Sanatatea si Satisfactia Pacientului: obiectivele Managementului Modern din Clinici si Spitale Private

BUCURESTI - 26 iunie 2013

Comunicat tip General in Sanatate, Social, Stiinta / Cercetare

Dedalus TeamNet a participat, in perioada 20-23 iunie, la Mamaia, la Conferința Naționala de Management Medical Modern in Clinici și Spitale Private, cea de-a treia ediție.
In cadrul dezbaterii intre reprezentanti din sanatate, Dedalus TeamNet a propus o serie de solutii software specializate pentru mediul privat, dupa modelul occidental. Reducerea costurilor, cresterea nivelului de sanatate si a gradului de satisfactie al pacientilor sunt principalele beneficii inregistrate de furnizorii de servicii medicale private care au optat pentru aceste solutii.

 O abordare globala, de comunicare intre furnizorii de servicii medicale, ar permite reducerea costurilor si cresterea calitatii actului medical. 

Filippo di Marco, Dedalus TeamNet

“Lipsa de comunicare intre spitalele si clinicile private si ceilalti furnizori de servicii medicale, pun personalul medical in postura de a nu putea oferi interventii rapide sau de a repeta analize si de a oferi servicii redundante uneori, generand costuri majore. 750 mlrd. USD au fost platiti in US pentru servicii medicale care nu erau necesare, conform unui studiu realizat in 2012 de Institutul de Medicina din US. In Romania, intreaga piata de servicii medicale private se ridica 500 mil. EUR, dar exista si aici pierderi proportionale.

O abordare globala, de comunicare intre furnizorii de servicii medicale, ar permite reducerea costurilor si cresterea calitatii actului medical. Implementarea unor aplicatii medicale mature, testate, interoperabile, este un prim pas in directia colaborarii intre furnizorii de servicii medicale." Filippo di Marco, Dir. International Dedalus si actionar Dedalus TeamNet

La eveniment au participat peste 100 de reprezentanti ai sistemului medical privat, alaturi de președintele Casei Naționale de Asigurari de Sanatate (CNAS), Cristian Bușoi, secretarul de stat din Ministerul Sanatații, Adrian Pana, președintele Alianței pentru Sanatate din Romania, Cristian Hotoboc, presedintele Asociatiei pentru Protectia Pacientilor, Vasile Barbu si Vasile Cepoi, Consilier de Stat in Cadrul Cancelariei Prim­‐Ministrului.

In cadrul dezbaterii, a fost abordata tema deschiderii accesului pacientilor la servicii medicale de cea mai buna calitate, indiferent daca vorbim de public sau privat. Pe aceast subiect, Vasile Barbu, presedintele Asociatiei pentru Protectia Pacientilor, a punctat faptul ca pacientii trebuie sa beneficieze de serviciile medicale necesare, cand și unde are nevoie de acestea, iar autoritațile sunt obligate sa faca acest lucru posibil, din resurse proprii (bugetare) sau atrase (private).

 

Colaborarea intre furnizorii de servicii medicale publice si private a fost propusa de autoritatile din sanatate, ca o alternativa la concurenta dintre ele, avand ca obiectiv servicii medicale mai bune pentru pacienti:

 "Este cunoscuta atentia pe care furnizorii de servicii medicale private o acorda modului in care este tratat pacientul.  Un act medical de calitate presupune insa si acces la un dosar electronic al pacientului, care sa nu se rezume la investigatiile din clinica. 

Platformele interoperabile de software medical, vor sta la baza colaborarii intre spitale publice si private, intre medici de familie si centre medicale. A venit momentul sa facem trecerea de la tratarea fractionata a pacientului, la tratament global, consolidat, pentru sanatatea fiecarui pacient." Filippo di Marco, Dedalus TeamNet

 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/dedalus-teamnet/sanatatea-si-satisfactia-pacientului-obiectivele-managementului-modern-din-clinici-si-spitale-private