CNA sanctioneaza publicitatea inselatoare ROMTELECOM

Iasi - 1 iunie 2005

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Interventia Consiliului National al Audiovizualului survine in urma sesizarii transmise de revista economica FINANCIARUL

CNA sanctioneaza publicitatea inselatoare ROMTELECOM

La ora actuala, ROMTELECOM deruleaza o campanie publicitara al carei mesaj principal este „am redus din nou tarifele” („la convorbiri interjudetene” sau „la convorbirile internationale”). Tinind cont de faptul ca ultima modificare de tarife dateaza din 01 februarie 2005, revista economica FINANCIARUL considera ca spoturile difuzate de televiziuni, precum si reclamele din presa scrisa si electronica, in special prin formularea „din nou”, acrediteaza ideea ca ROMTELECOM ar fi operat recent o noua reducere a tarifelor la cele doua categorii de convorbiri, si reprezinta „publicitate inselatoare”, in sensul definitiei date de Legea nr.148/2000 privind publicitatea, art. 4, litera b), care precizeaza: „publicitate inselatoare - orice publicitate care, in orice fel, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare orice persoana careia ii este adresata sau care ia contact cu aceasta si ii poate afecta comportamentul economic, lezindu-i interesul de consumator…”.

Revista economica FINANCIARUL, publicatie editata de Agentia de Presa si Publicitate DS PRESS Iasi, a solicitat Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului si Consiliului National al Audiovizualului sa aplice masurile legale in cazul in care constata ca actuala campanie publicitara derulata de catre operatorul de telefonie fixa ROMTELECOM incalca prevederile Legii nr.148/2000 privind publicitatea.

Din partea presedintelui Consiliului National al Audiovizualului, domnul Ralu Filip, am primit urmatorul raspuns: “Consiliul National al Audiovizualului a analizat in sedinta publica in data de 31 mai 2005 sesizarea formulata de dumneavoastra si a decis sa solicite posturilor oprirea de la difuzare a reclamei incriminate de dumneavoastra pina la intrarea in legalitate, acest lucru insemnind, in raport cu deciziile institutiei noastre, inlaturarea termenului «din nou» din mesajul sub care se deruleaza aceasta reclama”.

Revista economica FINANCIARUL saluta decizia Consiliului National al Audiovizualului si asteapta o reactie prompta si din partea ANPC.

Despre DS PRESS



Revista economica FINANCIARUL se adreseaza companiilor nationale si internationale interesate de dezvoltarea afacerilor in judetele Regiunii de Dezvoltare Nord-Est;
FINANCIARUL se distribuie pe baza de abonamente (NU se vinde la chioscuri) - 300.000 lei/an.

La inceputul lunii februarie 2005, revista FINANCIARUL a solicitat oficial Presedintiei, Guvernului, Parlamentului, Avocatului Poporului, Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor sa demareze procedura legala in vederea emiterii unui act normativ care sa instituie obligativitatea taxarii la secunda din primul minut, pentru toti operatorii de telefonie fixa si mobila care activeaza in Romania.
DS PRESS
Dan SCARLAT
Director
Tel./fax: 0232-246036
marketing@financiarul.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ds-press/cna-sanctioneaza-publicitatea-inselatoare-romtelecom