Ghid: 7 pasi catre a fi un artist de succes

BUCURESTI - 2 decembrie 2008

Comunicat tip General in Monden / Lifestyle

Un ghid step-by-step cu doleante personale si ce ar trebui sa bifezi pe lista ta daca ti-ai propus sa fii urmatoarea Madonna, Britney sau Justin, unde gresesc majoritatea vedetelor din ziua de azi sau ce ar trebui sa faca orice artist pentru a ajunge star...

Sursa: DivercityCafe.ro

De vreun an si ceva de cand scriu pe domeniul asta am observat atat de multe hibe la artistii romani incat am stat si m-am gandit ca: “Va meritati bai soarta!” si atatea nereguli, idiotenii si fite incat atunci cand ne mai calca pragul cate un international umplem stadionele sa-l vedem. Tot in perioada asta am scris o gramada si despre artistii straini si am avut si placerea sa ma intalnesc cu unii care desi nu erau nici pe departe role-models mi-au lasat cea mai placuta senzatie ever.

S-a scurs atata banda pe caseta muzicii romanesti incat ma gandesc… ce ar trebui sa faca artistii nostri pentru a fi la nivelul starurilor internationale, sau cel putin sa incerce? Si din aceasta discutie vom lasa de-oparte efectiv muzica pe care o produc pentru ca este un domeniul mai subiectiv pe care il vom aborda intr-un viitor articol. Vorbim de promovare, bun simt si alte mijloace similare nemaiauzite de a deveni, incet incet, artistul perfect.

Asadar un ghid step-by-step cu doleante personale si ce ar trebui sa bifezi pe lista ta daca ti-ai propus sa fii urmatoarea Madonna, Britney sau Justin. Let’s see…


1. Bun simt

Da, stiu, il ai, toti cred ca il au, dar crede-ma, bunul simt simt se vede in lucrurile marute. In conferintele de presa in care raspunzi la toate intrebarile politicos, in interviurile in care nu te manifesti cu fite si esti modest (retine cuvantul ) in sedintele de autografe in care stai pana la ultimul om sa iti pui semnatura pe albumul pe care el l-a cumparat, in raspunsul mailurilor de la fani, etc. E adevarat ca si bad publicity is still publicity, but still… Nu da ocazia si poarta-te politicos. Munca ta, fanii si presa te-au adus unde esti


2. Planuieste-ti lansarile


E foarte confuz atat pentru fani cat si pentru cei mai putin interesati de muzica sa vada la televizor dupa 3 luni de la aparitie “noul clip gigel”. Cu cat iti planifici mai din timp lansarile, de album, de videoclipuri, de filme sau parfumuri sau orice altceva si LE ANUNTI facndu-le publice si le promovezi, cu atat caastigi un loc in barfa zilnica a oamenilor, cu atat devii subiect de conversatie mai mult si se aude mai mult despre tine. Si doar stii cese spune: word of mouth is the best promotion ever. Nu tine doar pentru tine datele de lansare si planifica si stabileste dinainte un program macar pentru 2-3 piese in avans.

Anunta din timp peste tot cand va fi lansat albumul si unde, ce piese contine si care este primul single. Anunta din timp si peste tot cand apare urmatorul single, de pe ce album este, care va fi al doilea si neaparat invata sa lucrezi cu coperti. Pentru album, pentru piese etc intotdeauna o imagine vizuala special pregatita pentru un eveniment (cum este o lansare) ajuta si va fi folosita. Profita de faptul ca toti vor folosi imaginea pe care tu le-o vei prezenta ca fiind oficiala pentru respectiva lansare si creeaza-ti ceva memorabil;) Oare de ce toti artistii straini anunta din timp albumele lor si single-urile si piesele, dandu-le date de lansare si coperti si promovandu-le peste tot? Crezi ca ei gresesc? Invata-ti publicul si fanii despre tine, despre piesele si albumele tale si invata notiunea de anticipare. E ca si cu Craciunul. Abia astepti sa vina 25 decembrie sa desfaci cadourile.


3. Fa show


Multi artisti au piese incredibile dar daca nu stiu sa le promoveze si sa-i incante si vizual pe cei care vin la concertele lor sau le vada emisiunile, jumatate din munca se duce pe apa sambetei. Multi avem o memorie mai mult vizuala decat auditiva si imaginile tari ne raman in minte. Pune la cale un show bun, nu doua pitzipoance in chiloti care se lalaie pe scena. Chnuie-te sa exprimi muzica ta si vizual, sa transmiti mesajul tau atat auditiv cat si prin celelalte simturi. Iar vazul e cel mai important.

Inspira-te eventual din showurile artistilor straini si te rog investeste intr-o costumatie de scena. Costumatia de scena este prin natura ei un costum, o imbracaminte pentru reprezentatii, ceva care ia ochiul ( in mod placut) deci ai grija de aspectul tau si pune cap la cap un adevarat show. Poti folosi artificii, decoruri, un costum special creat in functie de mesajul tau, dansatori costumati si multe alte idei originale. Nu uita, daca dau un ban sa vin sa te vad vreau sa raman cu mai mult decat piesa pe care puteam sa o ascult acasa pe un cd. Vreau sa raman cu atmosfera, cu showul, cu orgasmul vizual. Investeste intr-un show bun si vei ajunge sa fi remarcat mai usor si memorat mai repede!


4. Imaginea conteaza


Asa cum vorbeam mai sus de costumatia de scena, care trebuie sa fie ceva special, ceva pus la punct si pregatit pentru scena, asa vorbesc acum de outfitul de toate zilele. Incearca sa-ti creezi un stil sau daca nu ai foarte mult talent sau inspiratie (nu suntem toti Armani si Versace :P;) du-te la un stilist.

Colaboreaza cu unul deoarece imaginea ta este foarte importanta, esti pe cale sa devii un brand asa ca promoveaza-te prin orice mijloace. Si cum altfel mai bine decat prin ceea ce imbraci? Doar se spune ca hainele sunt oglinda personalitatii asa ca profita de asta si apeleaza la sfaturile unui profesionist. Nu degeaba s-a inventat meseria asta. E adevarat, costa si asta, ai putea s-o faci si tu, dar nu uita, nu mai esti un om obisnuit si nu merita sa te joci cu imaginea ta. Lumea va incepe sa te urmareasca mult mai critic decat pana acum si ai sansa se le dai motive de lauda


5. Investeste in tine


Angajeaza-ti un manager bun. El va fi intotdeauna spatele tau, va sti ce si cum sa negocieze si te va sprijini mereu in discutia cu presa, cu casa de discuri, cu organizatorii. Ai grija de asta si nu te zgarci. Un manager, un pr, un impresar bun iti poate aduce inzecit fata de cat il platesti tu. Fie ca aceasta valoare este exprimata in bani sau faima.

Investeste intr-un band bun, incearca sa canti live chiar daca sculele te vor costa mult si organizatorii nu pot plati pretul real al efortului tau. Pe viitor fanii, publicul apreciaza si observa si lucrurile vor incepe incet incet sa se miste. Investeste intr-o trupa buna, intr-un sunetist care va incepe sa te cunoasca si te va salva de momente penibile pe viitor, in dansatori buni.

Nu uita ca toti au inceput timid si incet incet au urmat acesti pasi. Nu te compara cu vedetele autohtone ci tinteste intotdeauna spre faima starurilor nternationale. Pentru asta va trebui sa gandesti ca ei


6. Presa


Mentine o relatie de politete si lasa intotdeauna loc de buna ziua cu presa. Chiar daca unii sunt nesimtiti, nu toti suntem la fel. Nu incerca sa sochezi cu vreun san la vedere, caseta sexy sau relatie cu vreun milionar nici cu alte lucuri de genul. Concentreaza-te pe cariera ta si si gandeste-te de doua ori ianinte sa faci un lucru, luand in considerare implicatiile pe care le-ar putea avea. Nu te ajuta sa apari la fiecare doua zile in orice ziar. Vrei ca toti labarii sa-ti admire formele sau vrei sa devii un artist in adevaratul sens al cuvantului?


7. Promoveaza-te


Oriunde ( bineinteles nu oricum). Realizeza-ti un site sau blog. O prezenta online este extrem de importanta. Mentine situl sau blogul la zi si adauga informatii despre tine, poze, videouri, filmari din concerte, tot ceea ce tine de cariera ta. Exprima-ti pareri personale, ajuta ca cei ce te urmaresc sa vada ca inafara de artistul din tine exista si o latura umana la care toti ne putem conecta. Daca nu te pricepi in domeniu angajeaza pe cineva competent si din cand in cand raspunde-le fanilor. Interactivitatea si comunicarea ajuta intotdeana si te promoveaza.

Instruieste-ti managerul, pr-ul, impresarul sa iti gaseasca cat mai multe giguri, sa cheme presa la toate evenimentele tale, filmari, concerte, sedinte foto, lansand un comunicat, un mass-mail etc si acorda-le interviuri si vorbeste cu toti cate putin. Datorita lor vei aparea maine pe toate posturile tv, situri, bloguri, ziare si reviste. Acorda interviuri lungi, cu raspunsuri pe masura, nu lansa replici scurte ca si cum ai fi la interogatoriu. Lumea nu va aprecia asta.

Emite pareri! Nu-ti fie frica de ceea ce crezi si atunci cand esti intrebat despre un subiect mai delicat rapunde politicos dar fara a evita subiectul. Raspunsurile vagi sunt tot o forma de evitare. Unii vor fi de acord, altii nu. Nu exista om perfect pe lumea asta, pana si Isus a fost contrazis si judecat.



In concluzie…


Vorbeste despre planurile de viitor, da nume, relationeaza, implica-te in cauze sociale, sustine unele initiative, socializeaza. Promovarea se face in timp. Nu ajungi sus de azi pe maine si chiar daca vei pune vreodata piciorul pe un piedestal aminteste-ti ca cel mai greu este sa te mentii acolo;) Incearca sa adopti o mentalitate de invingator, sa fii original si sa te imbunatatesti constant.

Concluzie…

* Nu-ti uita bun simtul in contractul tocmai incheiat
* Pune la punct un plan al lansarilor si promoveaza-l si popularizeaza-l peste tot
* Fa Show! Fa-ti publicul sa nu uite concertul pe care tocmai l-ai sustinut, sa vorbeasca despre el si sa iti cumpere cd-ul pentru amintirea pe care i-ai lasat-o
* Ai grija de imaginea ta si colaboreaza cu un stilist daca e nevoie
* Investeste in viitorul tau si al carierei tale angajandu-ti oameni profesionisti
* Mentine o buna relatie cu presa si fa-ti timp pentru acest tip de solicitari
* Promoveaza-te peste tot si incearca sa fii pe buzele tuturor prin realizarile tale profesionale

Voi cu care din punctele de mai sus sunteti sau nu de acord si pe care le credeti cele mai importante? Ati lua aminte de acest ghid daca ati fi artist sau l-ati recomanda? Care sunt lucrurile pe care voi le-ati adauga la aceasta lista?

Despre DivercityCafe

un articol bine scris despre artistul roman VS artistul strain
delia.anna@gmail.com
www.divercitycafe.ro
0742825248
delia.anna@gmail.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/divercitycafe/ghid-7-pasi-catre-a-fi-un-artist-de-succes