CONFORM BRANDZ TM – TOPUL CELOR MAI VALOROASE BRANDURI GLOBALE REALIZAT DE MILLWARD BROWN – BRANDURILE DE TOP ISI SPORESC VALOAREA

BUCURESTI - 22 mai 2012

Comunicat tip Administrativ / Management in Media / Publicitate

APPLE , BRANDUL NR. 1, CRESTE CU 19% PANA LA $182,9 MILIARDE, IN TIMP CE IBM DEPASESTE GOOGLE SI ISI REVENDICA LOCUL SECUND

PRIMUL BRAND AFRICAN PATRUNDE IN TOP 100

 “Brandurile sunt ca o polita de asigurare pentru companii. In ciuda unei perioade prelungite de dificultate economica, incertitudini politice si dezastre natural, care au afectat branduri din multe categorii, valoarea brandurilor continua sa creasca in multe industrii, sustinand si protejand afacerile.” 

Eileen Campbell, Global CEO pentru brand research la Millward Brown

Marti 22 Mai 2012, NEW YORK / BUCURESTI – Conform rezultatelor BrandZ ™ Top 100 branduri globale realizat de Millward Brown, cele mai mari branduri globale si-au continuat cresterea in valoare si in conditiile actuale de incertitudine economica. Fiind pentru al doilea an consecutiv cel mai valoros brand global, Apple a crescut cu 19% in valoare si atinge $182,9 miliarde. IBM a crescut cu 15% in valoare pana la $115,9 miliarde si a devansat Google, care coboara pe pozitia a treia cu o valoare de $107,8 miliarde. Inainte de listarea publica si la opt ani de la infiintare, Facebook a crescut cu 74% in valoare, devenind brandul cu cea mai mare crestere din top si urcand de pe pozitia 35 pe locul 19.

Studiul anual comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor se afla la a saptea editie si isi propune sa identifice si ierarhizeze cele mai valoroase branduri globale, in functie de valoarea lor in dolari. Analiza se sprijina pe date legate de performanta financiara, market intelligence si indicatori de brand equity, obtinuti prin studii in randul consumatorilor.

Editia din 2012 a BrandZ™ Top 100 Cele Mai Valoroase Branduri Globale demonstreaza forta pe care brandurile puternice o au atat in generarea de crestere a afacerii, cat si in sprijinirea companiilor in perioade dificile din punct de vedere economic. In perioada 2006 - 2012, valoarea totala a brandurilor din BrandZ Top 100 a crescut cu 66% si se afla astazi la $2,4 trillioane.

“Brandurile sunt ca o polita de asigurare pentru companii,” spune Eileen Campbell, Global CEO pentru brand research la Millward Brown. “In ciuda unei perioade prelungite de dificultate economica, incertitudini politice si dezastre natural, care au afectat branduri din multe categorii, valoarea brandurilor continua sa creasca in multe industrii, sustinand si protejand afacerile.”

Top 10 Cele Mai Valoroase Branduri Globale in 2012

Pozitia in 2011

Schimbare in pozitie

Pozitia in 2012

Industrie

Brand

Valoarea de brand 2012 ($M)

1

0

1

Tehnologie

 Apple

        182.951

3

1

2

Tehnologie

 IBM

        115.985

2

-1

3

Tehnologie

 Google

        107.857

4

0

4

Fast Food

 McDonald's

         95.188

5

0

5

Tehnologie

  Microsoft

         76.651

6

0

6

Soft drinks

 Coca-Cola

         74.286

8

1

7

Tutun

 Marlboro

         73.612

7

-1

8

Telecomunicatii

 AT&T

         68.870

13

4

9

Telecomunicatii

 Verizon

         49.151

9

-1

10

Telecomunicatii

China Mobile

          47.041

 David Roth de la WPP spune: “Brandurile ajuta afacerile in a se diferentia de competitori, a obtine preturi premium si a rezista mai bine in timpul crizelor economice. In acest an, si-au sporit valoarea acele afaceri care au folosit eficient tehnologia, s-au concentrat pe experienta consumatorilor sau si-au sporit controlul asupra brandului. Apple continua sa inoveze si sa isi pastreze statutul de brand “de lux”, dar se va confrunta cu competitie sporita din partea Samsung. Samsung valoreaza acum $14,1 miliarde, multumita in parte terminalelor din gama Galaxy, si creste in anumite piete [geografice] mai rapid decat Apple, pozitionandu-se drept cool si cu preturi corecte comparative cu omniprezentul iPhone.”

Cele mai importante concluzii rezultate in urma studiului din acest an:

Tehnologia Castiga Teren: Tehnologia a devenit omniprezenta in toate aspectele vietii noastre. Sapte dintre cele mai valoroase 10 branduri globale sunt branduri din domeniul tehnologiei sau al comunicatiilor. Mai mult de atat, puterea tehnologiilor inteligente si usor de utilizat poate fi remarcata si in afara acestor doua sectoare. In domenii precum cel auto, al serviciilor financiare, al bunurilor de lux si retail observam ca brandurile analizate obtin avantaje considerabile prin utilizarea de tehnologii inteligente, care imbunatatesc experienta de consum. De exemplu, Burberry – care creste 21% ajungand la $4 miliarde – a creat o lume virtuala in care generatia tanara de fani ai brandului pot fi la curent cu prezentarile de moda si alte noutati.

Africa Intra in Top: Clasamentul din acest an probeaza dezvoltarea economica a Africii, prin patrunderea in top 100 a primului brand african – compania de telefonie mobile MTN din Africa de Sud plasata pe locul 88 cu $9,2 miliarde. Dar nu doar brandurile africane prospera in zona sub-sahariana. Aproximativ 40% din vanzarile Guinness provin din Africa, rezultatele financiare aferente trimestrului trei ale Airtel indica o crestere de 16% a cifrei de afaceri. Similar, Orange s-a bucurat in 2011 de o crestere rapida pe continentul African, iar Walmart a investit pe continent prin achizitia Massmart.

Viitorul este Mobil: Viitorul internetului este mai degraba mobil si in mai mica masura bazat pe computer. Comunicatiile mobile au fost oarecum protejate intr-o anumita masura de recesiune, fiind una din putinele categorii la care oamenii nu doresc sa renunte sau sa reduca cheltuielile. Cel mai valoros brand de telecomunicatii este AT&T, cu $68,8 miliarde. In acelasi timp, Verizon, cel mai mare furnizor de telefonie mobila din SUA, si-a sporit cu 15% valoarea fata de anul precedent si valoreaza $49,1 miliarde.

Retail: Constructia unei Afaceri Omni-Channel: Experienta clientilor este un nou domeniu de interes pentru multe companii din domeniul retail. Industria a recunoscut importanta loializarii clientilor si a nevoii de a veni in intampinarea acestora oriunde si oricand pe parcursul procesului de achizitie. Walmart l-a detronat pe Amazon de pe locul fruntas si valoreaza acum $34,4 miliarde, in timp ce Amazon se situeaza la $34 miliarde.

 Studiul BrandZ™ - Top 100 Cele mai Valoroase Branduri Globale – este singurul top din lume care ia in considerare opinia clientilor despre branduri, combinand aceasta informatie cu analize riguroase a datelor financiare, evaluari de piata, rapoarte ale analistilor si profile de risc. Raportul de research, disponibil online, include clasamentul si analiza celor mai valoroase branduri pentru 13 sectoare economice din principalele zone geografice.Clasamentul si mai multe detalii sunt disponibile si prin aplicatii gratuite pentru telefoane inteligente Apple si Android, dar si sub forma unei aplicatii iPad.

Despre BrandZ™ Top 100 Cele mai Valoroase Branduri Globale

Dezvoltat pentru companiile WPP de Millward Brown Optimor, BrandZ™ Top 100 Cele mai Valoroase Branduri Globale se afla la a 7-a editie anuala. Este singurul studiu care identifica aportul brandului in dezvoltarea afacerilor si a capitalizarii bursiere, prin combinarea indicatorilor de brand equity bazati pe interviuri cu peste 2 milioane de consumatori din intreaga lume, pentru mii de branduri globale care se adreseaza consumatorilor, dar si clientilor business-to-business, cu analize riguroase ale performantelor financiare si de afaceri ale companiilor (folosind date de la Bloomberg su Kantar Worldpanel). Perceptia consumatorilor asupra unui brand este un ingredient cheie in stabilirea valorii unui brand pentru ca brandurile sunt o combinatie intre performanta afacerii, livrarea produselor si serviciilor, claritatea pozitionarii si leadership. Clasamentul ia in calcul variatiile regionale deoarece, chiar si in cazul brandurilor globale indicatorii contributiei de brand pot varia substantial intre tari. 

Pentru raportul complet, care cuprinde detaliile regionale si la nivel de categorie - contactati Daedalus Millward Brown. 

Despre Daedalus Millward Brown

Parte a grupului Daedalus, care are peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus Millward Brown este in topul companiilor de cercetare de marketing din Romania, fiind cea mai mare companie de profil cu capital integral romanesc. Printre cele mai importante produse de research oferite de Daedalus Millward Brown se numara Link™, IdeaBlog™ si BrandDynamics™, precum si accesul la cel mai mare panel de respondenti online din Romania.
Printre clientii Daedalus Millward Brown se numara principalii jucatori din industria bunurilor de larg consum, telecom, servicii financiare si servicii financiar-bancare.
Daedalus Millward Brown este membra a retelei globale Millward Brown, care are 82 de locatii in 52 de tari, fiind unul din liderii cercetarii de marketing si expert in cercetari legate de advertising, comunicare de marketing, media si brand equity.

Taguri: GoogletopmarketingmicrosoftApplebrandIBMDaedalusBrandZ
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/daedalus-millward-brown/conform-brandz-tm-topul-celor-mai-valoroase-branduri-globale-realizat-de-millward-brown-brandurile-de-top-isi-sporesc-valoarea