corect bunurile

BUCURESTI - 10 februarie 2022

Comunicat tip Produse / Servicii in HR

• Cel puțin 300 – 400 de milioane de euro pierd companiile din România anual dacă le ”dispare” câte un laptop din inventar
• Adrian Dinu, CREASOFT: ”Inventarul bunurilor dintr-o companie este o obligație legală, însă adesea este făcut doar pe hârtie”.

Companiile din România pierd sute de milioane de euro pe an pentru că nu-și inventariază corect bunurile

Companiile din România pierd sute de milioane de euro pe an pentru că nu-și inventariază corect bunurile

La fiecare laptop ”pierdut” sau ”dispărut” dintr-o organizație, compania pierde între 800 și 1.000 de euro. La un univers de 400.000 de companii din România, pierderea anuală a câte unui activ de tip laptop înseamnă o pagubă de 300- 400 de milioane de euro pe an, arată un calcul realizat de Creasoft IT, producător de software din cadrul grupului românesc CREASOFT.

”Puțini manageri știu, dar inventarierea activelor fixe dintr-o companie, fie că ne referim la laptopuri, telefoane, scaune de birou sau chiar espressoare de cafea, este o obligație prevăzută în legea contabilității. De cele mai multe ori, acest inventar, care trebuie efectuat anual, se face doar pe hârtie, mulți lideri de afaceri neștiind, de fapt, cât valorează bunurile din compania pe care o conduc. Inventarierea devine o preocupare din ce în ce mai mare pentru directorii administrativi, mai ales în contextul în care fluctuația de personal crește, iar nevoia de a trece în stilul de lucru remote din martie 2020 a lăsat multe semne de întrebare legate de unele bunuri din companii”, a explicat Adrian Dinu, fondatorul companiei de software CREASOFT, care produce o soluție de inventariere a bunurilor.

Conform legii contabilității, orice produs folosit de angajații unei companii cu o valoare mai mare de 2.500 de lei (fără TVA) reprezintă un mijloc fix care se trece treptat prin cheltuieli de amortizare lunară. Companiile care nu își fac inventarul anual riscă amenzi de până la 5.000 de lei.

Dincolo de eficientizarea costurilor unei companii, inventarul este o soluție pentru realocarea resurselor unei organizații acolo unde sunt necesare, pentru a crește productivitatea angajaților.

”Soluția de inventory management am dezvoltat-o ca urmare a unei solicitări venite din partea unei companii mari din sectorul IT&C din România. Respectivul client a avut mari dificultăți în a gestiona bunurile trimise câtorva sute de angajați care lucrează în prezent de acasă. Un angajat remote primește, de regulă, de la angajator active precum laptop, monitor, tastatură, mouse, căști și suport pentru laptop. Toate aceste bunuri reprezintă costuri pentru angajator care trebuie inventariate și care trebuie monitorizate, în cazul în care angajatul are nevoie de o înlocuire a unui astfel de bun sau decide să părăsească compania, de exemplu”, a mai spus Adrian Dinu.

Soluția de inventory management creată de Creasoft, lansată în ianuarie 2022,  are mai multe funcții, printre care se află etichetarea și inventarierea bunurilor cu ajutorul codurilor QR, importul de date din inventarele anterioare (din fișiere de tip Excel sau baze de date de tip ERP), realizarea raportului de inventar și stocarea datelor în Cloud (Microsoft Azure).

Despre creasoft

Despre CREASOFT:

CREASOFT IT este o companie de software înființată în 2017 prin desprinderea de SAS Grup (alarma.ro), firmă cu vechime de 20 de ani specializată în monitorizare flote auto prin GPS.

CREASOFT IT (creasoft.ro) proiectează și produce atât dispozitive electronice cât și software de tip SAS (software as a service) și s-a concentrat pe noi nișe de piață: software de pontaj electronic, aplicații HR și soluții de control acces în imobile, monitorizare de vending machines de la distanță și integrarea de plăți cashless la vendomate, dar și solutii de inventariere active bazate pe coduri QR .

Acționarii CREASOFT IT sunt Adrian Dinu și compania OrangeFresh Universal (operator de vendomate de fresh de portocale în București-Ilfov).

Compania a avut o cifră de afaceri de 2,8 milioane de lei în 2020. În 2021, CREASOFT estimează o cifră de afaceri de 4,5 milioane lei cu un profit brut de 1 milion de lei și are un portofoliu de clienți de peste 300 de companii.

CREASOFT a dezvoltat în 2022 o soluție de inventory management, destinată companiilor care vor să inventarieze toate bunurile de tip mijloace fixe si obiecte de inventar pe care le folosesc angajații în desfășurarea activității.