Reputaţia băncilor în semestrul I 2009 – studiu TNS CSOP

BUCURESTI - 8 septembrie 2009

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

“Ai nevoie de 20 de ani să construieşti o reputaţie bună şi doar de cinci minute să o distrugi. Dacă vă gândiţi la asta, veţi face lucrurile în mod diferit” - Warren Buffet

Cat de favorabilă sau nefavorabilă este atitudinea clienţilor în raport cu băncile?
Cum privesc diferitele segmente de populaţie băncile cu care lucrează?
Care sunt pricipalele bănci cu reputaţie bună în ochii clienţilor?
Ce bănci beneficiază de un ataşament mai mare al propriilor clienţi?

Sunt câteva întrebări la care studiul de monitorizare a reputaţiei băncilor lansat în acest an de TNS CSOP îşi propune să răspundă. Proiectul a pornit ideea că şi pe piaţa românească este necesar un instrument care să urmărească modul în care clienţii de retail ai băncilor evaluează aceste instituţii. Prin aceasta se depăşeşte faza analizei vizibilităţii campaniilor sau aprecierea pe baza unor atribute de imagine, măsura fiind dată de modul în care clienţii din segmentul de retail percep interacţiunea cu băncile.

Pentru primul semestru s-a utilizat ca instrument de culegere a datelor omnibusul lunar TNS CSOP, cu un eşantion naţional reprezentativ de 1.100 respondenţi pe fiecare val de cercetare. Astfel numărul persoanelor intervievate pe aceasta tematică a fost de 4.433 respondenti, cumulat în 4 valuri. Raportul conţine rezultatele pentru principalele bănci pentru care a existat un număr suficient de cazuri pentru analiză.

Iată mai jos câteva dintre rezultatele studiului:

•Doar 6 dintre băncile care activează pe piaţa de retail din România au o penetrare mai mare de 10% în cadrul populaţiei în vârstă de peste 15 ani.
•Circa treime dintre clienţii băncilor au două sau mai multe asemenea instituţii cu care lucrează. Din acest punct de vedere CEC Bank înregistrează cea mai mică duplicare.
•Există diferenţe regionale în modul în care clienţii privesc relaţia cu băncile, în zonele de Vest şi Nord-Vest clienţii băncilor apreciind pozitiv relaţia cu acestea.
•Principalele bănci se diferenţiază din punct de vedere al reputaţiei în ochii propriilor clienţi, ING Bank având cea mai bună poziţie din acest punct de vedere.
•În general există o vulnerabilitate a băncilor în raport cu clienţii de retail, mai mult de jumătate dintre aceştia nefiind ataşaţi faţă de banca cu care lucrează în mod curent.

Puteţi solicita gratuit studiul în format electronic prin e-mail la office@csop.ro

Despre CSOP SRL

TNS CSOP este una dintre principalele companii de cercetare de piata din Romania. Cu o experienta de peste 16 ani si parte a TNS din 1997, a doua mare companie de cercetare de piata din lume, CSOP realizeaza o gama larga de studii de specialitate pentru clienti locali si internationali din toate domeniile de activitate: financiar, industrie, social, politic, sanatate, telecomunicatii, auto, bunuri de consum, media, etc.
George Popescu
TNS CSOP
Str. Crisana nr. 9, Sector 1, Bucuresti
george.popescu@csop.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/csop-srl/reputatia-bancilor-in-semestrul-i-2009-studiu-tns-csop