Adolescentii pot aprecia continutul digital, insa detin intr-adevar competente digitale?

BUCURESTI - 5 iulie 2011

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, IT&C

Recentul Raport pentru Competente Digitale al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) masoara capacitatea tinerilor de a citi informatii online, insa nu evalueaza toate aptitudinile necesare pentru a detine competente digitale

Raportul, care este ultima publicatie a Programului OECD pentru Evaluarea Internationala a Elevilor (PISA), masoara abilitatea tinerilor in varsta de 15 ani din 16 tari membre OECD de a citi, intelege si a aplica texte digitale, inclusiv email-uri si site-uri web si o compara cu abilitatea lor de citire traditionala, de pe hartie.

Pe masura ce tehnologia se integreaza din ce in ce mai mult in vietile adolescentilor si cu cat continutul scris pe care il vizualizeaza este acum mai mult in format electronic, este util sa  fie disponibile date empirice si comparative de cercetare precum cele continute de raportul OECD. In plus, prin identificarea nivelurilor abilitatilor de citire digitala ale tinerei generatii, cei care dezvolta si aplica strategiile educationale vor putea sa ii pregateasca mult mai bine sa activeze competent intr-o lume in care o cantitate din ce in ce mai semnificativa de continut pe care trebuie sa il parcurga va fi in format electronic.

Este incurajator ca in multe dintre tarile participante la studiu, nivelul capacitatii de a citi continut digital a adolescentilor  s-a incadrat intr-un standard bun si faptul ca raportul evalueaza de asemenea abilitatile candidatilor de a naviga pe pagini web si de a aprecia relevanta informatiei de pe Internet confirma ca e necesara o evaluare critica a competentelor digitale. Totusi, e nevoie de atentie in interpretarea abilitatilor evaluate in raportul OECD, precum cele ce constituie un concept mai larg pentru competentele digitale. Pentru o evaluare mai completa a compententelor digitale ale unui individ trebuie sa se ia in considerare si alte aptitudini. Acestea includ abilitatea de a naviga in siguranta si fara riscuri pe web si de a utiliza efectiv aplicatii si instrumente comune precum email, functiile de baza ale unei foi de calcul sau aplicatiile de editare de text.

Riscul este acela de a asuma faptul ca daca tinerii sunt adeptii citirii online si al folosirii zilnice a tehnologiei detin automat competente digitale. Fundatia ECDL, ca principal factor de promovare a competentelor digitale la nivel global, considera binevenit recentul raport OECD insa atrage atentia asupra faptului ca notiunea de competente digitale include un set mai larg de aptitudini si cunostinte decat cele care au fost evaluate in acest ultim studiu.

Despre ECDL ROMANIA

ECDL ROMANIA
Permisul european de conducere a computerului (ECDL – European Computer Driving Licence) este cel mai raspandit program de certificare a competentelor digitale recunoscut la nivel international in peste 148 de tari si numara pana in prezent peste 11 milioane de persoane inregistrate in program.
In afara Europei, certificarea este cunoscuta sub numele ICDL (International Computer Driving Licence).
Certificarea ECDL este vendor-independent, examenele pot fi sustinute pe mai multe suite de aplicatii.
ECDL ROMANIA este Operatorul National al licentei ECDL in Romania, cu o retea de peste 600 de centre de instruire si testare acreditate pe intreg teritoriul tarii.
Pentru mai multe informatii accesati www.ecdl.org.ro sau www.ecdl.org , www.equalskills.ro.

Taguri: ECDLcompetente digitaleOECDPISA
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ecdl-romania/adolescentii-pot-aprecia-continutul-digital-insa-detin-intr-adevar-competente-digitale