Când şi cum refacem un website vechi

BUCURESTI - 18 noiembrie 2014

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, IT&C, Media / Publicitate, Tehnologie, Internet

Live site

Un site vechi are multe avantaje: este cunoscut deja pe piaţa online, are popularitate în Google şi un volum important de aprecieri, prin backlink-uri sau comentarii şi preluări, are un conţinut bogat de informaţii adunate în timp.

Şi totuşi ce fac dacă am un website vechi de 5 ani sau chiar mai mult, care nu mai este la fel de apreciat de vizitatori şi de roboţii de indexare?

Când şi cum refacem un website vechi

Atât algoritmii de indexare şi apreciere ai motoarelor de căutare, cât şi aşteptările utilizatorilor de internet, s-au schimbat în ritm alert în ultimii 2-3 ani. De asemenea, dispozitivele de tip Desktop sau Mobile de accesare ale paginilor web, aplicaţiile şi instrumentele de navigare pe internet sunt tot mai sofisticate şi mai inteligente.

În aceste condiţii, website-urile dezvoltate Custom sau pe platforme Open Source care nu au mai fost actualizate de ceva ani, nu mai sunt accesate, pentru că nu mai corespund din punct de vedere tehnic şi funcţional, sau nu mai sunt atractive pentru utilizatori.

În ce condiţii luăm decizia de refacere a website-ului?

Principalele aspecte ce trebuie analizate, atunci când stabilim dacă este necesar să refacem site-ul sunt:

Designul şi gradul de navigabilitate: aspectul estetic, uşurinţa cu care vizitatorii găsesc în site informaţia sau produsul de care au nevoie, imaginile de bună calitate şi prezentările video, adaptarea automată la dispozitivele mobile sunt elemente prioritare pentru performanţele site-ului

Funcţionalităţi şi aplicaţii web moderne care să permită utilizatorilor să interacţioneze eficient şi rapid cu site-ul: să comande un produs şi să plătească online, să interacţioneze cu un consultant prin intermediul unui modul de chat, să prezinte prietenilor de pe reţelele de socializare produsul printr-un simplu Share, să ordoneze produsele după diferite criterii etc.

Optimizare şi Administrare: posibilităţile de optimizare pentru o performanţă cât mai bună a site-ului sunt acum mult mai complexe decât tradiţionalele Meta Tag-uri, iar conţinutul textual care doar repetă o expresie cheie într-un text general, care nu transmite o informaţie concretă şi utilă, nu mai are valoare pentru utilizatori sau motoarele de căutare.

Ce pierd dacă imi fac un site nou?

Este o întrebare frecventă foarte scurtă, cu un răspuns la fel de scurt: doar ceea ce vrei să pierzi din site, adică doar acele elemente la care vrei să renunţi.

Refacerea unui website pe acelaşi nume de domeniu web trebuie să înceapă cu o analiză a acestuia, prin care să delimităm ceea ce păstrăm (secţiuni / pagini statice sau dinamice / funcţionalităţi /  URL-uri etc.), de ceea ce nu mai este de actualitate şi util pentru utilizatori.

Una dintre cele mai frecvente greşeli la refacerea unui site este importarea automată şi fară nicio analiză sau actualizare a bazei de date, pe un nou design, pe o altă versiune a platformei Open Source sau un alt CMS. Astfel se preiau erori, scripturi sau linii de cod care nu sunt compatibile cu tehnologiile actuale, iar site-ul nu va fi indexat corect în Google, optimizările şi actualizările de conţinut nu vor avea efectul aşteptat.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/dezvoltare-site-seo/cand-si-cum-refacem-un-website-vechi