E-Invest Marketing si FPP sustin antreprenoriatul in online la Cluj-Napoca

BUCURESTI - 17 iunie 2009

Comunicat tip General in Afaceri

In perioada 11-12 iunie s-a desfasurat la Cluj conferinta 'Strategii de crestere si dezvoltare prin utilizarea mediului online pentru IMM-uri si antreprenori'.
Evenimentul a fost inclus pe agenda Comisiei Europene in seria de evenimente internationale din cadrul primei editii a 'Saptamanii Europene a IMM-urilor' 2009.

La eveniment IMM-urile si antreprenorii din Cluj au avut acces in premiera la concluziile raportului 'Investitii in online' derulat in colaborare de E Invest Marketing si Fundatia Post Privatizare in perioada martie - aprilie 2009 precum si la o lista de conferinte si workshopuri sustinute de personalitati importante ale industriei online din Romania: Sergiu Biris, General Manager al Trilulilu.ro; Daniel Gruia, General Manager al Business Cult si Consilier pentru probleme IT in cadrul ANAF; Madalin Matica, consultant E-marketing & Marketing, Managing Partener al DotCommerce Romania; Marius Deak, Strategy Director al Green Pixel; Doru Panaitescu, consultant independent online; Ciprian Stavar, consultant in marketing si comunicare interactiva; Liana Stroia, Managing Director E Invest Marketing; Alin Zainescu, antreprenor online; Emil Zahan, Team Leader, Proiect de asistenta tehnica Phare CES 2006.

Evenimentul derulat la Cluj in perioada 11-12 iunie a fost proiectat sa sprijine participantii in: adaptarea strategiilor de management si marketing ale companiilor la actualul context economic; intelegerea potentialului pe care mediul online il ofera si crearea de module de online-business; dezvoltarea si implementarea unui plan strategic adaptat managementului de criza; reducerea nivelului cheltuielilor fara ca acest lucru sa afecteze continuitatea afacerii; evaluarea riscurilor asociate cu diferite actiuni de restructurare.

Studiul 'Investitii in mediul online din Romania' a vizat doua directii: cea a antreprenorilor si cea a intreprinderilor mici si mijlocii.
La sectiunea dedicata IMM-urilor s-au iregistrat 1224 de chestionare valide de la IMM‐uri din 33 de judete ale Romaniei. Principalele domenii in care activeaza aceste companii sunt invatamant, consultanta, training, comert si industrie prelucratoare. Prezenta pe Internet este considerata importanta, 54% dintre IMM‐urile analizate avand un site de companie. Zona Muntenia, Bucuresti detine suprematia in ceea ce priveste procentul din activitatea companiei care se desfasoara online, cu 48,3%, fiind urmata de Transilvania cu 30,5%.
In ceea ce priveste antreprenorii, studiul derulat a inregistrat 820 de raspunsuri de la antreprenori din 22 de judete. Principalele domenii in care activeaza subiectii studiului sunt invatamant, consultanta, training, comert, hoteluri, activitati financiar¬- bancare. Varsta medie a respondentilor e 28,5 ani, 90% dintre subiecti avand varsta de maxim 40 ani. In viziunea antreprenorilor, principalele avantaje ale derularii unei activitati de business online sunt considerate a fi rapiditatea realizarii unei astfel de afaceri (31%) si gradul ridicat de accesibilitate al acesteia, accesul rapid al clientilor (31%). Costurile reduse (25%), lipsa constrangerilor de a avea un sediu sau personal angajat si flexibilitatea unui astfel de business (25%) reprezinta si ele puncte forte ale unui business online.

O varianta partiala a raportului va fi disponibila in curand si pe www.cercetareonline.ro, platforma pe care s-a derulat studiul 'Investitii in online'


Despre Fundatia Post Privatizare
Fundatia Post Privatizare (FPP) este o institutie administrata in comun de Comisia Europeana si
Guvernul Romaniei, institutie constituita ca persoana juridica romana, apolitica si non-profit, avand
drept scop sustinerea financiara a intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) cu capital majoritar privat din
Romania, in vederea sprijinirii si dezvoltarii sectorului privat. Din luna martie 2009, Fundatia Post Privatizare este unul din cei doi fondatori initiali ai Fondului National de Contragarantare, alaturi de Ministerul pentru IMM-uri, Comert si Mediu de Afaceri.
www.postprivatizare.ro

Despre E Invest Marketing
E-Invest Marketing a luat nastere in luna noiembrie 2005 cu scopul declarat de a utiliza potentialul crescator al mediului virtual si al posibilitatilor de marketing online pe care o piata emergenta, ca Romania, le oferea in acel moment. E Invest face parte dintr-un grup de companii conduse de catre DotCommerce LTD -SUA si DotCommerce Romania din care mai fac parte DotSpan Marketing si
DotCommerce Ltd . Grupul de companii s-a impus pe piata din Romania prin servicii de nivel international si printr-un inalt grad de profesionalism si seriozitate. E Invest Marketing a devenit una dintre cele mai puternice companii de Marketing, eBusiness si Business Inteligence din Romania. E Invest Marketing are dezvoltari in urmatoarele domenii: Studii si Cercetari de piata, Crearea Administrarea si Dezvoltarea de sisteme de plata online (inclusiv magazine virtuale) , Permission Marketing si Viral Marketing Applications.
www.einvest.ro

Despre SEIMM 2009
Prima Saptamana Europeana a IMM-urilor (SEIMM) este o campanie de promovare a antreprenoriatului in Europa si de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, national si local. Acest eveniment pune la dispozitia IMM-urilor o gama larga de informatii, sfaturi, ajutor si idei in scopul dezvoltarii activitatilor lor. Pe parcursul anului 2009 vor fi organizate evenimente pentru a informa, oferi ajutor si crea puncte de legatura intre antreprenorii existenti si potentiali, precum si pentru a veni in sprijinul acestora in a dezvolta noi idei si in a beneficia de informatii si asistenta personalizata.
Saptamana Europeana a IMM-urilor este coordonata de Directia Generala Intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene, dar cele mai multe din evenimente din cadrul Saptamanii IMM-urilor sunt organizate de catre organizatiile de intreprinderi, organismele abilitate sa acorde sprijin, autoritatile locale si regionale, si alte entitati din tarile participante. Saptamana IMM-urilor este una din masurile luate pentru implementarea legii europene pentru intreprinderi mici (Small Business Act), prima politica-cadru exhaustiva pentru IMM-uri din UE si statele sale membre.

Organizatorii evenimentului: E-Invest Marketing si Fundatia Post Privatizare
Cu sprijinul: esimplu.ro, Clubul Intreprinzatorului Roman, bizcity.ro, JCI Cluj-Napoca, anti-criza.ro, cluj.oamenidinonline.ro si tetatet.ro.

Despre E-INVEST

Organizatori: E-Invest Marketing şi Fundaţia Post Privatizare


office@einvest.ro