5 metode utile de marketing pentru afaceri mici

BUCURESTI - 12 ianuarie 2022

Comunicat tip General in Afaceri

Dacă ești un antreprenor la început de drum sau activezi pe o afacere de nișă, probabil nu dispui de un buget de marketing foarte generos, și nici de consultanță de specialitate. În aceste condiții, găsirea celor mai noi și eficiente metode și strategii de marketing poate fi dificilă.

5 metode utile de marketing pentru afaceri mici

5 metode utile de marketing pentru afaceri mici

Cu toate acestea, mesajul tău poate ajunge în fața audienței potrivite cu un buget relativ mic, deoarece azi există mai multe modalități de a te promova atât offline cât și online.

Iată câteva dintre aceste idei, care te pot ajuta și dacă deții un business mic.

1. Fii prezent pe cele mai noi rețele sociale

Marketingul online este una din cele mai eficiente metode de promovare, atât pentru companii mici cât și pentru cele mari. Pentru un business mic însă, promovarea pe cele mai noi și mai căutate rețele sociale este una din cele mai eficiente și puțin costisitoare metode de promovare. 

Mediul online este potrivit în mod special pentru afacerile mici, de nișă, deoarece te poate ajuta să crești notorietatea brandului printr-o abordare prietenoasă, apropiată de clienții tăi. În plus, ai avantajul că îți poți selecta audiența și te poți adresa exclusiv publicului tău țintă, cel mai interesat să cumpere produsele pe care le propui. 

De exemplu, un public tânăr este prezent și receptiv la Instagram și Tik Tok, așa că nu vei da greș dacă vei propune metode de comunicare și de promovare care să respecte limbajul și adresarea specifică acestor rețele, dar și a respectivelor nevoi.

2. Personalizează informațiile pe care le oferi

Un business mic are avantajul că poate întreține o relație personalizată cu clienții săi, spre deosebire de afacerile mari. În plus, promovarea în mediul online îți permite să-ți cunoști mai bine publicul și astfel să i te adresezi personalizat, în funcție de caracteristicile acestuia. 

Mai mult, cu un business local poți investi în reclame personalizate în număr mic, de exemplu îți poți printa flyer-ul dorit cu anumite mesaje adresate unui public anume, atunci când ești prezent la un eveniment offline cu caracter specific. Interacțiunile de acest fel din mediul real sunt importante deoarece creează pentru business-ul tău un public și niște clienți fideli.

3. Vino cu conținut original și relevant

Conținutul și abordarea diferită, specifică sunt cele care pot ajuta un business mic să se remarce și să se diferențieze de competitori, fie aceștia mici sau mari. Adaugă pe platformele online conținut relevant și de calitate pentru clienții tăi, deoarece asta te va ajuta să crești organic în ranking în motoarele de căutare. 

Important este însă, să adaptezi tonul și vocea brandului platformei pe care inserezi conținutul respectiv, și din acest motiv să cunoști și să alegi atent mediile pe care te promovezi. De exemplu, un video scurt și interactiv de prezentare a produselor sau serviciilor tale e potrivit pentru YouTube, dar la fel de atent poți utiliza opțiunea de Lookalike Audiences de pe Facebook pentru a-ți targeta mesajul către audiențe asemănătoare cu a businessului tău, în Social Media.

4. Fă-te remarcat în offline

Promovarea unui business mic în mediul online nu înseamnă că acesta trebuie să renunțe la metodele clasice de a-și face vocea auzită. Reclamele în ziare, reviste sau televiziuni locale, concursurile sponsorizate sau cele din mijlocul unor evenimente sunt o modalitate bună de promovare pentru afacerile cu buget mic. 

Promovarea în offline fie prin sponsorizări, fie prin reclame sau materiale tipărite ori printate contribuie la consolidarea unui business local mai ales prin faptul că demonstrează apartenența la o comunitate, lucru ce va atrage după sine și recunoașterea brandului, dar și clienții potriviți.

5. Fii în contact cu clienții

Dacă ai deja un număr de clienți, fidelizează-i și răsplătește-i în special pe cei care îți promovează produsele. De exemplu, dacă ți-ai creat deja o bază de date, creează informații și resurse pe care să le distribui gratuit clienților tăi. Aestea pot fi infografice, ghiduri, dar și promoții sau diferite alte beneficii, pe care să le oferi celor care te promovează la rândul lor. 

Nu renunța la ideea de a alcătui și de a păstra o bază de dată cât mai extinsă cu clienții și viitorii tăi clienți, deoarece reprezintă asul din mânecă, ce te poate ajuta oricând să îți mărești business-ul pe viitor.